Ga naar inhoud

Nieuwe PSU & Direct3d T&L HAL? (niet gerelateerd)


Aanbevolen berichten

Het is een heel verhaal maar ik hoop dat jullie de moeite kunnen nemen om 't door te nemen. 8) Ik weet ook niet zeker in welk forum ik 'm moet plaatsen aangezien het eerste deel meer bij moederborden&overklokken hoort maar omdat ik de meeste problemen krijg tijdens video-intensieve programma's en het tweede onderdeel duidelijk in dit forum hoort dacht ik dat het hier wel op z'n plaats is, zo niet dan hebben we nog de moderators... 8) Ik had al geruime tijd last van het feit dat ik mijn comp (zie onder) niet op 133*11,5 kon zetten ipv 100*11,5 aangezien hij dan binnen de kortste keren ging hangen. Bijvoorbeeld bij een aantal keren achter elkaar opstarten en tijdens 3dmark2001. Ik heb mijn geheugen (3*128MB SDRAM) in alle mogelijk combinaties gehad en bovendien getest (en goed bevonden) met memtest maar niets hielp. Nu had ik een zwakke noname 300 Watt voeding dus ik dacht dat het misschien daar aan lag. Sinds kort heb ik een heuse 350 Watt Enermax voeding 8) en tot mijn blijde verbazing kon ik 'm in 133*11,5 zo vaak opstarten als ik wilde en ook 3dmark2001 loopt perfect. Eind goed al goed dacht ik. NIET DUS :cry: Als ik spelletjes speel zoals GTA3 en Sacrifice op 11,5*133 dan krijg ik na een half uurtje spelen of zo geheid crashes. Op 11,5*100 bijna nooit. Voorzover ik weet kan het geen temp probleem zijn aangezien ik d.m.v. een extra casefan en de dubbele fan constructie van Enermax de processor ten alle tijden onder de 50 graden houd. Ik heb een Radeon 7500 en een Athlon 1800+ op een ASUS A7V133. En dan nog iets, misschien hangt het met een bovenstaande samen??? Bij het opstarten van het spel Sacrifice moet ik eerst kiezen tussen Direct3d HAL en Direct3d [b:b2943307a5]T&L[/b:b2943307a5] HAL. Als ik voor de eerste optie kies dan doet het spel naar behoren maar als ik voor de tweede optie kies, die met T&L, dan hangt ie binnen de kortste keren, vooral als ik 'm op een andere resolutie zet dan 800*600*16 (bv. 1024*768*32 ). Is dit normaal? Al met al heb ik maar een raar systeem :cry: Heeft iemand nog adviezen hoe ik bovenstaande problemen kan oplossen? Misschien een aanwijzing in welke richting ik moet zoeken? b.v.d. 8)
Link naar reactie
Dat is alleen bij de AMD760 het geval, niet bij de VIA chipsets. Welke geheugensetings draai je? En die PSU, wat voor 5V en 3.3V waarden geeft die af? Ik heb ook wat problemen met mijn ATI kaart gehad, en dat lag aan een schommelende 3.3V Enermax schijnt oa ook berucht te zijn om hun lage 5V spaning. Welke drivers gebruik je bij die Radeon? De nieuwere zijn redelijk goed, maar de drivers die ik meegeleverd kreeg die waren waardeloos. Ik zou de 6071 drivers of de Catalyst drivers proberen. Kijk ook eens op www.omegacorner.com, die hebben ook goede ATI drivers.
Link naar reactie
Mijn geheugen settings zijn allemaal normaal volgens mij. Optimal Defaults in de Bios en "By SPD" bij de geheugensettings. Fast write disabled. Geheugen modules in alle mogelijke combinaties gehad dus ook alleen 1,3; 2,3 en 1,2. Over de 3,3V en de 5V waarden hebben we het al over gehad BA nl: de 350W-versie (EG365P-VE) heeft: 3,3V : 32A 5V : 32A 3,3V & +5V = 185Watt Ik heb de laatste twee drivers geprobeert van ATI nl. de Catalyst en de versie daarvoor, iets in de 70 als laatste getal. Probleem blijft bij beide drivers. Ook dat Direct3d T&L verhaal... :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...