Ga naar inhoud

haperen halverwege de game


Aanbevolen berichten

Hoi telkens als ik een spel speel (racen) begint na een paar minuten het beeld enorm te haperen..2 frames per seconde ofzo. dit duurt meestal maar een minuutje, en dan gaat ie weer vrolijk verder op normale snelheid, dan kan ik weer paar minuten racen en hetzelfde euvel verschijnt weer. ik draai windows XP op een AMD K6-2 3D 400 Mhz, met 128 Mb ram, en een riva TNT2 videokaart (heb net de nieuwste driver gedownload). hij doet het bij zowel sports car GT als bij F1GP2 Wie kan me uit leggen wat het probleem is? :( :(
Link naar reactie
Ik las in een readme bij het spel GTA3, dat dit probleem verholpen kan worden door de harde schijf te defragmenteren. Doordat de data niet snel genoeg gevonden kan worden hapert 'ie om de zoveel tijd. Ik neem aan dat dit niet alleen voor GTA3 geldt. Verder zou je misschien eens een schone Windows-installatie kunnen uitvoeren (als je huidige installatie vervuild is).
Link naar reactie
[quote:ac07e2f99c="Count Uilesnor"]Ik las in een readme bij het spel GTA3, dat dit probleem verholpen kan worden door de harde schijf te defragmenteren. Doordat de data niet snel genoeg gevonden kan worden hapert 'ie om de zoveel tijd. Ik neem aan dat dit niet alleen voor GTA3 geldt. Verder zou je misschien eens een schone Windows-installatie kunnen uitvoeren (als je huidige installatie vervuild is).[/quote:ac07e2f99c] tnx..ik zal het eens proberen met die defragmentatie. Als ik opnieuw windows installeer, is het dan niet zo dat de oude programma's normaal blijven werken ? of wordt het register en alles wat daarbij hoort dan ook verschoont ? want hij is wel errug traag met opstarten en afsluiten...dus zal ook wel stevig vervuild zijn
Link naar reactie
Je kunt Windows over je oude versie heen installeren (d.w.z. dat kan bij 98, ik weet niet welk OS jij gebruikt?), dan blijven je bestanden en programma's er gewoon op staan. Het vervelende is dat het niet opschoont, de snelheid gaat er dus niet op vooruit. Wat wel goed werkt, is een 'schone installatie'. Dan haal je de harde schijf helemaal leeg (of in ieder geval de partitie waar windows op staat) en installeer je het helemaal opnieuw. Je pc is dan echt weer lekker schoon en dat merk je!
Link naar reactie
ook na een clean install is het niet veranderd, begint na +- 5 a 6 minuten racen weer te haperen voor ongeveer een minuut en gaat dan weer verder op normaal beeld. ik heb het idee of er een buffer of iets dergelijks volstaat dat die eerst moet worden leeggemaakt.. wie o wie heeft de oplossing,.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...