Ga naar inhoud

-= Radeon Topic deel 6 =- (the R8800 arrives)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
UT 2003 heeft zo'n combinatie met de buitenvelden. Highpolygon count en grote ruime velden. Maar is het toch ook een trend dat er meer passes per pipeline zijn ipv meer pipelines. 8 pipelines vind ik idd een beetje ongeloofwaardig. Ik vind sowieso die specs ongeloofwaardig Slashhead bedankt voor de uitleg mbt 8 pipelines
Link naar reactie
Hier nog meer geruchten, voor wat het waard is op 1 april: Ecco le specifiche tecniche della Radeon 9500: scheda grafica AGP 4x/8x 128 MB di memoria DDR-SDRAM a 850 MHz (425 MHz DDR) con banda massima di 13,2 GB/s (grazie anche all'adozione dell'Hyper-Z 3) chip ATi Rage Theater 2 per la decodifica MPEG2 (visione DVD perfetta, con motion compensation e tutte le altre features delle schede di decodifica dedicate) RAMDAC a 450 MHz, per risoluzioni massime di 2048x1536@100 Hz Queste sono invece le specifiche dell'R300: core: processo a 0,13 µm, clock a 425 MHz 90 milioni di transistor integrati 8 pipeline di rendering con 4 unità texture ciascuna fillrate: 3,4 MPixels/s, 13,6 MTextures/s 160 milioni di triangoli generabili al secondo Hyper-Z 3 2 motori TruForm per il rendering delle superfici degli oggetti 3D (Pixel Tapestry 3) 2 motori SmartShader, ognuno dotato di 1 unità Vertex ed una 1 unità Pixel Shader (Charisma Engine 3) pieno supporto per le DirectX 9.1 (PixelShader 2.0, displacement mapping...) SmoothVision 2: FSAA di altissima qualità con modesta perdita di prestazioni anche alle alte risoluzioni massima memoria indirizzabile: 256 MB http://www.3ditalia.com/
Link naar reactie
Eerst beelden van de R300 [img:8f37c9e84f]http://www.ati-news.de/Bilder/News/radeon_9500.jpg[/img:8f37c9e84f] [quote:8f37c9e84f][b:8f37c9e84f]Radeon 9500 Details : [/b:8f37c9e84f] graphical card AGP 4x/8x 128 MB of 850 memory DDR-SDRAM to MHz (425 MHz DDR) with the maximum band of 13.2 GB/s (thanks also to the adoption of Hyper-Z 3) chip ATi Rage Theater 2 for decodifica MPEG2 (perfect vision DVD, with motion compensation and all the others features of the cards of decodifica dedicated) 450 RAMDAC to MHz, for the maximum resolutions of 2048x1536@100 Hz [img:8f37c9e84f]http://www.ati-news.de/Bilder/News/r300_core.jpg[/img:8f37c9e84f] [b:8f37c9e84f]R300 Details : [/b:8f37c9e84f] Core: process to 0.13 ìm, clock to 425 MHz (DDR 850 MHz) 90 million transistors integrated 8 pipeline of rendering with 4 units texture ciascuna fillrate: 3.4 MPixels/s, 13.6 MTextures/s 160 million generabili triangles to the second Hyper-Z 3 2 TruForm motors for the rendering of the superficial ones of the objects 3d (Pixel Tapestry 3) 2 motors SmartShader, everyone equipped of 1 unit Vertex and one 1 unit Pixel Shader (Charisma Engine 3) full support for the DirectX 9.1 (PixelShader 2.0, displacement mapping...) SmoothVision 2: FSAA with modest loss of performances also to the high resolutions maximum indirizzabile memory: 256 MB [/quote:8f37c9e84f]
Link naar reactie
wat je allemaal niet met Photoshop kan doen op 1 april. Ik zag dit nieuwtje gister ook. maar kijk maar is goed op die site naar de afgebeelde kaart. DAt is een gewone Radeon alleen dan met een andere Cooler er op. een R9500 zal nooit zulk geheugen gebruiken maar met BGA packaging.
Link naar reactie
Wie heeft er hier trouwens de Gigabyte Maya AP64D-H en wil wat ervaringen delen?? Ik haal 8406 bij de gekke ui, prima lijkt me ik zit alleen met het probleem ven erg hoog cpu gebruik bij het afspelen van dvd's, ik gebruik de bijgeleverde powerdvd xp 4.0, nou heb ik wel ergens gelezen dat je de ati dvd speler moet gebruiken maar die zit niet bij mijn kaartje en als ik die speler download bij ati en dan probeer te installeren vraagt ie om de ati cd + serial en ehh die heb ik dus niet, ik kan ook niks vinden op de site van gigabyte en de update van de genoemde powerdvd helpt ook niet dwz nog steeds bijna 100% cpu gebruik bij het afspelen van dvd's, iedere hulp is zeer welkom. GRTZ en BVD
Link naar reactie
Mja, is het een probleem dan? een CPU is gemaakt om op 100% te draaien :smile: Volgens mij als je de ATI software gebruikt, dan maak je gebruik van hardware MPEG1/2 decoding, dus dan heb je idd een veel lagere CPU belasting. Bij softwaredecoding, die je nu dus gebruikt, gebruik je je CPU voor decoding. (Daarom ook die hoge load)
Link naar reactie
mja, door dat hoge cpu gebruik gaat die soms stotteren en als ik in powerdvd hardware ondersteuning ozi inschakel maakt dat geen verschil, het lijkt wel of deze versie van powerdvd mijn kaart niet ondersteund, het gekke is wel dat als ik divx'en afspeel dit prima gaat cpu 30%, ik dacht altijd dat divxen zwaarder voor je pc waren dan dvd's, maar ik kan het fout hebben.
Link naar reactie
Ik gebruik voor DivX geen ATI DVD player, omdat die het beeld automatisch uitrekt naar 3:4, terwijl het vaak 16:9 films zijn. DVD's moet nog even wachten, eerst moet ik nog een DVD speler hebben. (Heeft geen prioriteit, omdat mijn ouders een standalone hebben) In 3Dmark haal ik nu nog iets van 8700 punten, maar dat was ondergeklokt naar 260/275, terwijl de R8500 van mij met gemak op 290/290 draaien wil :smile:
Link naar reactie
Voor divx gebruik ik de radlight player erg handig dingetje kan je ook ondertitels toevoegen. Waarom underclocked?? Ik moet er wel even bij vertellen dat die score van mij met een 1333@1540(11x140) was met de kaart op 300/300(rage3dtweak) en met de 6052 drivers van rage3d, het moet volgens mij nog wel hoger kunnen die score maar dan zal ik wel een verse xp erop moeten zetten, heb zogoed mogelijk alle oude drivers geprobeert te verwijderen ook in het register maar ik denk dat er altijd nog wel wat achterblijft. ps:je weet geen oplossing dus voor dat dvd probleem, ik zal eens kijken of ik ergens die ati speler kan krijgen,sugesties welkom. welke diver gebruik jij voor je r8500 en hoe hoog staat je fsb? [ Dit bericht is bewerkt door: Antares op 2002-04-02 12:33 ]
Link naar reactie
Ok thnx, heb al de 6037 van ati gebruikt maar de 6052 leveren toch iets betere prestaties,met de bijgeleverde 6015 divers kom ik niet hoger dan 7800, het verhogen van de fsb levert bij mij trouwens de meeste winst in prestaties op , maar dat zal bij iedereen wel zo zijn neem ik maar aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...