Ga naar inhoud

VGA kaartje met dual monitor en TV-out.


Aanbevolen berichten

Luisterd. Ik ben opzoek naar een kaartje dat in het bezit is van 1) Dual monitor capaciteit. Dus 2 monitoren tegelijk aansturen met een gestrechte desktop (geen mirroring). Het mag een CRT en een DVI uitgang zijn, maar dan moet er wel een verloopkabeltje bij zitten. 2) Hij moet TV-out hebben. Wel mag 1 monitor uitvallen indien deze optie aangaat. 3) minimaal 32 MB 4) 3D moet redelijk zijn hoeft geen topsnelhied te halen 5) hij mot zo min mogelijk kosten :smile: ik heb zelf al een Nvidea kaartje van Leadtec gezien en schijnbaar kan de ATI 7500 dit ook. Echter weten mensen nog meer kaarten die dit kunnen (graag opsomming). Ik loop er tegen aan dat niet elke aanduiding als DH en Dual Head, Twin View hetzelfde betekenen. Sommige gaan er vanuit dat 1 monitor plus tv-out ook als twin-view is. Maar dat bedoel ik dus niet. Dus hardware kenners verbaas me met jullie kennis :wink:
Link naar reactie
http://www.eynstein.nl/ is een goede zaak in de buurt van Eindhoven. Deze verkopen o.a. Ati Radeon 7500 kaartjes. De eigenaar heeft veel verstand van pc's das wel mooi meegenomen. In jou Budget zit de Ati Radeon 7500 die is in meedere smaken verkrijgbaar. Lees hier maar: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=47696&forum=2&139 Een DVI to VGA converter kan negatief effect hebben op de beeldkwaliteit als het er een van lage kwaliteit is. Zorg dus dat je een goeie heb.
Link naar reactie
[quote:6ba8372b95] Op 07-05-2002 19:04 schreef The.Cyberpope: Leuk, maar eynstein is alleen een internetwinkel dus niet erg relevant waar die zit. Je kunt er vast niet zelf ophalen. Bij de kaart zit natuurlijk geen DVI - CRT kabel. [/quote:6ba8372b95] Weer je zelf geen winkels dan in de buurt van Eindhoven? ik woon in Harderwijk dus ik weet dat natuurlijk niet. Enige wat ik weet dat Eynstein in de buurt van Eindhoven zit en dat dat een erg goede en betrouwbare zaak is. Misschien kan je in overleg met Noud (eigenaar) wel op komen halen.
Link naar reactie
[quote:099aaa3c48] Op 07-05-2002 19:05 schreef BA: Ja, wel. Dat is een simpele plug die je achter op je videokaart steekt. Bij mijn ATI zat hij ieg wel. [/quote:099aaa3c48] Dat is juist het lastige. Er zijn kaarten waar hij wel bij zit en kaarten waarbij hij niet bij zit. Maar ik heb Noud? al een mailtje gestuurd. En ja ik weet veel winkels in de buurt van eindhoven: Computerland Paradigit Aragorn Mycom Echter allemaal nul op het request. Aragorn, over het algemeen een zaakje waar ik behoorlijk tevreden over ben, meldde zelf dat die kaartjes niet bestonden (heb ze op moeten voeden dus). En ik geloof graag in face toe face contact.
Link naar reactie
De kaart die ik heb getest ( zie [url=http://www.computertotaal.nl/tests/prog.cfm?id=16]review[/url] C!T) was een retail uitvoering en daar zit de betreffende DVI-CRT adapter bij. Dus koop een Retail versie en geen OEM. Wat de DVI-CRT adapters betreft, gewoon verschillende VGA kabels proberen.
Link naar reactie
Nu snap ik jouw ff niet. Op de Club3D Radeon 7500 D/T zitten twee VGA uitgangen. 1x HD15, normale aansluiting voor analoge monitor oftewel een CRT monitor. En 1x DVI, voor een flatpanel. Op deze DVI aansluiting moet je dan een adapter zetten, de zogenaamde CRT-DVI adapter. Deze zet een DVI aansluitng om in een HD15. Je hebt zowiezo twee VGA kabels nodig. Je kunt deze onderling wisselen wanneer er problemen optreden. Bij mij traden er schaduw effecten op bij een bepaalde combinatie van adpater en VGA kabel. Dit lag aan de adapter omdat ik van verschillende merken grafische kaarten adapters had, maar dat waren allemaal dezelfden. En bij elke adapter had ik dus problemen met een bepaalde VGA kabel. Maar gelukkig heb ik zat kabels en dus was het probleem snel opgelost. Misschien was het een kwestie van bad luck, maar wel toevallig dat ik'm had. Gainward heeft inmiddels al andere adapters, niet naar aanleiding van dit artikel, maar blijkbaar waren er meerdere personen met problemen.
Link naar reactie
[quote:855079bf66] Op 07-05-2002 22:47 schreef BA: Ik had dat probleem dus ook :sad: [/quote:855079bf66] En hoe heb je het toen opgelost?? Ik heb dus klote beeld op die 2de monitor. Heb nu maar mijn pCI kaartje erbij gezet :sad: [ Dit bericht is bewerkt door: The.Cyberpope op 2002-05-11 22:00 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...