Ga naar inhoud

Flascreen Monitoren halen die het al bij gewone monitoren???


Aanbevolen berichten

Ik ben heel erg geintresserd in flatscreenmonitoren vanwege de weinige ruimte die ze innemen op je bureau. Maar hoe zit het nu eigenlijk met de kwaliteit van het beeld? Haalt die het bij de kwaliteit van een gewone monitor? Is zo'n flatsreen bv. geschikt voor de weergave van PC-games?? Ik heb wel eens een flatscreen gezien waarbij je bij bv. een racespel allemaal strepen in het scherm kreeg omdat hij de beelden niet snel kon verversen. En last but not least... als ik een flatscreen aanschaf die overeenkomt met een normale 17" monitor wat kost mij dit dan??? [ Dit Bericht is bewerkt door: The One op 2002-02-25 00:54 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: The One op 2002-02-25 02:26 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ligt heel erg aan het scherm, let goed op de reactie tijd. Bij goedkope schermen is het vaak de hoge reactie tijd van het scherm waardoor je er minder op kan gamen. Zelf gebruik ik atm een laptop met een TFT schermen, gamen kan er niet op door de specs van het ding, maar TFT bevalt me verder zo goed dat ik hoop van het zomer mijn IIyama CRT te kunnen vervangen door een fijne TFT.
Link naar reactie
We hebben verschilende TFT monitors gezien en op sommige ook games gezien en zelfs gespeeld. Ik moet tot de conclusie komen dat de nieuwe generatie TFt schermen er veel mooier uitzien en veel meer geschikt zijn voor games. Ik raad wel aan om een TFT scherm eerst in het echt te bekijken voorddat je hem koopt. Neem er eentje met een hele snelle pixel refresh.
Link naar reactie
't Blijft behelpen voor een spelletje. Echter wat al eerder werd gezegd het contrast is te laag. Kocht gisteren de goedkoopste van Media Markt een Gericom FVT 1503Z. De prijs was € 449,00 dan krijg je nog € 50,00 terug van het energiebedrijf (vergeet dus vooral de folder niet!). De boxen die erin zitten zijn uitsluitend te gebruiken voor gesproken woord. Muziek is blikkerig en slecht. Logisch, ze zijn pietepeuterig klein. De maximale refresh rate is 75 Hz. Wat best laag is als je een CRT van bv. Iiyama gewend bent met 110 Hz. Als het alleen de ruimte is is het noodzakelijk, maar je koopt duizend maal betere CRT's voor dat geld. Dus bedenk wat je doet!
Link naar reactie
idd. een TFT scherm is niet zo afhankelijk van ze refreshrate. 75hz geeft al een rustig beeld op zo´n scherm. dat komt ook doordat een TFT scherm heel anders word opgebouwd dan een CRT scherm. Belangrijkste van een TFT scherm waar je games op wil doen is de Pixel refresh van minder dan 0,35 MS en de helderheid. veel TFT schermen zijn erg donker in games. Op CeBit 2002 echter hebben we een groot aantal schermen gezien die wel erg helder waren en ik heb C&C renegade gespeeld op een GeForce 4 ti 4600 met 2 TFT schermen erop aangesloten en na 10 minuten spelen had ik niet meer door dat ik naar een TFT scherm zat te turen. (ben helaas het merk vergeten :sad: ). Hoe dan ook, games op TFT kan. maar tkost een hoop en je moet de juiste ff weten te vinden.
Link naar reactie
Eddey van dat 24" TFT scherm hebben we foto´s en die zal Slashhead onder de naam CeBit 2002 van de week wel posten. Om een idee te geven hoe groot dat scherm is staat mijn hand op de foto naast dat scherm. Dat scherm was erg indrukwekkend maar zal wel erg duur zijn. wat refresh betreft. Ik eis altijd 85hz voor een CRT scherm wat overigens ook het vereiste is volgens de ARBO-wet. Voor een TFT scherm volstaat 75hz echter.
Link naar reactie
60Hz is al voldoende voor een trillingsvrij beeld, bij de monitoren die ik ooit is voor stage moest uitpakken en installeren (Philips 150B) zat zelfs het advies om de monitor op 60Hz te laten draaien (kon t/m 75Hz) daar dat de optimale verversingsfrequentie is. De laptop die hier staat draait ook op 60Hz en is absoluut trillingsvrij (voor mijn ogen) terwijl ik op 75Hz mijn IIyama CRT nog storend vind, CRT's heb ik als grens 85Hz voor. Bij m'n oude Compaq ren ik na een half uur gillend weg, dat ding wil niet hoger dan 60Hz (14" CRT uit 5684 Vc. :wink:), als ik lang daarop werk heb ik echt van die schele hoofdpijn :sad: _________________ Klik [url=http://members.home.nl/terpelle]hier[/url] voor system specs. [ Dit Bericht is bewerkt door: Speedy op 2002-03-17 16:13 ]
Link naar reactie
Hoi, Ik draai zelf een 17" IIyama op 85 Hz, dus dat is dik in orde :wink: Ik vind 60 Hz ook zeker op het randje... Vanaf die frequentie trilt het beeld niet echt. Maar hoger is zeker weten beter. :smile: Mijn moeder heeft een hele ouwe 14" monitor. Die draait op 800x600. Ik vond dat er dan te weinig op het scherm kon, maar 1024x768 kan dat ding niet echt aan. Je ziet dan alles een beetje bewegen zeg maar... :sad: Toch zonde van een AMD Athlon 1 GHz, Geforce 2MX kaart, ... :roll: Maar ze vind een andere monitor niet echt nodig. Ik hoop eigenlijk dat dat ding een keer stuk gaat, kan ik in het weekend als ik thuis ben tenminste ook fatsoenlijk computeren :grin: Groetjes, Ed
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...