Ga naar inhoud

Zwarte Randen langs het beeld op TV (GF2 MX/400 kaart)


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik weet het niet meer ... Heb jullie adviezen opgevolgd, kabel gekocht (geluid en S-VHS in 1) - Eerst TV aan, dan PC aan - WinME installeert iets Unknown device wordt een "default monitor" - detecteert inderdaad een TV bij de videokaart (Gforce 4x AGP MX400) - Krijg beeld in kleur op SAMSUNG TV via scart En grrrr.... heb best mooi beeld voor 5 mtr kabel enneh.. maar wel van die zwarte randen eromheen. Het maakt niet gebruik van de 72 CM volledig en is niet beeldvullend zowel boven en onder als links en rechts (zo'n 2 a 3 cm zwart)... Hoe kan dit en kan iemand mij helpen ? Groet, Aswin
Link naar reactie
P.S. TVtool nieuwste versie werkt ook niet goed. Krijg het niet beeldvullend. Boven en onder is weinig maar links en rechts had ik toch ietsje meer gewild. enig idee ? [quote:24f4dda192] Op 22-02-2002 6:02, schreef AswinW: Hoi, Ik weet het niet meer ... Heb jullie adviezen opgevolgd, kabel gekocht (geluid en S-VHS in 1) - Eerst TV aan, dan PC aan - WinME installeert iets Unknown device wordt een "default monitor" - detecteert inderdaad een TV bij de videokaart (Gforce 4x AGP MX400) - Krijg beeld in kleur op SAMSUNG TV via scart En grrrr.... heb best mooi beeld voor 5 mtr kabel enneh.. maar wel van die zwarte randen eromheen. Het maakt niet gebruik van de 72 CM volledig en is niet beeldvullend zowel boven en onder als links en rechts (zo'n 2 a 3 cm zwart)... Hoe kan dit en kan iemand mij helpen ? Groet, Aswin [/quote:24f4dda192]
Link naar reactie
Nou, deze werkt al helemaal niet... Neen, ben helemaal niet tevreden K'zooi... Ik dacht met een GF2 MX/400 en 64 Mb krijg ik zoiets wel beeldvullend ????!! En dat je in de driver zelf de breedte enzo kunt ingeven. Ik kan dat niet. Je kunt alleen naar rechts, links of boven en onder ??? D'r moet toch een manier zijn ! Ook kun je [url=http://www.ab.ru/~lookin/]Video Live TV Out[/url] nog proberen. [/quote]
Link naar reactie
[quote:46ee1aaee2] Op 23-02-2002 22:15, schreef AswinW: TVtool werkt een beetje, maar ja.. niet helemaal zoals ik zou willen en tevens na 10 min.. kapt ie ermee ivm. Trialversion. Zoiets zou Nvidia toch moeten leveren ? Greetz, A [/quote:46ee1aaee2]nVidia heeft op dit gebied inderdaad niet echt zijn werk goed gedaan, maar ik heb niet echt de indruk dat ze hier nog iets aan gaan doen doormiddel van bijvoorbeeld een util (had er dan allang moeten zijn). Als het goed is moet het bij de nieuwe GeForce serie (GF4) beter zijn (na ik hoop). Je had ook al Ook Video Live TV Out geprobeerd ?
Link naar reactie
Neen, die had ik nog niet geprobeerd. Waar kan ik die vinden ? Die wil ik ook proberen. Overigens heb ik nu wel het e.a. acceptabel. Ik ben als volgt te werk gegaan. Hij detecteerd een 2e monitor (de TV). Deze tweede monitor wordt als "Default monitor" standaard geinstalleerd. Je wilt waarschijnlijk de driver updaten in een "Generic TV". Nou, dat moet je dus niet doen maar wel updaten naar "een superVGA 1024x768" monitor. Dan moet je in de NVidia-driver "let driver specify the fullscreensetting" uitzetten ! Hierdoor wordt "Nvidia buitenspel" gezet bij het bepalen van de maximale 800x600 resolutie en kan je de 2e monitor de resolutie geven van 1024x768. Probleem is dan zo goed als opgelost en is ook beter als die Duitse TVtool, want die vreet resources... Dan heb ik nog een 'zoom'-mogelijkheid op de TV zelf en wordt nu nagenoeg (op 0,25 CM na) het beeld geheel gevuld hehehe.. :smile: Goed he ?! (zelf uitgevonden)... Maar die TVtool die wil ik dan ook nog wel uitproberen. Bedankt allen voor de hulp. groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:5c754ab15c] Op 26-02-2002 11:28, schreef Proxy: [quote:5c754ab15c] Op 26-02-2002 10:15, schreef VTec: De link stond al in een iedere posting :wink: [url=http://www.ab.ru/~lookin/]Video Live TV Out[/url] [/quote:5c754ab15c][url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=50680&forum=2&3]ahum[/url] [/quote:5c754ab15c]Tja, ik geef alleen antwoord op zijn vraag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...