Ga naar inhoud

AEG Lavamat 64641 resetten


Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ E. Smit: E91 betekend dat er een communicatie fout is tussen de elektronica modules. Verwijder het bovenblad. Achter de bedienings knoppen zit een elektronica module in een plastic behuizing. Open deze behuizing en controleer alle stekker verbindingen tussen de onderdelen onderling. Controleer ook of er zwart koolborstel gruis in de module zit, dit geleid en geeft vreemde verstoringen.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
ik heb ook een aeg lavamat 64641 en deze geeft foutmelding E20, nu heb ik het filter schoongemaakt en bij deze code hoort ook dat de pomp het niet zou doen ofzo maar als ik een dag geluk heb kan ik een was of 3 draaien zonder problemen en een volgend moment moet ik bij elke spoelbeurt het water via het zwarte afvoerslangetje onderin de machine weg laten stromen. Wie weet wat hier aan de hand is of weet een oplossing ps. het probleem is dat de machine af en toe niet pompt of niet op gang kan komen.
Link naar reactie
E20 is een algemene afvoer gerelateerde melding. Lees de volledige foutcode eens uit. Druk hiervoor bij een draaiende machine de toetsen Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt. Wat krijg je nu? E21, E23 of E24 > Machine pompt niet (snel) genoeg af. Is het filter echt schoon? Kun je het schoepje van de pomp soepel met je vingers draaien (zit in het gad waar het filter in uit komt) Geen knik in de afvoer slang? Schijn eens met een zaklamp door de gaatjes van de trommel onder in de kuip. Zie je daar iets liggen wat er niet in hoort waardoor het gat van de kuip deels dicht zit? Als dat allemaal goed is heb je of een probleem met de slang tussen de kuip en de pomp of een defecte pomp. Controleer die slang dan. Achterkant er af en je kunt er bij. In deze http://www.europart.nl/a/zanussi-slang-kuip-filter-1320721119-zwf3145-zwg5161-zwg5140-04205110 zit een eco-bal, mogelijk blijft deze plakken of zit er iets tussen. Als dat allemaal goed is kan het probleem ook in de waterhoogte meting zitten. Blaas dan het slangetje van de nivo regelaar eens door. De nivo regelaar zit rechts boven, boven blad er af en je ziet hem zitten. Trek het slangetje er vanaf, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Resetten is niet nodig (en helpt ook niet als het probleem niet is opgelost)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Ik heb een Lavamat 73633 update PNC 914 002 046 01, geeft steeds E20, veel vuil uit filter verwijderd steeds spoelen net zo lang tot er niets meer uitkomt, filter draait soepel rond, onder bovenplaat van nivoregelaar slang uitgeblazen (wist niet of het de zwarte of bruine behuizing met slang was dus allebei maar gedaan). Paar keer met succes programma gedraaid zonder was er in. Nu met was er in weer E20, ook spoelprogramma zonder was geeft nu E20, geen vuil meer in filter. Als ik pompen doe komt er weer klein straaltje uit afvoerslang, als ik dan even stevig in de afvoerslang blaas en weer pompen programma kies dan komt er weer een dikke straal uit de afvoerslang zonder vuil. Programma spoelen geeft weer E20 met pistraaltje uit afvoerslang. Ik gok op de afvoerpomp of kan het nog meer zijn? Ik allerlei heb toetsmogelijkheden geprobeerd maar krijg tijdens bedrijf geen foutcode in display Dank voor de reactie.
Link naar reactie
Die machine heeft 2 nivo regelaars en ook 2 slangetjes. Klopt dus. Als het schoepje van de pomp soepel met je vingers te draaien is valt de pomp als verstopping af. Hoor ja als hij slecht zijn water afpompt de pomp wel gewoon draaien? Dan 99% zeker een verstopping in de kuip zelf (iets tussen trommel en kuip, moet je met aan zaklamp door de gaatjes van de trommel kunnen zien) of in de http://www.europart.nl/a/aeg-slang-kuip-pomp-1108205012-lavamat86748w-00107310 tussen kuip en pomp. Daarvoor moet het achter paneel er af. De toetsen combinatie is overigens Voorwas en Inweken samen indrukken en ingedrukt houden bij een draaiende machine.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...