Ga naar inhoud

Leadtek A250 TD (GeForce 4 Ti 4400) overleden :'(


Aanbevolen berichten

Mijn GeForce 4 ti 4400 heeft na 6 maanden trouwe dienst vermoedelijk de pijp aan maarten gegeven. Ik heb hem nog niet in een andere pc getest maar als ik opstart hoor ik 1 lange piep en 2 korte piepjes. vervolgens krijg ik geen beeld. Ik heb de videokaart meerdere malen in en uit het agp slot gehaald. toen er nog geen verbetering kwam heb ik er maar een TNT2 32mb(geen M64) kaartje in gedrukt en dat werkte wel. Ik vermoed nu dat me GF 4 ti overleden is. :cry: Nu heb ik een Vraag aan Marcel de Reus. Toen jou GeForce 4 ti 4400 was gestroven wat voor verschijnselen had jij toen? anderen mogen uiteraard ook reageren
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:8c48ed140b="Red Dragon"]Mijn GeForce 4 ti 4400 heeft na 6 maanden trouwe dienst vermoedelijk de pijp aan maarten gegeven. Ik heb hem nog niet in een andere pc getest maar als ik opstart hoor ik 1 lange piep en 2 korte piepjes. vervolgens krijg ik geen beeld. Ik heb de videokaart meerdere malen in en uit het agp slot gehaald. toen er nog geen verbetering kwam heb ik er maar een TNT2 32mb(geen M64) kaartje in gedrukt en dat werkte wel. Ik vermoed nu dat me GF 4 ti overleden is. :cry: Nu heb ik een Vraag aan Marcel de Reus. Toen jou GeForce 4 ti 4400 was gestroven wat voor verschijnselen had jij toen? anderen mogen uiteraard ook reageren[/quote:8c48ed140b] Ik vertel je 1 ding: ik koop nooit meer een Leadtek en raad ze ook nooit meer aan :( Ik had ook die piepjes dacht ik (weet het niet zeker meer) en daarna starte hij gewoon op maar had ik geen beeld. Mijn postLED gaf iig FF aan wat geslaagte post betekend. Daarna mijn sis 8mb erin gehangen en ik kreeg gelijk beeld tenzame met een gevoel van misselijkheid en maagzuur dat kwam opzetten omdat ik besefte dat mijn nog geen 2 weken oude GF4 ti4400 van 380 euro was overleden :(
Link naar reactie
//weert114 door het ocen komt het niet (ik ehb je ;) wel gezien hoor) Door het Ocen kan nooit zomaar je videokaart sterven. ik draaide altijd om veiligeheids redenen een stukje onder wat de kaart maximaal aan kan. Ik OC al jaren en heb nog nooit iets te ver OCed. Op het moment van sterven draaide hij 300/650 (ti4600 waardes) max wat ik halen kon was 310/695 maar daar gamede ik nooit op. //Marcel Bij mij poste die idd ook en na de 3 piepjes hoorde je ook de Hdd activeren, maar kreeg geen beeld. Hop TNT2 erin en hij doet het weer. ik heb daarna nogmaals de Ti 4400 erin gedaan en weer de piepjes. Ik test hem morgen nog in een andere pc en als ie echt dood is dan gaat hij terug. dan wil ik natuurlijk geen TI 4400 meer maar betaal ik wel bij voor een Radeon 9700. Ik vind dit tegenvallen van Leadtek. 2 kaarten die na korte tijd stuk gaan. die van jou na 2 weken en die van mij na 6 maanden :cry:
Link naar reactie
[quote:5e8bf0e336="Slashhead"]Ik heb hier nog steeds een GF4Ti4600 en GF3Ti500 van Leadtek die nog steeds trouw hun dienst vervullen. Je hebt toch garantie? Terug met dat ding...[/quote:5e8bf0e336] die 2 kaarten hebben lang niet zoveel dienst uren gedraaid dan die van mij, jij heb zoveel andere kaarten in je bak hangen ;) Ik en Marcel hebben gewoon pech gehad. verder was Leadtek gewoon een goeie kaart en een goed merk.
Link naar reactie
Ik hoop dat het gewoon pech was. Ik heb toch echt minder vertrouwen in Leadtek dan eerst. Maar aangezien het halve forum hier op ons aanraden een Leadtek heeft merken we het vanzelf als er nog meer sneuvelen. En waarom zou het niet door het OC'en kunnen komen? Ik denk aan een hoge belasting van de GPU door de hoge core OC. Ik bedoel die 324mhz van mij is toch niet echt gezond voor een GPU die op 275mhz hoort te draaien.
Link naar reactie
ik draaide hem op 300 dat valt toch wel mee. en had nooit vastlopers. eerste wat je krijgt als een GPU overbelast is zijn vaslopers, die had ik nooit. de cooling van de Leadtek is ook heel erg goed daar ligt het ook niet aan. Hij is gewoon dood en het is erg makkelijk om maar meteek OCen de schuld te geven. The king is dead, long live the new king. ik ga voor de Radeon 9700
Link naar reactie
ik krijg mn ti4600(ook Leadtek) nie eens overklokt. Als ik 'm op 305 Mhz zet loopt de boel al vast in 3dmark. kweenie,maar dat valt me ook zwaar tegen,eerlijk gezegd! Er zijn genoeg mensen die met een ti4400 dezelfde waarden halen,dan ik met m'n ti4600. En dan al bij twee mensen zo'n kaart overleden.Dacht ook dat Leadtek zo goed was,maarja heb'm ook wel een klein beetje gekocht vanwege z'n uiterlijk,want het is wel een vette kaart natuurlijk met zo'n koellichaam en twee ventilators 8) !
Link naar reactie
Ik heb ook een Leadtek GF4 Ti-4600. Die is nog steeds niet overleden :P Kheb wel al een keer een beetje ge OC'ed met Speedrunner. Dat werkte ook. Nu raai ik weer op standaard waardes en ga ik 'm weer OC'en met Rivaturner als ik m'n nieuwe CPU heb :D Nog even een vraagje over de garantie: hoe lang is die 'standaard'? Hij komt bij Computerland uit A' dam weg :) (Ben ik even blij dat die zaak best dichtbij zit ;))
Link naar reactie
[quote:ddacbc6242="Marcel de Reus"]Ja, maar er zijn hier ook veel mensen met Club3D kaarten en die heb ik nog niet dood gezien :D Ach ik koop voorlopig toch geen nieuwe videokaart, maar de volgende wordt denk ik geen Leadtek. Ik denk meer aan andere brute kaarten zoals Chaintech Gold Editon :P[/quote:ddacbc6242] Ja... die zijn echt da bomb 8) Alleen is Chaintech ook niet altijd even goed... Tot nu toe zijn het alleen de Leadtek GF4 ti4400's geweest die dood gingen. Misschien dat die gewoon wat sneller sneuvelen. Want dat is ook weer een hele andere plank die ik heb van Leadtek. Ik hoop iig dat mijn kaartje het nog even vol houdt! :)
Link naar reactie
[quote:f1cb98ad27="Marcel de Reus"][quote:f1cb98ad27="hjs"]Volgens Eynstein is Leadtek het merk dat het minst RMA komt, gewoon dus stom toeval.[/quote:f1cb98ad27] Ja zou kunnen, maar Eynstein verkoopt ook eigenlijk alleen maar Leadteks :P[/quote:f1cb98ad27] en asus, aopen, pov, club3d, hercules, gainward, msi, sparkle, ati en creative.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...