Ga naar inhoud

Met een PowerColor Geforce 2 MX 400 Windows XP installeren?


Aanbevolen berichten

Ik heb een PowerColor Geforce 2 MX 400 CMX2D-TV, Nou heb ik al een aantal pogingen gedaan om windows xp te installeren, maar iedere keer loopt windows xp installatie vast als het mooie windows logootje in dos komt. als ik een ander kaartje in mijn computer bouw dan kan ik wel windows xp installeren... als ik na de installatie mijn kaartjes weer terug wissel doet alles het perfect... Op de site van mijn moederbord fabrikant (ABIT, KT7A) stond dat ik mijn GF2tje moest flashen... maar waar kan ik die flash vinden? dus als iemand weet hoe ik met mijn kaart windows xp kan installeren, of waar ik biosflashe ervoor kan vinden.. of gewoon een andere opmerking heeft... laat em dan ff achter
Link naar reactie
Vraagje, waar staat precies op de Abit site dat je hem moet flashen? Ik heb alleen een klein stukje gezien in hun FAQ over de Abit Siluro GF2 MX400. Voor flashen heb je een flashtool van de fabrikant nodig, en een bios van de fabrikant. Er zijn wel reference biossen van nVidia zelf, maar ik zou die er niet in flashen, omdat je dan vaak geen drivers van de fabrikant kan gebruiken, en er problemen met andere dingen kunnen ontstaan, zoals met de TV-out. Verder kan je daarna vaak niet meer de originele bios terugflashen.
Link naar reactie
Nee volgens mij niet. Wat je misschien nog wel kan doen is 1 keer installeren zoals je nu doet, met kaart wisselen dus, en daarna met norton ghost of PQDI oid een image file maken, zodat je bij je volgende reformat in 1 keer je hele windows terug kan zetten. Dit werkt trouwens ook nog sneller als de normale setup :smile:
Link naar reactie
ja... dat is makkelijker gezegt dan gedaan, ik heb namelijk zo'n lekker virusje gehad en alles ge-lo-level formaatteerd, helaas heb ik nu geen 2e videokaart meer tot mijn beschikking. dus wil ik als het kan toch met deze kaart setup uitvoeren of op een of andere manier de setup zelf omzeilen... ik word hier gek van, ach ja, ik was het al :wink:
Link naar reactie
Low Level Format??? Dat zou ik in het vervolg maar niet meer doen, als het een beetje tegen zit, dan verniel je daar je schijf mee. Als je je systeem overnieuw installeren wil, dan is format samen met Fdisk genoeg... Waar dat XP install probleem aan ligt weet ik verder niet, zal wel een fount in XP zelf zijn. Misschien nog een andere manier: Win2000 installeren, en er dan een upgrade van XP overheen draaien, en dan een image file maken?
Link naar reactie
Als je al geprobeerd hebt om die flash van hun te vragen en ze willen jou die niet toe sturen. Zou je nog eens kunnen proberen hun een mail te sturen en je probleem uit te leggen. Dus dat jou systeem Windows XP niet kan installeren als die kaart erin zit. En dan zou ik verder fff vermelde wat je verder nog in je PC hebt zitten. Dus fff alle namen/types van kaarten, CPU, mainboard noemen. Misschien dat ze jou hiervoor wel support willen geven. suc6 ermee
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...