Ga naar inhoud

S3 Savage 4


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb n probleem met mn S3 Savage 4 (16 Mb) videokaart. Voorheen had ik nooit problemen, maar sinds ik n nieuwe monitor heb doet ie n beetje vreemd. Ik heb mn 15" monitor omgeruild voor n 17" en nu wil ik op de resolutie 1152x864 gaan draaien, maar Win XP heeft dan wel s de neiging te gaan hangen (gaat dan automatisch opnieuw opstarten en komt met n foutmelding over de videokaart). Kan deze videokaart deze resolutie niet aan of zo? Als ik de (nieuwste) drivers installeer gaat XP janken, want hij zegt dat de te installeren drivers ouder zijn dan de reeds geinstalleerde drivers. (Driver gedownload van savagenews.com) Als iemand t zelfde probleem [b:1ef645035f]had[/b:1ef645035f] en het dus heeft weten op te lossen: help me ! Thanx...
Link naar reactie
Mn monitor kan op de resolutie 1280x1024 alleen de vernieuwingsfrequentie van 60Hz aan en daar kan ik niet de hele dag naar kijken :wink:. En 1024x786 vind ik zelf niet mooi... Ik heb blijkbaar al uitgevonden wat het probleem is: Als ik de resolutie op 1152x864 en de vernieuwingsfreq. op 75 Hz blijft ie hangen. Als ik deze wat lager zet doet ie t (voorals nog) wel. Wel vreemd, want bij de eigenschappen van t beeldscherm kan je n vinkje aanzetten om de modi te verbergen die het beeldscherm niet kan weergeven en dan staat de vern.freq. van 75Hz er wel gewoon tussen. Het moet dus wel kunnen... Volgens mij zijn er ook geen nieuwe drivers voor windows XP...??? Bedankt
Link naar reactie
[quote:91eed24fef="Eddy X"]Je VGA kaart is gewoon te oud. Indien je moederbord een AGP slot heeft, installeer dan de goedkoopste NVIDIA Geforce 4 (ongeveer € 100). Kun je nog enkele jaren verder. Eddy :wink:[/quote:91eed24fef] ligt eraan, voor spelletjes zou je idd een geforceIV, radeon8500+ kaart moeten nemen, voor 2d echter is er nix mis met die savage4
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...