Ga naar inhoud

Probleem met Nvidia Geforce 2 MX 400


Aanbevolen berichten

Als ik een game speel, bv. DF Task Force Dagger, freezed mijn computer na enige tijd. Het beedl blijft vast staan en alleen door op de reset knop te drukken krijg ik de pc weer aan de praat. Ik heb al van alles geprobeerd: Bios flashen, nieuwe drivers voor de videokaart (detonator 31.40), nieuwe directX drivers (8.1), nieuwe mini-port driver, Windows XP SP1, alle windows updates, updates van het spel... Ik heb onlangs een nieuwe CPU geïnstalleerd en een nieuwe videokaart. De CPU is een Duron 1,3 Ghz. De videokaart een Geforce 2 MX 400. Als ik mijn oude videokaart in de pc steek heb ik geen probleem, dus ik denk dat het aan de videokaart ligt, maar ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Nadat ik mijn oude kaart had geprobeerd heb ik de nieuwe er weer ingestoken. Na installatie van de drivers werkte de game wel 1 keer. De tweede keer bleef de game weer hangen (...) Ik zou het jammer vinden om weer een nieuwe grafische kart te moeten aanschaffen, maar zo is er ook niet veel aan... Mijn systeem: - K7T moederbord (MS-6630) - Nvidia Geforce 2 MX 400 videokaart - 1,3 Ghz Duron CPU - 20 Gb HD - 256 Mb RAM - Windows XP Pro met SP1 Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Je zou de 29.42 drivers een kunnen proberen. deze zijn erg goed voor de Geforce 2 MX, de 31.40 zijn tenslotte Beta drivers. de 29.42 drivers kan je dowloaden bij www.guru3d.com zet fastwrite uit in je bios en Sidebanding ook. Als deze 2 niet zijn te vinden in je bios dowload dan rivatuner van www.guru3d.com en zet het met dit programma uit. Sidebanding en Fastwrite kunnen grote invloed hebben op de stabiliteit. zet AGP op x2 ipv X4. (wees niet bang dat je ineens een veel langzamer pc heb want AGPx2 en X4 heeft een verschil in performance van 0,01)
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de gecertificeerde drivers voor de kaart geïnstalleerd. Het mocht niet baten. Misschien wordt de kaart inderdaad wel te warm. Kan ik dit ook objectief controleren of kan ik iets uitproberen zodat ik weet of dit het geval is? Ik kan een proberen de kast open te laten staan... Als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik het graag!
Link naar reactie
Ik had dit probleem ook 2 weken geleden met een Gf4 MX 440, creative. 15 seconden GTA3, beeld vast! Enige olossing rebooten. Niks hielp, geen enkele driver bood uitkomst. Probeer eens een andere Os, dat gaat zeker helpen. Ik heb helaas de kaart weer omgeruild voor de €'s Probeer eens Windows 98, die heeft betere ondersteuning voor videokaarten denk ik, ik weet anders ook niet wat jij zou moeten doen. Drivers en detonaters hadden bij mij ook geen nut, bios flashen is onbegonnen werk aangezien dat niet in de buurt komt met de mogelijke oplossing van dit Geforce probleem. :cry: probeer die kaart eens bij iemand anders uit. Die gast waar ik die kaart van had gebruikte ME. Ik hoop dat je snel een andere Os kan vinden. Dat scheelt ook heel wat in Ram want Xp lust dat graag, heel erg irritant als je er niet veel van hebt :roll:
Link naar reactie
Ik ben er uit. Het was inderdaad de koeling. Ik heb de kast open gezet en ben aan het Delta Forcen gegaan en geen enkel probleem. Nu moet ik nog een oplossing zien te viden voor de koeling. Ik denk dat ik maar zo'n PCI-slot koeler koop voor naast mijn videokaart. Eens kijken of dat werkt. Heeft iemand daar goede of slechte ervaringen mee? Ik ben in ieder geval blij dat ik weet wat het is. Iedereen bedankt! :D
Link naar reactie
Tja, daar was ik weer. Ik heb een fan gekocht voor naast de videokaart. Dit is een zgn. PCI slot Fan, of zoiets. Ik dacht dat dat wel ging werken. Maar als ik de kast dichtschroef een aan het gamen ga houdt het systeem er weer mee op. De kast weer open schroefen... en dan werkt het wel weer. Hoe hou ik nou mijn grafische kaart koel genoeg? :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...