Ga naar inhoud

beeld van monitor valt uit


Aanbevolen berichten

Ik had ergens nog een 17" Tulip monitor liggen. Heb deze ff getest en nu valt het beeld na +- 15(dit kan trouwens varieren van 10 tot 30 min) min uit. De manier van wegvallen is net alsof de monitor in de slaapstand valt. Ik heb hm opengemaakt en met perslucht helemaal schoongespoten (hij zag er weer zgan uit) maar dit mocht helaas niet helpen. Ik kan het beeld wel weer terugkrijgen door een beetje aan de monitor te 'hangen' zodat ie naar voren kantelt. Of hij valt daarna gelijk weer uit bij het loslaten :( of het duurt weer +-10 min(varieert). weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? aan de vga kabel zitten als het beeld weg is helpt niet...dus daar ligt het denk ik niet aan :-?
Link naar reactie
[quote:881c506f47="Bockempiep"]Slecht contact dat het begeeft na een paar minuten ofzo? (door warmte) Het is trouwens niet verstandig om elektonica af te blazen met lucht, omdat perslucht heel vochtig is (kortsluiting enzo) :wink: Komen er geen vage geluiden uit je beeldscherm? (piepen of kraken)[/quote:881c506f47] nee mn monitor maakt geen rare geluiden na het afblazen :lol: hij is na het blazen 3dagen niet aangesloten geweest (in een 'warme' droge kamer) dus droog was ie wel. Het is een oud barrel maar het zou leuk zijn als ik hm kan gebruiken voor mn 2de pc. als er slecht contact is nadat de monitor is 'opgewarmt' waar kan dat dan zijn? want soms kan ie wel een uur aan blijven staan zonder dat het beeld wegvalt :-?
Link naar reactie
[quote:699c633dd9] nee mn monitor maakt geen rare geluiden na het afblazen :lol: hij is na het blazen 3dagen niet aangesloten geweest (in een 'warme' droge kamer) dus droog was ie wel. Het is een oud barrel maar het zou leuk zijn als ik hm kan gebruiken voor mn 2de pc. als er slecht contact is nadat de monitor is 'opgewarmt' waar kan dat dan zijn? want soms kan ie wel een uur aan blijven staan zonder dat het beeld wegvalt :-?[/quote:699c633dd9] Pfff das moeilijk. :roll: Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar dat was omdat er steeds een zekering doorfikte. Toen heb ik alle zekeringen vervangen door staaldraad en nou fungeert m'n monitor ook als verwarming :D Je kan 'm mischien is open schroeven en aan zetten en dan kijken waar het fout gaat (als dat te zien is) of de hele printplaat na lopen op zwartgeblakerde of loszittende onderdelen. Wel even oppassen (voor die gele condensators) dat je geen 37.000 volt door je sodemieter heen krijgt :wink:
Link naar reactie
[quote:c01c8e7418="Bockempiep"][quote:c01c8e7418] nee mn monitor maakt geen rare geluiden na het afblazen :lol: hij is na het blazen 3dagen niet aangesloten geweest (in een 'warme' droge kamer) dus droog was ie wel. Het is een oud barrel maar het zou leuk zijn als ik hm kan gebruiken voor mn 2de pc. als er slecht contact is nadat de monitor is 'opgewarmt' waar kan dat dan zijn? want soms kan ie wel een uur aan blijven staan zonder dat het beeld wegvalt :-?[/quote:c01c8e7418] Pfff das moeilijk. :roll: Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, maar dat was omdat er steeds een zekering doorfikte. Toen heb ik alle zekeringen vervangen door staaldraad en nou fungeert m'n monitor ook als verwarming :D Je kan 'm mischien is open schroeven en aan zetten en dan kijken waar het fout gaat (als dat te zien is) of de hele printplaat na lopen op zwartgeblakerde of loszittende onderdelen. Wel even oppassen (voor die gele condensators) dat je geen 37.000 volt door je sodemieter heen krijgt :wink:[/quote:c01c8e7418] ah ok zal mn monitor een keer ff aanzette zonder de kap. ik zal uitkijke voor de gele condensatoren :lol: ik heb al gevoeld hoeveel stroom er door een broodrooster heen gaat...en dat was behoorlijk wat :o :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...