Ga naar inhoud

Mag/kan de combinatie van deze videokaart met moederbord?


Aanbevolen berichten

Beste lezers, Ik heb net een computer gekocht met het volgende moederbord: MSI 845PE Max2 (533 FSB) met daarin een Intel Pentium 4 2.4/400. De videokaart die ik erbij heb gekocht is een Geforce4 TI 4200-8x. Het moederbord heeft de volgende bijsluiter:"Both Intel 845&850 chipsets support the latgest graphics devices through the 1.5V AGP 4X interface for enhanced 3D visualization. No 3.3V AGP 2X interface is supported. In this case, please by all means make sure that your VGA card is compatible with 1.52V AGP 4X before every installation..." De videokaart-bijsluiter schrijft de volgende Feature te hebben:"AGP 3.0 support for 8X, 4X and AGP 2.0 support for 4X, 2X, 1X." Voor mij is dit redelijke abacadabra, maar na het lezen begon ik toch te twijfelen. Wie kan mij hier meer over vertellen? Bij voorbaat dank voor je hulp.
Link naar reactie
Dit heeft te maken met het type AGP slot en de chipset die het ondersteund. Binnenkort komt daarover een artikel op www.computertotaal.nl Voor het AGP 1x en 2x signaal wordt het signaal niveau van 3,3Volt gebruikt. De bewuste Intel chipsets ondersteunen dat niet meer, dat betekend dat je alleen grafische kaarten kunt plaatsen die met 1,5Volt overweg kunnen. Om even makkelijk te zijn betekend dat dat je alleen grafische kaarten kunt gebruiken die in iedergeval AGP 4x ondersteunen. AGP 8x zoals je grafische kaart is kan alleen maar werken op 1,5Volt. Dit wil zeggen dat het ongeschikt is om te plaatsen op moederborden die enkel en alleen AGP 1x of 2x ondersteunen. Bijvoorbeeld de Intel LX6 chipset. Jouw combinatie werkt en je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...