Ga naar inhoud

Oplossing Zwarte balken, Nvidia Gforce 2 MX400, 64 Mb


Aanbevolen berichten

Niet beeldvullend met Gforce2 ? Ik ben als volgt te werk gegaan. Hij detecteerd een 2e monitor (de TV). Deze tweede monitor wordt als "Default monitor" standaard geinstalleerd. Je wilt waarschijnlijk de driver updaten in een "Generic TV". Nou, dat moet je dus niet doen maar wel updaten naar "een superVGA 1024x768" monitor. Dan moet je in de NVidia-driver "let driver specify the fullscreensetting" uitzetten ! Hierdoor wordt, volgens mij, "Nvidia buitenspel" gezet bij het bepalen van de maximale 800x600 resolutie en kan je de 2e monitor de resolutie geven van 1024x768. Probleem werd bij mij dan zo goed als opgelost. Links en rechts verdwenen de balken. Boven en onder heb je ze nog wel. Verder is dit ook beter als die Duitse TVtool, want die vreet resources... Dan heb ik nog een 'zoom'-mogelijkheid op m'n TV zelf en is nu beeldvullen (onder en boven nog maar klein zwart 0,25 cm lijntje) Probeer het maar 's en hoor graag evt. reacties en/of verbeteringen terug ... groet, Aswin
Link naar reactie
Neen, niets... Ik heb wel een grote TV. Wat ik wel heb gemerkt (heb mutliboot OS) is onder Windows XP gaat dat geintje niet op. Vlgs mij hou ik WinME voor de gek en lukt het. Windows XP trapt er niet in en blijft ook bij de superVGA-monitor op 800x600 staan met als gevolg niet beeldvullend. Ik heb geen nView meer, maar vind ik niet erg. Nu draait DVD, terwijl ik gewoon op m'n computer kan doorwerken (geen Clone enz..) Groet, AswinW
Link naar reactie
Neen, niets... Ik heb wel een grote TV. Wat ik wel heb gemerkt (heb mutliboot OS) is onder Windows XP gaat dat geintje niet op. Vlgs mij hou ik WinME voor de gek en lukt het. Windows XP trapt er niet in en blijft ook bij de superVGA-monitor op 800x600 staan met als gevolg niet beeldvullend. Ik heb geen nView meer, maar vind ik niet erg. Nu draait DVD, terwijl ik gewoon op m'n computer kan doorwerken (geen Clone enz..) Groet, AswinW
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...