Ga naar inhoud

-= GeForce 4 Topic Deel 19 =-


Aanbevolen berichten

[quote:ee704cc3dd="hjs"]DX 8.1b, dit staat er bij Guru3d [color=darkred:ee704cc3dd]KrAzYeTy was browsing the Microsoft website was browsing and found Directx 8.1b Win98, ME, 2K, and XP. Released 25th of June. Weighs in at around 25MB.. For More Information - http://msdn.microsoft.com/directx Version - 8.1b Release Date - 25 Jun 2002 [/color:ee704cc3dd][/quote:ee704cc3dd] zouwe we wel wat er aan hebben? :-?
Link naar reactie
  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Over DirectX 8.1b is al een draad op rage3d. Daar kwamen ze met de volgende link op de proppen: http://www.neowin.net/comments.php?id=5164&category=main waar staat [quote:6111dc3d60] This is not a newer DirectX than 8.1a (Home user) It's simply an updates redist file for developers to include with programs that require DirectX. Since its across all Os'es it doesnt hurt to have it backed up tho.. [/quote:6111dc3d60] weinig nieuws dus... 8)
Link naar reactie
Ik vind die ook niet echt intteressant, ik heb nu ruim een maand al DirectX 9 (beta1) op me PC draaien zonder problemen. kga niet meer terug, zolang ik geen fouten vind, naar DirectX 8.1b BTW, de [i:5f38694c3e]b[/i:5f38694c3e] achter 8.1 staat niet voor beta maar gewoon voor dat het een nieuwere versie is.
Link naar reactie
[quote:13f9523a1d="Slashhead"]Ik heb hier nu ook een Aopen 128MB GF4Ti4200 :) en een Club 3D GF4Ti4200 64MB en 128MB. Ik ga nu een artikel maken om de 64MB en de 128MB te testen.[/quote:13f9523a1d] Daar ben ik heel benieuwd naar! Wil wel eens weten hoeveel dat scheelt. Kijken of buiten het gebruik van aniso tropisch filteren en FSAA, 128MB nog meer voordeel biedt...
Link naar reactie
[quote:1c01de97dd="kajutsa"][quote:1c01de97dd="Slashhead"]Ik heb hier nu ook een Aopen 128MB GF4Ti4200 :) en een Club 3D GF4Ti4200 64MB en 128MB. Ik ga nu een artikel maken om de 64MB en de 128MB te testen.[/quote:1c01de97dd] Daar ben ik heel benieuwd naar! Wil wel eens weten hoeveel dat scheelt. Kijken of buiten het gebruik van aniso tropisch filteren en FSAA, 128MB nog meer voordeel biedt...[/quote:1c01de97dd] [url=http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643&p=2]deze link[/url] al gelezen Kajutsa? leuk om te zien dat Jedi Knight zelfs zonder ANISO en FSAA wat aan 128mb heeft.
Link naar reactie
DAtklopt maar dat is ook zonder Aniso en FSAA. ik vond het wel mooi om te zien dat er wel degelijk games zijn die gebruik maken van 128MB er zijn zat mensen op dit Forum die brullen dat er geen games zijn die gebruik maken van 128mb (zonder Aniso en FSAA) en hier zie je maar weer dat die wel degelijk bestaan. Ik speel op dit moment Jedi Knight II thuis op 1024x768 en Aniso Level 4 (LOD bias op -1,5) en het ziet er gelikt uit. maar om weer terug te komen op het onderwerp. UT2003 test is ook gedaan zonder Aniso en FSAA vandaar dat de 128mb niet sneller uitpakt. Nogmaals. een 128MB kan je overklokken naar 64mb waardes (word ook in die test gedaan) een 64MB kan je niet even 64mb bij plakken. 2 voornaamste reden waarom ik nog steeds de 128mb promoot :)
Link naar reactie
idd, en volgens boeien die paar MHz ook niet zoveel. De ti4200 64MB loopt +/- 56MHz sneller, maar zal het veel schelen? Ik denk van niet! Die 128MB heb je gewoon hard nodig voor de aankomende games en voor extra optie's als FSAA en anisotropisch filteren... die 56MHz klok je gewoon ff bij een klaar is kees. :)
Link naar reactie
Kan iemand dit eens proberen? Volgens deze persoon zijn na deze handeling negatieve LOD waardes(dus meer detail) in d3d eindelijk mogelijk!! http://evilengine.apokalyptik.com/phpBB2/viewtopic.php?t=27 adhv deze thread: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=1435 Ik ben zelf op m'n werk dus moet tot vanavond wachten.
Link naar reactie
[quote:f8b0f813e4="hjs"]DX 8.1b, dit staat er bij Guru3d [color=darkred:f8b0f813e4]KrAzYeTy was browsing the Microsoft website was browsing and found Directx 8.1b Win98, ME, 2K, and XP. Released 25th of June. Weighs in at around 25MB.. For More Information - http://msdn.microsoft.com/directx Version - 8.1b Release Date - 25 Jun 2002 [/color:f8b0f813e4][/quote:f8b0f813e4] Ik heb es geinstalleerd, er is geen verschil merkbaar met prestatie in d3d, maar het geluid hoort beter aan :D . BTW, ik heb de grens van mijn gf3Ti200 berijkt, hij draait op 245/465 :P , als ik hem op 250 zet, dan hangt 'ie, nu loopt ie als een zonnetje :D , ik doe zodalijk een 3dmarkje draaien. [b:f8b0f813e4]Ik kondig nu ook een super test van mijn systeem aan, in een paar dagen krijgen jullie de resultaten (ik ga daar een draad voor openen)[/b:f8b0f813e4]
Link naar reactie
[quote:aba8fb92f2="SkinnerEd"]Eindelijk een instelbare lod in d3d, 1 nadeel, de performance zakt met pixelshaders in elkaar, ja UT2003 dus ook een beetje, maar het ziet er uit :P :P :P[/quote:aba8fb92f2] THNX Skinnered, dankzij jou link heeft mijn Rivatuner 2 RC11 en 29.60 drivers ook LOD BIAS in D3D. ik gebruikte het al vollop in OpenGL (SOF2 en Jedi KnightII) maar kan het nu ook mooi in D3D games gebruiken. echter Morrowind en UT2003 zal ik maar niet doen. oudere D3D games en minder zwaardere kan ik nu natuurlijk wel doen.. Never Winter Nights (heb ik morgen) en Warcraft III (Vanaf vrijdag) dus.\ zal LOD bias daarin is testen
Link naar reactie
Ja klopt oude games gaan goe. Je kan het eens proberen in UT2003 en Morrowind, lod op -1 das erg mooi, maar ze hebben allebei pixelshaders dus dat betekent (veel)performanceverlies, in UT2003 gaat het in sommige levels wel. Dat de performancehit waarschijnlijk alleen bij pixelshaders optreed is ook in 3DMark goed te zien, nature gaat zwaar langzaam met lod op -1, de rest van de gametests gaat zo goed als even snel. Tis wel genieten hoor, prachtig..
Link naar reactie
Jou Pentium 4 is een stuk sneller dan mijn AthlonXP in DirectX games. dat scheelt ook denk ik. ik ga echt geen LOD -1 proberen met Morrowind. ik heb dat spel getest met FRAPS op de fps. had in het dorp in het begin met regen (lekker zwaar pixel shader belasting) met 1024x768x32 rond de 18fps!! moet je nagaan als ik LOD op -1 zet. ik probeer het wel met Never winter nights en Warcraft III, dat lijken me meer games om dat mee te testen. LOD bias in Opengl is ook schitterend, JKII en SOF2 met LOD -1,5 en Aniso level 4 waren schitterend (beiden uitgespeeld zonder cheats :) )
Link naar reactie
[quote:2e3085f480="Red Dragon"]Jou Pentium 4 is een stuk sneller dan mijn AthlonXP in DirectX games. dat scheelt ook denk ik. ik ga echt geen LOD -1 proberen met Morrowind. ik heb dat spel getest met FRAPS op de fps. had in het dorp in het begin met regen (lekker zwaar pixel shader belasting) met 1024x768x32 rond de 18fps!! moet je nagaan als ik LOD op -1 zet. [/quote:2e3085f480] Heb je die laatste patch al, of werkt die niet in jou verise? Die schijnt de performance ten goede te komen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...