Ga naar inhoud

oproep aan alle nvidia riva TNT-bezitters


Aanbevolen berichten

Dag allen, ik heb in m'n pc als grafische kaart de Diamond Viper V550 zitten, met een nvidia riva tnt-processor. Op die pc heb ik middels een dual boot-systeempje W98 draaien en XP. Nou heb ik de volgende problemen: onder W98 (en xp ook, trouwens): veel spellen crashen de machine, meestal vlak na het opstarten onder xp: internet loopt grafisch niet lekker. Veel achtergronden van pagina's zijn wit (zoals deze van C!Totaal), teksten vallen soms gedeeltelijk buiten een kader (zo kon ik Norton Firewall 2002 niet gebruiken; een venster om m'n netwerkje te configureren was te klein voor de tekst, een te klikken knop viel buiten het kader en zodoende kreeg ik geen draaiend netwerk). Deze verschijnselen doen zich voor, zowel op de driver die xp standaard installeert als op de 2183-detonator-driver. De 23xx-driver crasht heel xp. Het gekke is dat die witte achtergronden niet voorkomen als ik onder W98 draai. Mijn vraag aan alle TNT-kaartbezitters is: wat zijn jullie ervaringen tav spellen en Windows XP? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben met dergelijke verschijnselen. Piet
Link naar reactie
Hoi, Ik heb de V550 van Diamond, met 8 mb videogeheugen. Ik draai win98se, en heb eigenlijk nooit problemen... Bij geen enkele toepassing, ook spellen niet (bv. Rally Championship 2000, Colin Mc Rae Rally 1 en 2, Warcraft II, Carmageddon, ...) Heb je eventueel al een wat oudere driver geprobeerd? Want die lopen op sommige systemen beter dan de allernieuwste drivers... Zelf heb ik nog een vrij oude driver erop staan, mede omdat ik op mijn eigen pc al 3/4 jaar geen internetverbinding heb :grin: Daarnaast draait het gewoon goed en zodoende ben ik er niet zo mee bezig. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Ik heb ooit een viper 550 gehad (voordat er XP was) maar ik gebruikte altijd hercules drivers (onder win98) De oude hercules voordat ze falliet waren, dus je hebt er verder niks aan, maar dat waren de mooiste drivers voor mij. Wat ik wel merkte, bij mijn kaart maakte het uit hoe de polariteit stond, dat kon je geloof ik aanpassen met powerstrip.
Link naar reactie
Mijn RIVA TNT2 m64, werkt perfect onder WinXP. Eerst had ik wel problemen met spellen, maar na het installeren van de 23.11 drivers (als vervanging voor de standaard WINXP drivers) loopt hij als een trein. In Win98SE kan ik trouwens de 23.11 drivers (ja wel die voor win95/98) niet werkende krijgen. Als ik windows dan opstart komen er 6 strepen in beeld en ik kan daarbij niks zien. Als je dan bijvoorbeeld op de rechtermuisknop drukt zie je wel het beeld wat richting grijs veranderen maar het is niet duidelijk wat er nou staat. Zet ik hem dan op 640x480 met 16 kleuren dan doet hij het wel normaal, maar jah daar wordt je tegenwoordig ook niet echt blij meer van. Nu gebruik ik in 98 weer de 21.83 drivers die doen het best.
Link naar reactie
Hoi, [quote:4bc7b68569] Mijn RIVA TNT2 m64[/quote:4bc7b68569] Dit is dus niet dezelfde videochipset als waar het over gaat. :smile: Het gaat hier om de TNT, niet om de TNT2. Die laatste is dacht ik toegepast in de V770... De beschreven problemen/oplossingen voor deze kaart geven wel aan dat je met (oudere) drivers wellicht de problemen op kunt lossen. Succes, Ed
Link naar reactie
je hebt open gl je hebt 3d dirct je hebt 3dfx dat zijn 3 verschillende glide drivers nvidia tnt zijn open gl / 3d direct kaarten voodoo zijn d3 dfx kaarten die werken niet samen het is of of betreft antwoord voor de andere (tirol) met detenator 2311 xp die heb je ook voor 98/me zelfde nummer maar dan ff wat anders zie ook http://www.voodoofiles.com ook voor gamer en andere videokaarten wordt elke dag geüpdate en vele andere utils kijk ook bij je beelscherm fabrikant voor drivers zelf heb ik dual boot 98se en xp op staan dit zijn 2 verschillende systemen dus ook andere drivers soms zijn ze gedeeld maar lang niet allemaal win xp is op leest 2000 geschoeid dus die drivers kan je altijd voor xp gebruiken ook al zegt xp niet: gewoon doorgaan klikken? [ Dit Bericht is bewerkt door: jrbr13 op 2002-03-08 19:33 ]
Link naar reactie
Ehm, en nu in het nederlands aub :???: Als je bedoeld of je de nVidia drivers voor XP en 2000 gelijk zijn, dan is het antwoord ja. DetonatorXP is geschikt voor zowel Win2000 en winXP. Die irritante waarschuwing komt door dat het beta drivers zijn, en niet WHQL certified zijn (niet getest door MS) Als je daar dus gewoon op doorgaan klikt, dan installeerd hijd de drivers gewoon. BTW, Glide is een opzichzelf staande API, net als OpenGL en Direct3D. Deze laatste 2 worden gebruikt door de TNT en TNT2 (ik vraag me ook af waarom je hier Glide erbij haalt, die werd alleen door 3DFX gebruikt.) _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v0.5[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-03-08 19:42 ]
Link naar reactie
ja de detenator files zijn dat wel kijk bij nvidia site maar ook bij voodoofiles je hebt voor xp/2000 en 98/me voor beide 2311 getest door alleen xp zegt weer niet het verwarrende is dat het hetzelfde nr is en ja je hebt me goed gecorrigeerd hoor! het gaat erom dat die jongens het toch begrijpen en soms staat er wel eens een drukfoutje sorry hoor
Link naar reactie
Mijn viper 550(16Mb) is nu met pensioen. Kan me echter nog levendig herinneren dat hij bij "nieuwere drivers" al snel botste met wederom "nieuwere" versies van Internet Explorerer (vanaf 5.0 geloof ik). De standaard driver, ooit meegeleverd op CD-rom, gaf echter nooit problemen [ Dit Bericht is bewerkt door: d.j.beumer op 2002-03-09 09:40 ]
Link naar reactie
Ik heb ook een TNT en draai Windows 98se, en tot voor kort heb ik nooit problemen gehad. Maar ik heb laatst de nieuwste drivers geïnstalleerd (was nodig voor een paar spellen) en nou krijg ik af en toe fouten. Mijn PC start dan niet meer goed op en als hij wel goed opstart krijg ik een foutmelding met de mededeling dat de huidige beeldscherminstelling niet goed zijn. Dit gebeurt trouwens niet zo vaak, de laatste paar dagen gaat alles weer goed . *afkloppen* :grin:
Link naar reactie
[quote:9c260a956c] Op 02-03-2002 14:58, schreef Tirol: Mijn RIVA TNT2 m64, werkt perfect onder WinXP. Eerst had ik wel problemen met spellen, maar na het installeren van de 23.11 drivers (als vervanging voor de standaard WINXP drivers) loopt hij als een trein. In Win98SE kan ik trouwens de 23.11 drivers (ja wel die voor win95/98) niet werkende krijgen. Als ik windows dan opstart komen er 6 strepen in beeld en ik kan daarbij niks zien. Als je dan bijvoorbeeld op de rechtermuisknop drukt zie je wel het beeld wat richting grijs veranderen maar het is niet duidelijk wat er nou staat. Zet ik hem dan op 640x480 met 16 kleuren dan doet hij het wel normaal, maar jah daar wordt je tegenwoordig ook niet echt blij meer van. Nu gebruik ik in 98 weer de 21.83 drivers die doen het best. [/quote:9c260a956c] Heb ik ook, eerst moet je wat met die drivers doen en dan loopt het goed, maar het ging om een TNT en niet om een TNT 2, wat is het verschil eigelijk tussen die kaarten???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...