Ga naar inhoud

OpenGL+FSAA+Quake3Arena????


Aanbevolen berichten

[quote:35d56e52f3="Marcel de Reus"]Wat houdt quincuix precies in? Is dat beter dan FSAA 2x?[/quote:35d56e52f3] moet je ff bij google gaan zoeken, dat is verschijndene keren goed uitgelegd toen de gf3 (dacht ik) verscheen. ik geloof datn quincuix mooier is dan 2x FSAA maar wel de zelfde inpact heeft qua snelheids verlies, maar correct me if i'm wrong, zo goed heb ik het allemaal niet gevolgd, FSAA op mijn huidige kaart is "a no go"
Link naar reactie
[quote:932ba723bb="hjs"][quote:932ba723bb="Marcel de Reus"]Wat houdt quincuix precies in? Is dat beter dan FSAA 2x?[/quote:932ba723bb] moet je ff bij google gaan zoeken, dat is verschijndene keren goed uitgelegd toen de gf3 (dacht ik) verscheen. ik geloof datn quincuix mooier is dan 2x FSAA maar wel de zelfde inpact heeft qua snelheids verlies, maar correct me if i'm wrong, zo goed heb ik het allemaal niet gevolgd, FSAA op mijn huidige kaart is "a no go"[/quote:932ba723bb] Quincuix heeft een net zo grote Peformance hit als FSAAx2 maar is iets sterker qua FSAA power. echter Quincuix heeft de nare eigenschap om "blurry" beeld te geven, net alsof er een waas overheen hangt. ik prefereer FSAAx2 boven Quincuix. Mooiste FSAA is "Accuview" (kan alleen met een GeFoce 4 ti ) FSAA 4xS is dat (kan alleen in D3D en niet in Opengl) In Shooters als MOHAA en Quake III raad ik sowieso geen FSAA te gebruiken. het valt toch niet op en het gaat nog van je FPS af ook. FSAA is mooier en nuttiger in Adventures en Race en FLighsims games. In shooters moet je met een GeForce 3 en 4 en Radeon 8500 alleen maar Aniso gebruiken.
Link naar reactie
[quote:815764a6a3="Red Dragon"]Loopt dat een beetje met een GeForce 3 ti 200? Aniso level 8 en FSAA quincuix? Quake III is niet zo zwaar maar met die instellingen....met een GF4 ti geen prob..vroeg het me gewoon af.[/quote:815764a6a3] Ja eigenlijk wel, het beeld is stukken beter :D , de fps blijft redelijk goed want ik heb het beeld nog niet zien haperen. Een ander verhaal is UT daar had ik dus de zelfde settings gepakt, maar toen haperde het het beeld erg, dus ik heb de aniso op 4x gezet en toen liep ie weer goed :D , ik denk dat ik een zware aniso hit had :( . Mischien dat dit te maken heeft met het feit dat Q3A OpenGL is en UT d3d is. (BTW wat doet aniso eigenlijk met het beeld en wat is het verschil tussen quinqunx en een andere vorm van FSAA???)
Link naar reactie
in het Zomer nummer van C!T (juli/Augustus) zal ene RK alles haarfijn uitleggen wat ANISO doet en FSAA. post boven je legde ik al een beetje uit wat Quincuix deed tenopzichte van FSAAx2 en x4 Opengl heeft bij Aniso en ene GeForce 3 en 4 een minder grote Performance hit als bij D3D games. dus dat verklaard je Perforamce loss in UT.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...