Ga naar inhoud

AEG Lavamat 64641 resetten


Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan meerdere oorzaken hebben. Een foutcode in de E3x serie is waterhoogte/lekkage gerelateerd. Probeer de foutcode eens op te roepen. Start de machine op en als hij dan fout gaat druk dn de toetsten Start/Pauze en Start Uitstel samen in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu een melding in het display? Graag ook het lange 9145 nummer uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hallo allemaal, Ik heb een AEG lavamat 64641 914524533 06 hij wilde niet meer centrifugeren storingscode E52 knippercode 5x geel 2x rood ik dacht dus koolborstels maar die waren nog prima de dunne rode draad onder aan de stekker afgebroken deze gerepareerd werkt weer super!! alleen de storingscode blijft er in zitten heb hem geprobeerd te resetten zoals hier beschreven staat: inweken en voorwas indrukken de knop op centrifugeren draaien alle lampjes zouden dan moeten gaan branden maar dat gebeurt niet.... en de storing blijft er in ondanks dat die weer perfect centrifugeert ik hoor graag tips van jullie
Link naar reactie
  • 2 weken later...
1. Switch off the appliance. 2. Press and hold down the START/PAUSE button and the nearest OPTION button simultaneously. (= Extra kort) 3. Holding down both buttons, switch the appliance on by turning the programme selector one position clockwise. 4. Continue to hold down the buttons until the LEDs begin to flash (at least 2 seconds). 2. Turn the programme selector to the tenth position. 3. Push simultaneously the START/PAUSE button and the nearest option button. 4. Hold down the buttons till the LEDs stop to flash the LCD display shows “E00” (at least 5 seconds). With this operation all the memorised alarms are deleted. To exit the diagnostic system, switch off, switch on and switch off again the appliance.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
Hoi Harry O Ik heb een Lavamat aeg type 74658 Ik heb de start/pauze knop tegelijkertijd kort ingedrukt met extra kort en kreeg de melding E41,..die kan ik niet terug vinden in de handleiding v internet. Kun jij me helpen? Eerst gaf die aan E40, hetgeen betekent dat de deur niet goed sluit,..die heb ik een paar keer goed aangedrukt, maar probleem blijft zich voordoen,..totdat ik dus de beide knoppen even kort ingedrukt hield en er een andere code tevoorschijn kwam?
Link naar reactie
@Harry O Probleem: Zie mijn vorige bericht. Nu heb ik het bovenblad eraf gehaald en het deurrelais bekeken en los geschroefd,..ik zie niet echt iets, behalve een minimale verkleuring op het relais,.. Nu heb ik een site gevonden waar ik dat relais kan kopen,..maar is daarmee het probleem van E40 opgelost? En kan ik dat zelf vervangen,..is het een kwestie van losschroeven en stekkertje eruit en nieuwe erin en weer vastschroeven? Of kan de code E40 ook nog iets anders betekenen?
Link naar reactie
De deur vergrendeling/deur relais word vrij warm door de manier waarop deze zijn werk moet doen. Zit een soort verwarmings elementje in dat de vergrendeling omzet. Als hij éénmaal vergrendeld is gaat dat elementje weer uit. Als de stekker verbinding niet stevig genoeg is word de overgang daar gloeiend heet waardoor de verbinding nog slechter word en nvvt het ding smelt. (voel je soms ook bij de stekker van bv een stofzuiger, droger, wasmachine enz) Als het tegen zit gaat de elektronica ook nog stuk of gaat de machine in rook op. Zie de fotos van een andere storing. https://www.dropbox.com/sh/1qz78ssb7toct4k/AABntxoKx9xsslzUKTXb_ZG9a/IMAG0631.jpg?dl=0
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...