Ga naar inhoud

Telkens opnieuw booten na installeren PCI GF2-MX400


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een PCI versie van de GF2-MX400 gekocht. Nou vindt windows 98 de kaart prima en ook het installeren van de kaart verloopt automatisch. Het probleem is alleen dat wanneer hij daarna opnieuw opstart (wat moet van Win 98) hij zodra de grafische interface gaat starten opnieuw boot. Telkens maar weer. Ik heb dit ook eerder gehad met de AGP versie van de kaart. Dus toen heb ik maar mijn oude 8 mb All in Wonder kaartje weer gepakt. De gegevens. A-Open AK73 Pro (A) (nieuwste bios update) Athlon 1400. Ati ALL in Wonder AGP 8mb (de kaart wil ik graag houden vanwege tv-kaart functie) Pine Geforce 2 MX400 64 MB PCI TV-OUT Ik heb ook de laatste detonator drivers van internet gehaald en ook de VIA 4-1 drivers van A-Open. Het mag allemaal niet baten. Heeft er iemand een idee, ik denk dat het in de IRQ toewijzing zou kunnen liggen, maar ook op andere IRQ doet hij het niet (loopt vast) Alvast bedankt, Wisja
Link naar reactie
ik weet zo niet direct een oplossing.. tis een vreemd probleem. klinkt wel als een driver probleem welkde Via 4in1 gebruik je? 4.37 is de meest betrouwbare (dowload @ www.viahardware.com) welke driver gebruik je voor je GF2 mx? 27.42 is de meest stabiele in de meeste gevallen. (dowload @ www.guru3d.com) ik hoop dat je hier iets mee kan.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je de AGP kaart uitsluitend gaat gebruiken voor die tv out en de PCI kaart als primary display. Kijk in je BIOS als er staat AGP first of PCI. Staat er AGP dan is dat hopelijk het probleem en verander je die naar INIT PCI first dacht ik. save de bios en laat booten. Het beste is ervoor zorgen dat win niet boot, stop er maar een bootflop in. Zet vervolgens de stroom af. Haal floppy eruit en start nu weer op (dus een echte volledige cold boot) Kijk wat er dan gebeurt, misschien moet je dan nog 1 keertje de drivers installeren als win erom vraagt :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...