Ga naar inhoud

Paarse blokjesstructuur


Aanbevolen berichten

Beste lezer, k heb een nieuwe PC gekocht met de volgende configuraties: P4 1,9 Ghz 256 mb GF3 Ti200 Win XP Bij bepaalde spellen (o.a. GTA3, Rayman2) krijg ik een paars-roze blokjesstructuur door mijn normale beeldschermweergave heen. Het gaat om kleine blokjes bestaande uit 4 korte verticale streepjes naast elkaar. De blokjes zijn met name zichtbaar bij bijzondere effecten (lichteffecten, opstuivend zand, opspattend water, etc.). Bij sommige spellen heb ik helemaal geen last en bij andere (m.n. GTA 3) heel erg. Ook heb ik er minder last van als ik de beeldschremresolutie verhoog, maar dat is niet bij alle spellen mogelijk. Ik heb inmiddels al de nieuwste detonatordrivers geinstalleerd (versie 29) en dat geeft geen verbetering. Ik verwacht dat het aan de videokaart ligt, maar misschien ligt het ergens anders aan. Wie helpt mij op weg naar de oplossing?!?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb de PC al weggebracht, maar het is nog niet opgelost. Misschien is het wel een defect geheugen zoals jullie beiden schrijven. Maar hoe kom ik daar achter? Ik beschik niet over een andere videokaart. Ik heb van iemand een diskette gehad waarmee ik o.a. het videogeheugen kan testen. Het resultaat was: test passed. Deze test geeft dus geen defect aan, maar de diskette is al van 2000, dus misschien verouderd. Weet iemand een mogelijkheid om het videogeheugen op mijn kaart te testen? M.vr.gr. Baz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...