Ga naar inhoud

Keuze: geforce 4MX of ATI Radeon 7500


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een gf2GTS-PRO zonder tv-out, en ik wil een nieuwe kaart met TV-out. De snelheid van mn huidige kaart is nog prima, dus ik wil voor niet al te veel geld een andere kaart hebben. Ik twijfel tussen de volgende 2: - Geforce 4MX - ATI Radeon 7500 Ik heb al allerlei reviews doorgelezen en deze 2 kaarten zijn allebei ong. even snel (dus iets sneller dan mn huidige gf2gts-pro). De ATI heeft een zeer goede beeldkwaliteit en de resolutie van TV-out en monitor is apart in te stellen, dit is bij de gf4mx volgens mij minder goed, klopt dat? Verder heeft de gf4mx volgens mij weer betere driverondersteuning. Hoe zit dat met ATI? Is de radeon bijv. ook compatible met wat oudere games? zo zijn er een aantal punten waar ik nog over twijfel. Welke kaart zal ik nemen??
Link naar reactie
Let er wel op dat de Radeon 7500 in verschillende uitvoeringen verschillende snelheden kunnen hebben ! Er zijn er ook met SDram ipv van DDR ram en dat scheelt ook weer flink in snelheid. Voor uitvoeringen e.d. hebben we een handige draad hier op het forum [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=47696&forum=2&102]Welke Radeon 7500/8500 uitvoeringen zijn er?[/url]
Link naar reactie
áls ik een 7500 koop wordt het denk ik een Club3D radeon 7500.. maar ik zal er dan wel op letten dat ik een normale versie krijg en geen afgeknepen. Maar wat ik mij afvroeg, werken de normale ati radeon 7500 drivers ook met deze kaart? Of moet ik speciale club3D drivers hebben? Ik wil liever niet voor mn drivers afhankelijk zijn (met het oog op de toekomst) van een vaag bedrijfje als club3d...
Link naar reactie
Club3d is geen vaag bedrijf, Slashhead leg dat ff uit :wink: en zeer waarschijnlijk werken de ATI drivers gewoon. (ik twijfel een beetje omdat ik net een review gelezen heb van de Hercules R8500 welke dus niet met de ATI drivers werkte (bij Tresh), de kaart werd niet herkend door de drivers.) Maar Slashhead zal het juiste antwoord wel hebben en zekerheid kunnen geven.
Link naar reactie
[quote:71ae7da34e] Op 28-03-2002 13:57 schreef SpaceCowboy: Heeft het zin om te upgraden van GF2MX naar GF4MX? Ik weet dat ik dan geeb DX8 support heb maar het gaat me even om de snelheid. [/quote:71ae7da34e] Zonder meer. Beetje afhankelijk van welke MX versies maar ze zijn zeker flink sneller.
Link naar reactie
Club3D is niet vaag, ze zijn hooguit nieuw. Club3D is een onderdeel van PowerColor die kaarten uitbrengt die het maximale uit het ontwerp halen binnen een bepaald markt segment. Als je even geduld hebt dan heb ik voor het weekend nog een Club3D ATI Radeon 7500 D/T. Dit is een kaart van € 160,- die op de OEM snelheid draaid van de originele ATI Radeon 7500. Verder is nieuw op de markt de Hercules 8500LE met 64MB DDR (250/250) voor ca. € 225,-. om nu even Club3D te illustreren, zij brengen dezelfde kaart maar dan met 128MB DDR geheugen en een tweede RAMDAC (extern) die op de Hercules ontbreekt. Club3D dien je wel degelijk serieus te nemen. Club3D is leverancier van PowerVR, nVidia, ATI en SIS. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-03-28 14:12 ]
Link naar reactie
[quote:eb8896ff65] Op 28-03-2002 14:07 schreef Slashhead: Club3D is niet vaag, ze zijn hooguit nieuw. Club3D is een onderdeel van PowerColor die kaarten uitbrengt die het maximale uit het ontwerp halen binnen een bepaald markt segment. Als je even geduld hebt dan heb ik voor het weekend nog een Club3D ATI Radeon 7500 D/T. Dit is een kaart van € 160,- die op de OEM snelheid draaid van de originele ATI Radeon 7500. Verder is nieuw op de markt de Hercules 8500LE met 64MB DDR (250/250) voor ca. € 225,-. om nu even Club3D te illustreren, zij brengen dezelfde kaart maar dan met 128MB DDR geheugen en een tweede RAMDAC (extern) die op de Hercules ontbreekt. Club3D dien je wel degelijk serieus te nemen. Club3D is leverancier van PowerVR, nVidia, ATI en SIS. [/quote:eb8896ff65] ok, ik wacht in spanning op je bevindingen :wink: ik heb nu trouwens ook een powercolor kaart.. ben er verder best tevreden over. Maar wat ik bedoel met 'vaag' is dat ik wel zekerheid wil van goede driverondersteuning (zoals nvidia). ALs powercolor/club3d of whatever morgen faillet gaat kan ik gewoon de nvidia drivers voor mn gf2gts blijven gebruiken.. maar stel dat die club3d radeon alleen club3d drivers lust dan heb ik een beetje een probleem :razz: Maarja misschien maak ik me wel druk om niks.. maar ik heb ervaring met verschillende vage merken hardware met op het eerste gezicht superspecs, maar de driverondersteuning blijkt zo brak te zijn dat dat spul nu gewoon in de kast ligt weg te rotten... daarom ben ik altijd een beetje achterdochtig bij hardwaremerken die nog niet zo bekend zijn.. [ Dit bericht is bewerkt door: rickh op 2002-03-28 14:26 ]
Link naar reactie
[quote:58d30de54c] Op 28-03-2002 14:35 schreef Slashhead: Zij kopen de kaarten gewoon in bij ATI. Dus je hebt originele ATI kaarten met een andere doos erom heen. Dit betekend dat je ATI ref drivers kunt gebruiken. [/quote:58d30de54c] ja maar ik had iets gehoord dat die drivers naar de bios van de kaart kijken en dan een error geven omdat je geen ati hebt (bios is immers van club3d).
Link naar reactie
Geen idee, dat hadden ze mij in elk geval niet verteld. Zij krijgen de drivers van ATI ze maken niet eens drivers... Er zijn bij ATI gewoon ref drivers te downloaden. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-03-28 15:40 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...