anoniem Geplaatst: 23 juni 2002 Delen Geplaatst: 23 juni 2002 Dragon gaat Morrowind voor ons testen. :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2002 ja. op een achterlijke resolutie van 1920x1440 met ANiso op level 4. [img:acb3440879]http://www.livejournal.com/img/mood/growf/dwaggins/annoyed.gif[/img:acb3440879] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2002 Trekt jouw monitor dat wel? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2002 Nee.. maar ik zag net dat Morrowind deze resolutie ook niet ondersteund. maximaal is 1600x1200 in morrowind. dus dat verhaal klopt ook al niet van Marcel.. ik ken maar weinig games die hogere resoluties dan 1600x1200 ondersteunen. Quake III kon dat wel overigens Ik heb net Morrowind (versie 1.1.0605) getest op 1600x1200 met ANISO level 4 Ik speelde het toen het regende en veel mensen buiten liepen. het is te doen maar het loopt niet soepel ik heb geen FPS kunnen testen. maar ik kan me niet voorstellen dat die speelbaar is met ook nog is FSAAx4XS want die blijft op deze resolutie wel aan staan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2002 2e test gedaan met Morrowind FSAA x4XS (accuview) "Forced in all 3d Aplications" dmv Rivatuner Aniso Level 4 1200x1600 Draw distance = FAR Shadow detail = Full ZIet er oogverblindend uit dat wel maar: Spelen met deze settins is ONMOGELIJK. spel loopt voor geen meter. met horten en stoten ren ik door het bos. lopen gaat in morrowind nogal traag vandaar dat ik rende. ik heb daarna nog geprobeerd dezelfde settings te spelen alleen dan met 1024x768. dan is het een beetje mogelijk. alleen kan je dan nog niet lekker spelen. 1024x768 Aniso Level 4 loopt prima en zelfs 1200x1600 met Aniso Level 4 zou wel kunnen maar dan moet je wel een zware pc hebben en je GeForce 4 ti 4400 of 4600 overklokken. dan loopt ie lekker. Mijn vraag is [b:37563e45c2]Marcel[/b:37563e45c2] wil je thuis nog eens controleren op welke settings je Morrowind speelt? en probeer eens 1200x1600 + Aniso level 4 en FSAAx4XS (forced in all 3D aplications aangevinkt in rivatuner) en kijk dan of ie nog speelbaar is. Wat voor monitor heb jij marcel? ik kan niet hoger komen dan 1200x1600@ 72hz met mijn "oude" 17" iiYama. het word tijd voor een nieuwe 19'" ;) :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 [quote:98a747bb49="Red Dragon"]Nee.. maar ik zag net dat Morrowind deze resolutie ook niet ondersteund. maximaal is 1600x1200 in morrowind. dus dat verhaal klopt ook al niet van Marcel.. ik ken maar weinig games die hogere resoluties dan 1600x1200 ondersteunen. Quake III kon dat wel overigens Ik heb net Morrowind (versie 1.1.0605) getest op 1600x1200 met ANISO level 4 Ik speelde het toen het regende en veel mensen buiten liepen. het is te doen maar het loopt niet soepel ik heb geen FPS kunnen testen. maar ik kan me niet voorstellen dat die speelbaar is met ook nog is FSAAx4XS want die blijft op deze resolutie wel aan staan.[/quote:98a747bb49] Red Dragon, dan weet ik niet wat voor versie van Morrowind jij hebt maar die van mij ondersteund wel 1920x1440 en dat kan ik zo bewijzen dmv een screenie in de settings. Dus ik zal zo ff een screenie maken. Het is bij mij gewoon goed speelbaar op een niet geOC'ed systeem (daar ben ik nog me bezig). Ook draw distance en Shadow Detail staan bij mij op far en full, ik zal het zo trachten te bewijzen, OK? Mijn monitor is een Philips 109S en hij heet dacht ik60Mhz op 1920x1440. //andere opmerking Mijn nieuwe GF4 komt niet zo ver met OC'en, de core loopt al vast bij 310Mhz :( [edit]de screenie is gemaakt: het bewijs [img:98a747bb49]http://www.freewebs.com/marceldereus/(Morrowind)%20het%20bewijs.JPG[/img:98a747bb49] [/edit] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Dit lijstje wordt denk ik gemaakt aan de hand van het stuurprogramma dat windows gebruikt voor je monitor. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Ik gebruik gewoon het standaart windhoos stuurprogamma voor plug en play monitoren. [edit] Ik ben dus nu mijn kaart aan het OC'en (GF4 ti4400) en mijn core mag dan niet zo hoog komen, mijn mem loopt op 688 MHz zonder artifacts. De volgende stap in RivaTuner is 702 Mhz, maar dan komt er zo'n uitroepteken te staan. Kan ik de 702 proberen of loop ik dan het risico dat ik mijn kaart kapot maak? [/edit] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Tot welke res is die FSAA 4xS eigenlijk bruikbaar? schakeld die zichzelf niet uit na bijvoorbeeld 1600x1200? Omdat je dan te weinig mem hebt oid? Ik vind het trouwens sowieso flauwekul om FSAA te gebruiken op 1600x1200, je ziet er bijna niks meer van, omdat de res toch al heel hoog is, en het kost alleen maar een helehoop performance. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Draakje zegt idd, dat hij bij hogere res dan 1600x1200 zichzelf uitschakeld. Maar kan het kwaad om mijn memspeed van mijn kaart op 702 te proberen of loop ik kans hem te slopen, zie eerdere reply. En wat is het voordeel van een hoge memspeed? In 3DMark is het verschil nihil. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Proberen kan altijd. Hogere memspeed kan vooral bij dingen als FSAA, VS en PS een leuk snelheidverschil opleveren. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 FSAA schakeld zichzelf niet uit als er niet genoeg mem is voor 4x. Er wordt dan gekozen voor 2x of 1,5x. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 Ti4200 roundupo @ AT: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2002 [quote:b6c7aeaa64="Marcel de Reus"] Red Dragon, dan weet ik niet wat voor versie van Morrowind jij hebt maar die van mij ondersteund wel 1920x1440 en dat kan ik zo bewijzen dmv een screenie in de settings. Dus ik zal zo ff een screenie maken. Het is bij mij gewoon goed speelbaar op een niet geOC'ed systeem (daar ben ik nog me bezig). Ook draw distance en Shadow Detail staan bij mij op far en full, ik zal het zo trachten te bewijzen, OK? Mijn monitor is een Philips 109S en hij heet dacht ik60Mhz op 1920x1440. [/quote:b6c7aeaa64] Ik heb Morrowind (versie 1.1.0605) zoals ik al aangaf (dat is met de nieuwste patch) ik kan geen 1920x1440 omdat mijn monitor maar tot 1200x1600 kan zoals ik al aangaf. jammer dat je geen antwoord op me vraag gaf. dat jij 1920x1440 kan spelen ligt aan jou monitor dat had ik al lang door. ik vroeg: Mijn vraag is Marcel wil je thuis nog eens controleren op welke settings je Morrowind speelt? [b:b6c7aeaa64]en probeer eens 1200x1600 + Aniso level 4 en FSAAx4XS (forced in all 3D aplications aangevinkt in rivatuner) en kijk dan of ie nog speelbaar is. [/b:b6c7aeaa64] als die setting op mijn pc onspeelbaar is waarom op joue wel? of ben jij al tevreden met schokkend spelen en 15FPS?!?!? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Draakje, misschien ligt het aan je EMBM snelheid? (zie 3dmark test) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Denk niet dat EMBM word gebruikt in Morrowind. en dan nog zou dat niet zo'n invloed moeten hebben. miin score van 3dmark2001se is ook normaal namelijk Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 [quote:4733abe575="Red Dragon"][quote:4733abe575="Marcel de Reus"] Red Dragon, dan weet ik niet wat voor versie van Morrowind jij hebt maar die van mij ondersteund wel 1920x1440 en dat kan ik zo bewijzen dmv een screenie in de settings. Dus ik zal zo ff een screenie maken. Het is bij mij gewoon goed speelbaar op een niet geOC'ed systeem (daar ben ik nog me bezig). Ook draw distance en Shadow Detail staan bij mij op far en full, ik zal het zo trachten te bewijzen, OK? Mijn monitor is een Philips 109S en hij heet dacht ik60Mhz op 1920x1440. [/quote:4733abe575] Ik heb Morrowind (versie 1.1.0605) zoals ik al aangaf (dat is met de nieuwste patch) ik kan geen 1920x1440 omdat mijn monitor maar tot 1200x1600 kan zoals ik al aangaf. jammer dat je geen antwoord op me vraag gaf. dat jij 1920x1440 kan spelen ligt aan jou monitor dat had ik al lang door. ik vroeg: Mijn vraag is Marcel wil je thuis nog eens controleren op welke settings je Morrowind speelt? [b:4733abe575]en probeer eens 1200x1600 + Aniso level 4 en FSAAx4XS (forced in all 3D aplications aangevinkt in rivatuner) en kijk dan of ie nog speelbaar is. [/b:4733abe575] als die setting op mijn pc onspeelbaar is waarom op joue wel? of ben jij al tevreden met schokkend spelen en 15FPS?!?!?[/quote:4733abe575] Ik heb het gecontroleert en ik speel het echt op de eerder genoemde settings. Ik zal eens kijken wat ie dan op 1600x1200x32 aan zet en hoe meet je de FPS in die game? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 de FPS kan je niet controleren maar als je 1200x1600 + Aniso level 4 en FSAAx4XS (forced in all 3D aplications aangevinkt in rivatuner) speelt merk je zelf wel dat het onmogelijk is. gewoon aanzetten zoals hierboven en dan een tijdje rond rennen en 180 graden draaiene en zo. vooral als er veel mensen om je heen zijn. je merkt dan dat het niet speelbaar is. daar heb je geen FPS meter voor nodig. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 is fraps niet mogelijk voor je fps controlle? en je score in 3dmark bestaat volgens mij alleen uit de eerste 4 tests. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2002 Mijn score? Ik heb nog eens uitgebreid het spel in de verschillende resoluties naast elkaar gelegd met anisio level 4 en FSAA4XS. En ik merkte eerst echt geen verschil tussen 1600x1200 en 1024x786 behalve dat mijn muis in de menus veel sneller bewoog. Na een tijdje hetzelfde stuk heen en weer te hebben gelopen op beide resoluties zie ik dat hij op 1024x786 idd nets iets soepeler loopt. Maar heel erg veel scheelt het niet en het speel is zeker niet onspeelbaar of draait met horten en stoten. Het spel is echt veel minder mooi op 1024x786 :( Maar het is toch wel fijn als de muis in de menus wat sneller is aangezien je telkens menutjes tegen komt. Maar op 1920x1440 zonder anisio en FSAA is hij wel helemaal snel en loopt de muis ook soepel en dit is vele male mooier dan 1024x786 met anisio en FSAA. Ik zal vanavond nog eens testen of die soepel blijft met alleen FSAA aan en geen anisio of omgekeerd. //mijn kaart is trouwens stabiel op 307/702 zonder artifacts. Ik ga hem zo nog hoger proberen. De volgende stap in RivaTuner is 715Mhz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.