Ga naar inhoud

K6 3 en wat voor een videokaart?


Aanbevolen berichten

Ik heb dus een pc en ik wil graag een nieuwe videokaart, die ik later nog in een nieuw systeem kan zetten. Ik wil het gebruiken voor wat nieuwere games (niet de nieuwste) en voor het bewerken van foto's. Daarnaast wil ik het ook nog gebruiken als een dvd speler voor mijn tv. Dus ik wil een videokaart met TV out. Maar aangezien ik een wat ouder systeem heb weet ik niet welke kaarten er allemaal compatible zijn met mijn pctje... Ik hoorde dat een GF2 400 mx wel een goede kaart is. Maar daar zijn ook weer heleboel merken van welke kan ik nemen?? Mijn systeem: AMD k6-III 400 Asus p5 a super 7 mobo 320 geheugen 8,4 gig huidige videokaart ati rage (pro?) 8 mb ik wil dus een videokaart met tv out -voor af en toe een spelletje (zal wel wat meer worden als ik een betere kaart heb) -voor het bewerken van foto's (sorry als ik fout zit... ik heb de zoek functie al gebruikt maar kwam er niet echt uit!)
Link naar reactie
Over welke videokaart je moet nemen kunnen anderen je een veel beter advies geven, maar ik wilde je toch nog even waarschuwen voor iets waar ik zelf met de combinatie GF2MX / Asus P5A / K6 III tegen aan ben gelopen. Vergeet niet om de nieuwste AGP drivers voor je moederbord te installeren want anders krijg je een ontzettend instabiel systeem. Met mijn oude Voodoo Banshee kaart had ik nergens last van, maar met mijn GF2MX liep mijn systeem telkens na enkele minuten vast onder windows2000 (onder windows98 had ik geen problemen, omdat bij de Windows98 installatie van de videokaart drivers, de chipset drivers automatisch geinstalleerd werden :???: ). Overigens liep de combinatie GeForce2MX / K6 III daarna wel als een zonnetje en was er zeker een duidelijk snelheidswinst in games waar te nemen.
Link naar reactie
Als het om spelletjes gaat is een GF2MX400 wel een goede keuze, alleen is men doorgaans niet zo tevreden over de TV-out, en laat de scherpte van de desktop nogal eens wat te wensen over. Als 2D en een goede TV-out echt belangrijk zijn, dan kan je misschien beter voor een ATI R7500 gaan, alhoewel die voor gaming weer een beetje overkill is in een 400 MHz systeem. Ook is hij flink wat prijziger als de GF4MX400. Voor de beste desktop en TV-out is Matrox nog altijd de beste, maar gamen met zo'n ding gaat erg slecht, deze kaarten zijn daar totaal ongeschikt voor.
Link naar reactie
Hmmm bedankt voor de tip! Wat ik vergeten ben te vermelden, is dat ik win 98SE draai en dat mijn voeding (dacht ik) 230 is. Dus is het ook handig om een nieuwe voeding te kopen en of een andere videokaart? Ik moet nu naar school dus ik lees het na 15.00 uur weer :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: klinken op 2002-03-05 12:41 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...