Ga naar inhoud

DVD weergave op videokaarten


Aanbevolen berichten

Ik heb nu op drie kaarten zitten knoeien met DVD weergave op TV. [b:ef4346f400]Matrox G550:[/b:ef4346f400] Beeld op TV is helemaal vullend, en de TV optie werkt direct wanneer overlay geactiveerd wordt middels DVD. Hiervoor is er een tool die heet DVDMax en die hoef je maar een keer aan te zetten en de rest van de tijd werkt ie als waakhond. Voor weergave op TV mag de resolutie maximaal 1024x768x16bits zijn. De weergave heeft last van frame springers. Zo nu en dan wordt er een frame gemist. Dit heeft naar mijn weten iedereen met een Matrox G550. Dus het zal een hardware probleempje zijn. [b:ef4346f400]ATI Radeon[/b:ef4346f400] Zonder de ATI DVD 5.0 player is het bijna onmogelijk om overlay op TV en monitor te hebben. Wanneer je overlay op TV wilt hebben dan mag de resolutie niet hoger zijn dan 800x600. Je moet hiervoor de configuratie aanpassen door TV primair te kiezen en je monitor als secundair. Andersom werkt niet. DVD playback geeft zwarte randen rondom het beeld. Maar verder wel een vloeiende weergave. [b:ef4346f400]nVidia GF4MX[/b:ef4346f400] Resolutie maakt niet uit, maar je dient wel de monitor als secundair beeldscherm te installeren. Daarna schakeld ie de TV naar 800x600 waardoor er zwarte randen onstaan. Voor de rest is de beeldweergave uitstekend. [b:ef4346f400]conclusie[/b:ef4346f400] Als ik eerlijk moet wezen... Alles zuigt. Doe mij maar een echte DVD speler. Ik ga toch nog even achter een hollywood aan.
Link naar reactie
Ik wil eigenlijk nog wel heel graag DVD5.0 proberen. Iemand die die even naar mij op wil sturen? Je krijgt'm echt weer terug :smile: Ik heb het idee dat de Radeon dan beter presteert. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-02-28 10:48 ]
Link naar reactie
[quote:713d6b3bd4] Op 28-02-2002 10:46, schreef Slashhead: Ik wil eigenlijk nog wel heel graag DVD5.0 proberen. Iemand die die even naar mij op wil sturen? Je krijgt'm echt weer terug :smile: Ik heb het idee dat de Radeon dan beter presteert. [/quote:713d6b3bd4] Mhh, vertrouwen we onze moddereter genoeg? ik wel, maar ik heb niet wat hij zoekt. en ik kan bevestigen dat hij cd's terug stuurt :wink:
Link naar reactie
[quote:7c56f836e4] Op 28-02-2002 10:55, schreef BA: Je mag hem wel van mij lenen, of ik maak ff een kopietje voor je, no prob. :smile: Zelf heb ik geen problemem met TV-out, ik heb hem op 1024x768 staan, en hij is bij mij wel beeldvullend, op 2 piepkleine zwarte balken boven en onder na (dit komt volgens mij eerder door de TV zelf) [/quote:7c56f836e4] Stuur me liever het origineel. :grin: Check je mail. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url]No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa....[url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16226]"[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-02-28 11:04 ]
Link naar reactie
[quote:f0f48fc1bb]conclusie Als ik eerlijk moet wezen... Alles zuigt. Doe mij maar een echte DVD speler.[/quote:f0f48fc1bb]Helemaal mee eens !!! En iedereen heeft het wel over het mooie beeld kwaliteit, maar het geluid van een DVD speler (wanneer deze AC3 en/of DTS gebruikt) is nog veel mooier (vind ik tenminste). Wanneer ik een film zit te kijken via mijn stand-alone DVD speler zit ik meer te genieten van het 5.1 geluid dan van de goede beeldkwaliteit :smile:
Link naar reactie
Ik ben het er ook helemaal mee eens. Ik heb thuis een standalone DVD speler met 100hz breedbeeld scherm en 5.1 boxen. Ik kijk gemiddeld 2 DVD's per week op dat systeem en ik kan geen VHS meer zien en Analoge kabel tv vind ik ook niets. (DVB-C is natuurlijk wel weer mooi maar dat hebben we hier niet). Slashhead je heb bij mij DVD gezien dus je weet wat ik bedoel. HJS 14-maart moet je maar is een DVD kijken bij mij thuis dan weet je wat je mist. :razz:
Link naar reactie
[quote:351a295937] Op 28-02-2002 22:34, schreef GeForce Mike: Ik ben het er ook helemaal mee eens. HJS 14-maart moet je maar is een DVD kijken bij mij thuis dan weet je wat je mist. :razz: [/quote:351a295937] Tjezus, dat wordt nog een drukke avond. En ik hoop niet dat het dan ook 2 uur 's nachts wordt terwijl de volgende dag de hele dag daar over die beursvloer moeten schuifelen
Link naar reactie
[quote:ce5231f03b] Op 01-03-2002 9:20, schreef GeForce Mike: :lol: ja he. ach das nog altijd beter dan werken met een duffe kop. ik kan me nu geheel niet concentreren. en ik kan geen koffie meer zien. Ik was al blij dat ik me nest uit kon komen vanochtend. [/quote:ce5231f03b] Werk is maar werk op zo'n beurs heb je alle aandacht nodig :wink: anders verdwaal en raak ik jullie kwijt en moet ik met de trein naar huis ofzo :sad:
Link naar reactie
[quote:c723779274] Op 01-03-2002 11:05, schreef GeForce Mike: Zorg dan maar dat je de 14e optijd in Harderwijk bent dan kun je optijd slapen. Dan hebben we geen ronddolende Zombi's in Hanover straks :grin: :grin: :wink: [/quote:c723779274] Ja, klinkt als meteen uit mijn werk richting de dolfijnen.
Link naar reactie
nV komt nu ook met een eigen softwarepakket voor DVD: [quote:40082d0387] “NVDVD represents yet another step into the world of consumer electronics devices,” stated Jen-sun Huang, president and CEO at NVIDIA. “NVIDIA’s new NVDVD multimedia software combines the ultimate video and audio playback with advanced features and intuitive controls to enable a home theater experience on any desktop or notebook PC.” A complete software DVD solution, developed entirely by NVIDIA, NVDVD utilizes an enhanced, state-of-the-art video decoding engine to deliver users a sharper, more true to life video image. NVDVD’s integrated Dolby™ Digital® support delivers the benefits of Dolby Surround® technology for users with multi-channel sound cards. For consumers who want to utilize external audio processors such as a home theater receiver, NVDVD can output direct digital audio via an S/PDIF connector for external processing of Dolby Digital, DTS, MPEG audio, or LPCM formats. [/quote:40082d0387] [url=http://www.nvidia.com/view.asp?IO=IO_20020222_7836]LINK[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...