Ga naar inhoud

videokaart config


Aanbevolen berichten

Hello, ik maak een systeem vooral voor videomontage maar ook ander gebruik ik heb een configuratie gemaakt wat vinden jullie er eerlijk van en natuurlijk wat vind je van de grafische kaart: Intel pentium IV 1,7 Ghz met cooler 512 MB 400 MHZ Rimm VGA RIVA TNT II 32 MB Systeem harddisk 20 GB Ulta 100 Vedo harddisk 2* 60 GB Ulta ATA 100 7200 rpm CDROM- 5Ox Speed Floppy 1,4' MB Sony Terratec 128 PCI Canopus Dv Storm RT Native DV + Bay Vxtra tower de luxe met extra cooling logitech scroll mouse keyboard cherry G83 Speakers Labtec SP60 Alvast bedankt
Link naar reactie
Het systeem ziet er op zich goed uit, voor videomontage komen de hoge bandbreedte van RDRAM en de snelheid van RAID goed van pas. Misschien is het handig om je OS ook op RAID te zetten, omdat dit nogal wat sneller is. De grafische kaart is een ander verhaal, die TNT2 kaartjes zijn voor de hedendaagse spellen gewoon te traag. Als je er ook nog games mee spelen wil, dan zou ik toch voor een andere kiezen, bijvoorbeeld een GF4 MX, GF3 Ti200 of een R8500LE, als je budget voor de videokaart niet zo hoog is. WIl je wat meer uitgeven, kies dan voor een GF4 Ti of een R8500 275/275.
Link naar reactie
Ik vind de Videokaart persoonlijk een slechte keuze, het is een gloednieuw systeem en dan stop je er een videokaart in met een techniek uit 1999. De TNTII is zwaar verouderd en een slechte keuze in zo'n pc. Als je videobewerking wil gaan doen en je wil geen apparte videobewerklings kaart gebruiken zou ik voor een Radeon7500 AIW gaan of een Radeon 8500 AIW de laatse van de 2 is wel erg prijzig. [edit]Ik zie dat er wel een videobewerkings kaart in je systeem zit, dan zou ik voor een gewone Radeon7500 gaan of een GeForce 4 MX, Als je van plan bent ook games te doen een Radeon 8500 of een GeForce 3 ti 200 (500), speelt geld geen rol ga dan voor de GeForce 4 ti 4400 of 4600[/edit] _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]My System[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3106024]3Dmark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-04-01 11:04 ]
Link naar reactie
hello bedankt voor de reacties: hier een andere videokaart: -Matrox Millennium G550 32 MB DDR Dual Head maar ik heb ook een ander systeem gemaakt: -AMD Athlon XP 2000+ Socket A - 1 jaar garantie -DDR PC266/PC2100 Apacer 2*256MB - 10 jaar garantie -MSI PRO 2 266 KT266A met 5PCI's 3 DDR slots 6 USB poorten -Maxtor 20 GB 7200 RPM Diamondmax UDMA 133 -Adaptec 2930 Ultra SCSI controller (HARDWARE) -SCSI IBM 36,7 GB - 36LZX Ultra 160 80p (HARDWARE) -SCSI IBM 36,7 GB - 36LZX Ultra 160 80p (HARDWARE) -CDROM- 5Ox Speed -Floppy 1,4' MB -Logitech Mouseman Dual Optical (HARDWARE) -Cherry 3000 PS2 / DIN 5 Azerty keyboard -Matrox Millennium G550 32 MB DDR Dual Head -Creative Inspire 5.1 5700/7W RMS active Subwoofer -SoundBlaster Audigy Platinum PCI 2.1 32 bit Retail - -AOpen HX08 ATX maxi tower 300 Watt maar die Canopus blijft er natuurlijk wel inzitten, bedankt voor jullie advies!!!!!
Link naar reactie
Dat is een compleet ander systeem idd, U160 SCSI op RAID is natuurlijk nog veel sneller. :grin: Ik denk als je geen games doet dat de G550 van Matrox wel volstaat. Wil je echter wel games gaan doen dan zul je toch een zwaardere videokaart moeten kopen zoals hierboven al vermeld is.
Link naar reactie
Geachte, ik heb de prijs gekregen dan mijn Canopus: daarvoor heb ik dus een tweede pc!!! nu is mijn vraag maakt dit echt zoveel verschil uit? Canopus Dv storm RT Native DV + Bay Pinnacle DV 500 plus (pci) Ik denk dat die laatste toch ook niet slecht is? alvast bedankt voor de info want op internet zelf vind je er maar weinig over, en ik heb liever de menig van mensen die er echt ervaring mee hebben of die er veel mee bezig zijn. alvast bedankt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...