Ga naar inhoud

BIOS & GEFORCE 4 ti4400


Aanbevolen berichten

Als ik mijn computer opstart met mijn (nieuwe) geforce ti4400 krijg ik geen beeld, ik denk dat bios hem niet herkend. Ik kan nergens updates vinden voor mijn bios, ik heb moederbord : 6via3, van chaintech. Weet iemand op dit forum hier een oplossing voor of heeft ervaring? Grtzzz, EJ [/i]
Link naar reactie
zeker nog nooit een bios geflashed??!?! die Bin file is je nieuwe Bios die moet je met een programma die je van www.chaintech.com.tw wel kan halen in je bios tanken Het Bin bestand en het flash programma zet je op een Bootable diskette en vervolgens boot je je pc met die diskkete. daaran flash je je bios met het flash prgramma en de Bin file
Link naar reactie
[quote:e14be43088="leeuwzzz"]Als ik mijn computer opstart met mijn (nieuwe) geforce ti4400 krijg ik geen beeld, ik denk dat bios hem niet herkend. [/quote:e14be43088] De BIOS van je moederbord updaten lijkt mij in dit geval te voorbarig. :-? Welke piepjes klinken tijdens het opstarten van je PC? Is dit het gebruikelijke korte piepje of 1 lange piep en 3 korte piepjes wat op een defecte videokaart kan duiden. :cry: Als je PC het gebruikelijke korte piepje laat horen is het waarschijnlijk beter om naast de AGP videokaart een (oude) PCI videokaart te plaatsen, en de overige PCI kaarten te verwijderen. Om vervolgens de PC met de monitor aangesloten op de PCI videokaart op te starten met een bootdisk. Als PCI device listing maar één Displaycontroller toont, dan wordt de AGP videokaart inderdaad niet herkent door de BIOS. :cry:
Link naar reactie
Ik heb net de handleiding van je Moederbord gedowload en zie dat het een erg oud moederbord is voor een Celeron of Pentium III. en ondersteund maximaal AGPx2 Ik vind personelijk een GeForce 4 ti 4400 een behoorlijke OVERKILL in dit systeem. ik snap niet dat je die in zo'n pc zet. Ik raad dan ook aan om een nieuw moederbord en CPU aan te schaffen, op die manier weer je zeker dat de videokaart het doet en heb je een systeem die bij de videokaart past. Op dit moment druk je een videokaart in een systeem wat daar te langzaam voor is (dit is overigens niet de reden waarom je kaart niet werkt.) [Edit] lees dit eens: http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi#hw:gef:troub:startup:nopost [/edit]
Link naar reactie
[quote:5cc1032379="Red Dragon"]Op dit moment druk je een videokaart in een systeem wat daar te langzaam voor is (dit is overigens niet de reden waarom je kaart niet werkt.)[/quote:5cc1032379] Klopt, op de website van Chaintech, Club-3D en Leadtek staan bij de Geforce 4 ti videokaarten onder andere: AGP 4x/2x supports. Overige systeem vereisten worden niet vermeld. Die Geforce ti4400 zou dus gewoon moeten werken in het moederbord van leeuwzzz. :wink: Een PC advies is te vinden op http://hardwareinfo.net/pcadvies.php?type=m :)
Link naar reactie
Kijk nu maar eerst of hier http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi#hw:gef:troub:startup:nopost de oplossing staat, ik denk dat je daar een heel eind mee komt. anders word het gewoon tijd voor een nieuw moederbord en CPU. wat overgens wel aan te raden is als je alles uit een ti 4400 wil halen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...