Ga naar inhoud

Cubic lights


Aanbevolen berichten

Je ziet het het beste in het eerste plaatje. Cubic lights zijn eigenlijk spots die in 6 richtingen werken. (kubus heeft zes zijden) In het eerste plaatje zie je links onder 5 afzonderlijke bundels. (links, rechts, voor, achter en omhoog). De gein is dat dat realtime werkt, dus geen lightmaps zoals in Quake 3. In het tweede plaatje zweeft de lichtbron (zie het kruis tussen de twee palen). Natuurlijk hoef je niet altijd 6 zijden te gebruiken.
Link naar reactie
Dat zie je verkeert. Een lichtbron bepaald de hoeveelheid licht op een bepaalde plek. De ondergrond (het object waarop geschenen wordt) bepaald de kleur. Wat ze dan verder met die pixels doen hangt dan weer af van de creativiteit van de programmeur. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-03-26 16:41 ]
Link naar reactie
Dat denk ik niet. Voor dat soort dingen zou men ray tracing moeten gebruiken. Maar dat is nog niet geschikt voor realtime rendering in spellen. (wordt wel gebruikt voor 3D foto's) Voorlopig moeten we het doen met shadow mapping. (Serious SAM) Mogelijk dat dadelijk de displacement mapping wat meer natuurlijkheid brengt in de schaduw effecten die op de muur worden geprojecteerd, maar helemaal accuraat worden ze nooit op deze manier. Om de vraag even voor te zijn :smile: Ray tracing is een lijn die men trekt vanuit de lichtbron naar een bepaalde positie. Alles wat deze lijn doorkruist wordt gebruikt om licht informatie te verzamelen. Hierdoor ontstaat een zeer natuurlijke realtime schaduw.
Link naar reactie
[quote:9baadbddac] Op 27-03-2002 0:58, schreef BA: En die complex shadows uit Sam dan? die zijn ook een behoorlijke aanslag op je framerate. Normaal zie je alleen zo'n vlekje op de vloer, maar bij complex shadows die je dat de lichaamsdelen in de schaduw onafhankelijk bewegen. Wordt dat ook met iets als raytracing gedaan? [/quote:9baadbddac] Nee dat is shadow mapping. Mogelijk in combinatie met vertex lighting. Deze schaduwen kloppen niet, al lijkt het net echt. Wanneer je twee guns in je handen hebt moet je maar eens goed kijken naar de reload actie :grin:
Link naar reactie
[quote:79eef5a5a8] Op 27-03-2002 1:05, schreef GeForce Mike: Maar wat is het nut van Cubic lighting dan? alleen realisticher lichtval? [/quote:79eef5a5a8] Wat ik in een eerdere post al aangaf, je hebt geen lightmaps nodig. Lightmaps worden ook in Serious SAM gebruikt. Cubic lighting zou je goed kunnen gebruiken om het effect van een fakkel weer te geven.
Link naar reactie
Geen idee, . De Power X renderer is een nieuwe engine die telkens uitgebouwd wordt. Ik weet ook niet hoe het zit met de fps, want er staat niet bij welke kaart gebruikt is. Maar op het eerste gezicht (fps staat boven in de screenie) is de impact behoorlijk heftig. Gezien de eerdere screenies moet het haast wel een GeForce 3 zijn geweest...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...