Ga naar inhoud

Ik krijg geen kleur (maar dan anders...)


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Dit onderwerp is vaker aan de orde geweest. Desondanks kom ik er maar niet uit. Het probleem is dus dat ik slechts zwart/wit beelden op de TV krijg. En ik wil juist zo graag kleur! Ik heb alleen maar een S-video uitgang, maar dat zou geen probleem moeten zijn, want ik heb een kabeltje bij de videokaart geleverd gekregen waarmee ik S-video om kan zetten naar composiet (een gele tulpstekker dus...) Deze gaat naar de scart-adapter en die gaat op zijn beurt weer in de TV. Ik gebruikte in eerste instantie nVIEW van nVidea en kreeg hier wel beeld mee, maar geen kleur. Ik heb PAL B/G ingesteld en het uitgangssignaal heb ik in zowel S-video als composiet. Deze instellingen heb ik op verschillende manier geprobeerd, maar geen van de combinaties lukt. Toen heb ik TVTOOL geprobeerd. Erg leuk en goed programmaatje, maar wederom alleen maar zwart/wit. Nu heb ik gehoord dat het wellicht aan mijn drivers ligt. Maar dat vind ik vreemd, want ik heb bij mijn videokaart toch de juiste drivers geleverd gekregen? Tenminste...als die op de bijgeleverde CD stonden wel... En wat is nu precies Detonator van nView? Kan ik hier iets mee? Help! Bij voorbaat dank! Steven P.S. Ik heb een PointOfView GeForce 2 Mx-400 64 MB SDRAM grafische kaart
Link naar reactie
[quote:32c06c93ca="Red Dragon"]Als je tv geen SVHS ingnag heeft en de het SVHS protocol ook niet ondersteund zal je zwart-wit beeld krijgen. dat ligt dan aan je tv[/quote:32c06c93ca] [color=blue:32c06c93ca]Mijn TV heeft geen S-video ingang en ondersteund dit formaat ook niet, dat wist ik al...[/color:32c06c93ca] [quote:32c06c93ca="Red Dragon"]als je tv een Composiet aansluiting heeft moet je hem daar aansluiten ipv via scart. dan heb je wel kleur.[/quote:32c06c93ca] [color=blue:32c06c93ca]wellicht is dat het probleem dan wel. Mijn TV heeft GEEN composietingang, slechts SCART. De enige maniet waarop ik de connectie kan maken is dus via zo'n SCART adapter. Maar dat zou betekenen dat ik met geen enkele mogelijkheid kleur op mijn TV zou kunnen krijgen en dat lijkt me stug, want zowel TV als PC zijn erg modern...[/color:32c06c93ca]
Link naar reactie
VHS kan zoizo via scart, dus dat moet het probleem niet zijn. (ik dacht dat alle moderne tv's wel VHS en SVHS ondersteunen) maar goed, je gebruikt een scart adapter? misschien zit daar wel wat fout, probeer eens een anderen. normaal gesproken moet je alleen VHS/SVHS en PAL/NTSC goed instellen dan moet je toch wel kleur kunnen zien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...