Ga naar inhoud

Radeon 7500 LE 64 mb SDram


Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag bij een grote verkoper van onder andere pc's wezen kijken voor een nieuw systeem. Daarin zat een (ATI) radeon 7500 LE 64 mb SDram met een aansluiting voor svhs en natuurlijk vga, echter geen DVI aansluiting. Het systeem (microstar) bestond verder uit: P4 2.0 ghz 256 mb ddr 40 gb harde schijf en nog wat extra zaken die verder niet van toepassing zijn op mijn vraag. Kosten: € 1111. Daarnaast was er een P4 2.26 ghz 256 mb ddr 60 gb harde schijf en verder dezelfde extra opties, deze was alleen 88 (€ 1199) euro duurder. Wat wil ik ermee doen? - Normale office toepassingen - Webdesign (geen 3d) - dvd's bekijken - Indien ik tijd over heb af en toe gamen (niet via het internet) Mijn vraag (eigenlijk 3): - past de grafische kaart goed binnen de configuratie of raden jullie mij aan om voor een andere videokaart of een ander systeem te kijken? - Is het verschil van 88 euro de snelle processor en grotere schijf waard? - Is DDR zoveel beter op een grafische kaart? Ben blij met al één antwoord! :D Met vriendelijke groet, Vincent
Link naar reactie
Als je niet heel veel spellen speelt is het een prima kaart. Vervelend is alleen dat het een kaart is met DirectX 7 technologie, terwijl er steeds meer spellen uitkomen met DirectX 8 technologie. Kaarten die daarvoor geschikt zijn geven een veel beter beeld in die spellen. Vooral shooters en RPG's gaan heel duidelijk naar DirectX 8 toe op dit moment. Als hij dus nog een tijdje mee moet, dan zou je beter af zijn met een DirectX 8 kaart, zoals de GeForce4 Ti4200 of ATI R8500. Nadeel is alleen dat die weer een stuk duurder zijn. Voor Office, Webdesign en DVD voldoet die ATI R7500 juist weer wel goed, de TV-out en 2D weergave zijn erg goed. Voor die 88 Euro zou ik zelf het verschil wel nemen, maar het is natuurlijk wat je zelf wilt. Een wat grotere harddisk is natuurlijk altijd wel lekker. Voor webdesign en office heb je absoluut geen snelle CPU nodig, een 1000 MHz kan dat ook prima. Je zou dus bijvoorbeeld dat 2.0 GHz systeem kunnen nemen, en die 88 euro in een betere videokaart kunnen steken, om een andere optie te noemen. Moderne grafishe kaarten vereisen nogal wat geheugenbandbreedte, vooral op hoge resoluties is het verschil goed merkbaar. Een kaart met DDR geheugen er op zal dan ook een flink stuk sneller zijn als 1 met standaard SDRAM :)
Link naar reactie
Kijk eens een stukje verder dan bij zo'n pc-boer. kijk ook eens naar service en wat er gebeurt bij garantie enzo. Ik heb dan nooit zoveel vertrouwen in de Dixons, etc. Zit er in jouw plaats geen goede pc-winkel? of kijk ook eens online, in de metro van vandaag (de krant) staat bv. op pagina 7 een leuk systeem van www.completer.nl AMD XP 1800+, gf4 ti-4200, 512md DDr, 40GB HD, 16x DVD voor 800 Euro. Monitor erbij van 200 euro en je ben voor 1000 Euro helemaal klaar (misschien nog een brander voor 80 euro). Met zo'n systeem heb je een veel completer ;) en beter uitgebalanceerd systeem. ps. completer is maar en voorbeeld, ik heb geen idee hoe goed de winkel is, check http://www.tweakers.net/shopsurvey.dsp voor een oordeel over "alle" winkels.
Link naar reactie
Completer is een top-shop :) Ik heb daar mijn geheugen gekocht en laatst een standaart systeempje voor iemand anders. Je kunt daar gerust een PC kopen en ik moet zeggen dat ik het een erg mooie aanbieding vind. Kijk zoiezo eens in kranten ed voor systemen die aangeboden worden. Al je perse tussen die twee moet kiezen zou ik zeggen de 2.26, hij is die 88 euro verschil wel waard IMHO. Bovendien heb je kans dat je geheugen maar op 200Mhz draait bij de 2.0Ghz proc, want ik weet niet of dat bord de optie heeft het geheugen asynchroom aan de FSB te laten draaien. Bij de 2.26 weet je zeker dat het men dan op 266Mhz loopt. Bovendien is een grotere schijf altijd handig. De kaart is denk ik toch net iets te licht, ook al game je maar af en toe. Ik zou dan vragen of ze voor een meerprijs er een GF3 ti200 in kunnen zetten. (ik schat dat deze 65~75 euro meer kost) Van die kaart heb je waarschijnlijk meer plezier aangezien je games er dan gewoon goed uitzien en de kaart nog ff meekan. Bovendien heeft hij ook DX8 support.
Link naar reactie
Dank voor al uw reacties. Het gaat in dit geval om de mediamarkt, maar ik wist niet zeker of er winkelnamen genoemd mochten worden. Met mijn volgende uitspraak zal ik niet zoveel vrienden maken, maar ik ben niet zo'n AMD fan. Ik heb liever de vertrouwde Intel processors. Ik denk dat ik vandaag of morgen voor de P4 2.26 Ghz ga met de radeon 7500 LE, zoveel eisen heb ik toch niet met wat betreft gamen. Het kan natuurlijk altijd beter, maar morgen wordt er weer een snellere uitgevonden waardoor ook de g4 ti in verhouding langzaam is. Volgend jaar kan er altijd nog gekeken worden voor een betere videokaart, dan zitten we waarschijnlijk op de radeon 10500 en de Geforce 6 :D
Link naar reactie
[quote:9b75baec55="Marcel de Reus"]Completer is een top-shop :) Ik heb daar mijn geheugen gekocht en laatst een standaart systeempje voor iemand anders. Je kunt daar gerust een PC kopen en ik moet zeggen dat ik het een erg mooie aanbieding vind. Kijk zoiezo eens in kranten ed voor systemen die aangeboden worden. Al je perse tussen die twee moet kiezen zou ik zeggen de 2.26, hij is die 88 euro verschil wel waard IMHO. Bovendien heb je kans dat je geheugen maar op 200Mhz draait bij de 2.0Ghz proc, want ik weet niet of dat bord de optie heeft het geheugen asynchroom aan de FSB te laten draaien. Bij de 2.26 weet je zeker dat het men dan op 266Mhz loopt. Bovendien is een grotere schijf altijd handig. De kaart is denk ik toch net iets te licht, ook al game je maar af en toe. Ik zou dan vragen of ze voor een meerprijs er een GF3 ti200 in kunnen zetten. (ik schat dat deze 65~75 euro meer kost) Van die kaart heb je waarschijnlijk meer plezier aangezien je games er dan gewoon goed uitzien en de kaart nog ff meekan. Bovendien heeft hij ook DX8 support.[/quote:9b75baec55] Ehm, alle Intel DDR mobo's zijn geschikt voor PC2100, en kunnen asynchroon draaien. Als je een andere chipset hebt ala Sis, dan heb je zelfs kans dat er PC2700 in kan.
Link naar reactie
[quote:7ee09eea65="vincenthorny"]Het kan natuurlijk altijd beter, maar morgen wordt er weer een snellere uitgevonden waardoor ook de g4 ti in verhouding langzaam is. Volgend jaar kan er altijd nog gekeken worden voor een betere videokaart, dan zitten we waarschijnlijk op de radeon 10500 en de Geforce 6 :D[/quote:7ee09eea65] Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt doen. Maar wat jij hier schrijft klopt niet. Er zit tegenwoordig wel meer tussen de verschillende grafische kaarten dan alleen maar snelheid. Lijkt me verstandig als je [url=http://www.computertotaal.nl/tests/testverhaal.cfm?id=16]dit[/url] eens leest zodat je weet wat er zo al omgaat in de grafische wereld.
Link naar reactie
[quote:3aceb66431="Slashhead"] Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt doen. Maar wat jij hier schrijft klopt niet. Er zit tegenwoordig wel meer tussen de verschillende grafische kaarten dan alleen maar snelheid. Lijkt me verstandig als je [url=http://www.computertotaal.nl/tests/testverhaal.cfm?id=16]dit[/url] eens leest zodat je weet wat er zo al omgaat in de grafische wereld.[/quote:3aceb66431] Slashhead, verwacht nu niet teveel nivo van iemand die zijn pc koopt bij de Mediamarkt\Scheer en Foppe\Dixon\V&D\Dixon\AH\Aldi\Megapool\De Block\Etc.
Link naar reactie
Bedankt voor de nuttige link en bedankt voor het inschatten van mijn niveau. :D Ik lees al 1,5 jaar met plezier de CT!, maar niet zo diepgaand dat ik echt van alles op de hoogte ben. Ik ben dan ook geen High End gebruiker en ik denk dat deze systemen voor mij dan ook voldoende mogelijkheden bieden. Nogmaals bedankt voor de info.
Link naar reactie
Dat je voor Intel kiest OK, maar je akn toch beter naar een proffesionele zaak gaan ipv de Media Markt, want daar zijn het gewoon afzetters. Je betaalt vaak veel te veel en de systeemen zijn vaak slecht samengesteld (zoals dus een P4 2.26 met een Radeon 7500). Ik heb er zelf een keer een grafische kaar gekocht en de volgende dag had ik gelijk spijt, omdat ik hem bij Mycom (ook niet echt goedkoop) voor maar liefst 60 gulden minder zag liggen :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...