Ga naar inhoud

iiyama vision master 1451: onscherp


Aanbevolen berichten

Hoi kenners, Ik heb een iiyama vision master 1451 monitor (19 inch) met een Geforce 4 Ti 4200 videokaart. Deze combinatie levert onscherp beeld op, want rechts naast elke letter en elk verticaal streepje of beeldje staat een soort schaduwtje. Ik word er scheel van want ik zie alles min of meer dubbel. Wat moet ik doen om dit te verhelpen? ciao bart
Link naar reactie
Wat meer info had geen kwaad gekund :( Gebruik je een switch, video verlengkabel, welke resolutie en refreshrate etc? Dit probleem is al een aantal keer eerder in dit forum behandeld (o.a http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=73290&highlight= ). De oorzaak is het hoogfrequent gedrag in het signaalpad van de videokaart naar de monitor. Meest voorkomende oorzaken hiervoor: slechte video (verleng) kabel slechte KVM switch Oplossing: goede spullen gebruiken lagere resolutie gebruiken
Link naar reactie
Ah, die verwijzing naar de oude discussie heeft de oplossing gebracht, waarvoor dank. Ik had een switch voor een Trust Wireless Televiewer 1620 (draadloos pc-beeld kijken op tv) tussen de vga-aansluiting en de computer zitten en toen ik die ertussen uit haalde was het probleem weg. Nu moet ik dus daar weer een oplossing voor vinden... maar dat is een andere discussie. Dank, kenners! bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...