anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 tnx 4 de mail :smile: Slashhead, vraagje voor jou: In dat artikel staat dat de Parhelia geen bandbreedtebesparende features ala LMA-2 heeft. Volgens mij moet je dan, als je een 256 bits bus gebruikt, een enorme overhead hebben bij kleinere datablokken. Is het dan niet zo dat die 256 bits bus niet een beetje waardeloos wordt? Kijk maar naar het verschil tussen de GF2U en de GF3, daar deed LMA ook wonderen. Als ze dus geen besparende technieken gebruiken, dan vraag ik me toch af hoe groot de hit is met bijvoorbeel FSAA. Am i right? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Jullie zitten op het verkeerde spoor, door misleidingen en verkeerde interpretaties van verschillende hardware sites en jullie zelf :wink: . Ik kan verder (nu) niks zeggen. Wat FSAA ansich betreft (dit verhaal geldt alleen voor de GF4Ti) , dat is een GPU en mem probleem. Alleen LMA-2 lost het probleem niet op. 4x FSAA betekend veel meer werk voor de GPU. De extra kleursamples zijn niet gratis te verzamelen, daar voor moet de processor heel veel werk verrichten. Dit is mede de oorzaak van het snelheids verlies. In het geval van de GF2 was er altijd al sprake van een geheugen probleem waardoor FSAA in het geheugen al een probleem werd voordat dat bij de GPU het geval kon wezen. LMA hoeft niet wanneer je proc en geheugen in balans zijn of in het voordeel ligt van het geheugen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Is het weer zover, weet ie weer meer als ons moet ie weer zijn bek houden. :sad: Mag je nu dan al eens wat vertellen over die R8800 welke maar niet uitkomt? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Nee daar is het laatste bericht nog steeds "wachten op drivers". Ik vraag me af wie eigenlijk nog op een R8800 zit te wachten... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Op Rage3D stond gisteren nog een post van iemand die een R8800 chip gevonden had op zijn R8500, dus kennelijk zijn ze wel al in productie. (hij liet wel geen pics zien, maar dit is al vaker voorgekomen) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 [quote:7100364f2c] Op 13-05-2002 9:55 schreef Slashhead: Jullie zitten op het verkeerde spoor, door misleidingen en verkeerde interpretaties van verschillende hardware sites en jullie zelf :wink: . Ik kan verder (nu) niks zeggen. Wat FSAA ansich betreft (dit verhaal geldt alleen voor de GF4Ti) , dat is een GPU en mem probleem. Alleen LMA-2 lost het probleem niet op. 4x FSAA betekend veel meer werk voor de GPU. De extra kleursamples zijn niet gratis te verzamelen, daar voor moet de processor heel veel werk verrichten. Dit is mede de oorzaak van het snelheids verlies. In het geval van de GF2 was er altijd al sprake van een geheugen probleem waardoor FSAA in het geheugen al een probleem werd voordat dat bij de GPU het geval kon wezen. LMA hoeft niet wanneer je proc en geheugen in balans zijn of in het voordeel ligt van het geheugen. [/quote:7100364f2c] Daar heb je idd wel gelijk in, maar ik bedacht me dat, omdat hij die 256 bits membus wel eens hard nodig zou kunnen hebben als ze volgens de rumors naar een 512 bits core gaan :smile: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Plaatjes gevonden op [url=http://www.darkcrow.co.kr/newsdirectory/content.asp?idx=896]Darkcrow[/url] [img:50cb997faf]http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0205/sun01_L.jpg[/img:50cb997faf] [img:50cb997faf]http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0205/sun02_L.jpg[/img:50cb997faf] Tja wat moet ik er van zeggen.... moet een "Perhalia-512 Engineer Master Sample" wezen. Hij heeft wel BGA memmory. Zo te zien heeft ie flinke cooling nodig.. tja. 0,15 micron is ook wel groot voor zoveel features. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3420400]3Dmark2001SE[/url] [i:50cb997faf][b:50cb997faf]User formerly known as GeForce Mike[/i:50cb997faf][/b:50cb997faf] [ Dit bericht is bewerkt door: Red Dragon op 2002-05-14 00:25 ] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Wou net zeggen, met zo'n koeler hoef je je videokaart niet eens meer te modden :grin: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Ook hoop dat de definitieve sample een wat normalere cooler heeft, tlijkt wel een CPU cooler. :grin: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3420400]3Dmark2001SE[/url] [i:c6999a9e6e][b:c6999a9e6e]User formerly known as GeForce Mike[/i:c6999a9e6e][/b:c6999a9e6e] [ Dit bericht is bewerkt door: Red Dragon op 2002-05-14 00:30 ] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Hm, zou er een Alpha of Swifttech op passen? :grin: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 dan zou het wel een kaart voor jou wezen he :smile: Wat me opvalt is de locatie van het BGA geheugen. ik zie er zo 6 zitten. nVidia zei dat hun GeForce 4 ti 4400/4600 zo groot was doordat er BGA werd gebruikt (meen ik ergens gelezen te hebben) de ti 4200 gebuikt geen BGA. Deze Matrox kaart heeft ook BGA en is niet zo lang. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Misschien een ontwerp met meer lagen? Ik neem aan dat je ook veel extra tracings krijgt door het gebruik van een 256 bits interface, dus eigenlijk zou hij groter moeten zijn :smile: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 tja.. misschien 8-layer PCB? duur geintje is dat overigens. Ik las op Anandtech bij het 3dlabs p10 verhaal dat juist door de komst van BGA memmory de 256bit bus veel makkelijker te implementeren was. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Mja, dat zal wel kloppen, maar je hebt dan dus nog steeds 256 parralelle tracings nodig. BTW, dual DVI? dat lijkt me niet echt de meest ideale oplossing... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 [url=http://216.239.35.120/translate_c?hl=en&langpair=de%7Cen&u=http://www.hartware.net/report.html%3Fid%3D399]Hier[/url] weer een Preview [img:bd83a59f25]http://www.hartware.net/media/reports/399/parhelia512chiplogo.jpg[/img:bd83a59f25] in de loop van de dag zullen er wel meer komen. het is tenslotte 14 mei :grin: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Zullen we nou al benchmarks te zien krijgen, iedere keer dat gelul over 3d monitors heb ik nou wel gezien, kom nou maar met de real deal.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 [quote:e599384f00] Op 14-05-2002 11:29 schreef SkinnerEd: Zullen we nou al benchmarks te zien krijgen, iedere keer dat gelul over 3d monitors heb ik nou wel gezien, kom nou maar met de real deal.. [/quote:e599384f00] Precies [b:e599384f00]Benchmarks[/b:e599384f00] Kom op Slashhead, we weten dat je er een thuis hebt !! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 HardOCP heeft een stuk op hun site staan, maar geen benches, omday hun geen kaart hebben :sad: http://www.hardocp.com/articles/parhelia/index.html Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Waar blijven die benches nou, Matrox heeft ook nog niks op hun site staan behalve die flash :mad: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2002 Op tweakers staat nu iets. http://www.tweakers.net/reviews/296 Dit is een goede draad met veel links http://gathering.tweakers.net/showtopic/494606 _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3047568]3DMark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: hjs op 2002-05-14 15:35 ] Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.