Ga naar inhoud

19" maar niet beter dan 1024*768


Aanbevolen berichten

ik heb een iiyama LS902UT monitor 19" die op 1280*1024 89 hrz kan draaien. nu heb ik gemerkt dat als ik deze resolutie gebruik, dat ik dan wel kan lezen wat er staat, maar dat het beeld erg slecht wordt. ik heb een classic asus geforce 3 deluxe. heeft iemand enig idee hoe ik dit zuiverder kan krijgen. ps. heb geen bril nodig, is pas getest :smile:
Link naar reactie
Het probleem komt hoogstwaarschijnlijk uit je videokaart. Probeer eens met een lagere refresh op 1280x1024 te werken. Je kunt eventueel nog kiezen voor 1280x960 dat neemt ook weer wat stress weg bij je videokaart. Oplossen van het probleem zal denk ik betekenen dat je die videokaart moet ruilen tegen een Leadtek of Gainward GF3.
Link naar reactie
ik heb hem net op 60 hrz gezet en dan is het een heel stuk zuiverder. maar ik wil natuurlijk niet op 60 hrz werken. heb je enig idee wat ik er nu aan kan doen als hij op 85 hrz slecht beeld geeft? PS 75 hrz was ook al niet echt best en als ik op 75 hrz kijk krijg ik last van mijn ogen. weer bedankt
Link naar reactie
Het probleem dat jij hebt, heeft te maken met bandbreedte. Meestal ligt dat aan het filter in de videokaart. Bij hoge resoluties heb je veel bandbreedte nodig. Ga maar na, je stuurt veel beeldpunten weg met ook nog eens een hoge refresh. Wanneer je dus 1 van deze dingen verlaagt wordt de bandbreedte lager en dus neemt de kwaliteit bij jou weer toe. Jij moet dus zorgen dat je betere bandbreedte krijgt. Dat kan dan liggen aan: 1: betere videokaart 2: adapters verwijderen 3: betere kabel (hoogwaardige VGA) 4: brakke monitor Tenzij je monitor defect is mag optie 4 niet het probleem zijn. optie 1 kan het ook niet zijn omdat je al een Radeon 8500LE hebt gebruikt die hetzelfde resultaat gaf. Ik heb deze kaart zelf op 1600x1200 gebruikt zonder problemen op een Iiyama VMP511 Optie 2 valt ook af omdat je blijkbaar niet een DVI uitgang op je videokaart gebruikt. Dus blijft de kabel over als mogelijke boosdoener.
Link naar reactie
[quote:82ec6e0859] Op 27-04-2002 17:01 schreef degged: nu heb ik zitten kijken aan de achterkant van de monitor, maar de kabel die naar mijn pc loopt zit er vast in. ik kan die dus niet loskrijgen. is er dan nog een oplossing te bedenken? alvast bedankt [/quote:82ec6e0859] Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Zijn er losse kabels te koop en zo ja, kun je die dan relatief makkelijk erin zetten ?
Link naar reactie
hoe bedoel je, wat waar aan hoort te zitten?? ik heb hier een hele nieuwe kabel liggen. met 2 dezelfde uiteinden. ik zat te kijken en kan wel wat losschroeven aan de achterkant. ik kan wel iets, maar niet echt superhandig. als ik het losschroef is het dan niet een kwestie van kabel eruit en andere erin? ik ben al wat wijzer, maar het prebleem is helaas nog niet weg. wel weer bedankt
Link naar reactie
Wat ik bedoel, aan de ene kant zit een HD15 connector (die naar je videokaart gaat) en aan de andere kant zit ie dus vast aan je monitor. Waarschijnlijk zit die aan de monitorkant vast aan een printplaat of een aansluitstrook. [url=http://www.networktechinc.com/technote.html]Hier[/url] zie je de verbindingen.
Link naar reactie
Heb je wel de juiste drivers voor de monitor? Toevallig staat er in de C!T dat je voor de iiyama ook drivers moet installeren. Tja, ik wist het ook niet, want in het boekje staat dat hij volledig PenP is en als je de monitor aansluit dan wordt hij ook meteen herkent en als PenP monitor geinstalleerd. Nergens in het boekje staat dat je OOK nog apart de driver moet installeren. ps. driver is te vinden op de website van iiyama: http://www.iiyama.nl [ Dit bericht is bewerkt door: Foutje op 2002-04-28 11:15 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Foutje op 2002-04-28 11:17 ]
Link naar reactie
ik heb de drivers geinstalleerd ja. hij geeft ook mijn monitor type aan dus dat kan het probleem niet zijn. ik heb nu gekeken aan de achterkant en het schroefje erbij losgemaakt, maar dan beweegt het plaatje wel, maar ik heb nog steeds geen flauw idee hoe ik in vredesnaam die kabel eruit krijg. dat zit namelijk aan de binnenkant van de monitor en daar kan ik niet bijkomen. ik begin een beetje gefrustreerd te raken. ik heb een oplossing (dankzij Slashhead) en nu kan ik het niet oplossen door dit. ik zal mijn scheldwoorden voor mij houden, maar ik krijg de neiging om de monitor met een elegante boog via mijn balcon het water in te gooien. ik ga zo nog even schroeven en als iemand mij meer kan vertellen graag en als ik wat heb kunnen doen laat ik het weten!
Link naar reactie
Weet je zeker dat de huidige instellingen geen interlaced mode opleveren? Wat geeft het on-screen menu van de monitor als refresh waarde? Welke waarde wordt door Windows gerapporteerd? Afhankelijk van de video-drivers die je geïnstalleerd hebt kan het zijn dat voor een interlaced mode gekozen wordt. Probeer het eens met minder kleuren (16 bit i.p.v. 32 bit), dat kan helpen om vast te stellen waar het aan ligt. HTH Jean-Marc.
Link naar reactie
ik heb geen interlaced dus dat kan het niet zijn. ik heb het ook geprobeerd op 16 bit kleuren. helaas heeft dat ook niet gewerkt. mijn monitor geeft 85 hrz aan want dat is het vreemde. in 60hrz geeft hij wel zuiver beeld alleen in die 85 hrz(aanbevolen door iiyama zelf!!) niet. het probleem is er nog steeds. wel bedankt voor je adviezen. helaas werkte ze niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...