Ga naar inhoud

Hoe tv instellen op een ATI 7500 AIW


Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend een een Hercules 3D prophet AIW 7500 gekocht. Uit de gesealde doos kwam een ATI 7500 AIW met ATI handleiding en ATI software. Het is op de monitor een hele verbetering t.o.v. de geforce 2 MX. Gelijk een s-videokabel erbij gekocht op advies van multimediaforum en uitproberen op de tv. (geluid doe ik direct op de audio-toren) Krijg wel beeld op de de tv maar ik vindt het niet geweldig, veel minder scherp als gewoon tv beeld. De tv is een 70 cm Sony van ongv. 5 jaar. Kan diverse monitoren kiezen in apparaatbeheer zoals gewone tv, monitor 600x800, standaard monitor, zelfs philips tv maar kan geen verbetering zien. Wie weet hoe een scherper beeld krijg op de tv want met s-video zou een scherper beeld als de gewone tv mogelijk zijn.
Link naar reactie
Vervolg: heb een divx afgespeeld met divx player 2.0. Goed dolby-geluid via de stereo, wel beeld op de pc maar een zwart scherm in de divx window op de tv. full sreen ook zwart. Een mpeg met de ati player gaat wel maar niet echt scherp. de tv is met een s-video kabel aangekoppeld. Ik doe iets niet goed maar ik weet nog niet wat. heeft iemand een idee ?
Link naar reactie
Dat zwarte beeld bij DivX kan je TV-out output op primair te zetten. (anders heb je met DivX ieg geen beeld op je TV) Dit kan je vinden onder weergaves, en dan bij de TV een knop met een soort cirkel in het midden, 1 van die 4 die er zijn. Is die MPEG op je gewone scherm wel scherp? Ik ben ieg wel goed te vreden met de TV-out van mijn radeon, DivX ed doen het erg goed op mijn TV.
Link naar reactie
Bedankt, zit onder weergaven en dan kiezen voor rondje of pijltje. rondje is primair. Geluid is prima, echt dolby. beetje zacht signaal, dat is te verhelpen door de versterker open te draaien. (hopen dat de film halverwege niet harder gaat, want dan staat de boel bij de buren te trillen) Beeld is alleen in 7230x272 (gladiator), dus grote vlakken zwart. zal een ander divx nog een proberen. Het mpeg beeld is niet zo scherp, ligt waarschijnlijk aan het orgineel. Ook op de monitor (iiyama 19") niet echt scherp. probeer nog wat verder uit en bericht later weer.
Link naar reactie
Nog steeds niet. Onder monitor 1 punt en een dubbel pijltje. onder televisie idem. maar geen 2 beeldschermen. 2 punten wordt geweigerd. Kan wel wisselen. puntje betekent primair beeldscherm. In de elec. manuel ook niets en toch ooit 1 x gezien. Bij de opstart van de pc alle opstart in beeld ook op de tv tot bureaublad verschijnt en daarna blauw beeld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...