Ga naar inhoud

Is dit een normale snelheid voor een Geforce 2 MX 200?


Aanbevolen berichten

Zaterdag jl. moest ik wegens een te heet geworden videokaart (vastgelopen fan) mijn kaart laten vervangen. Omdat er even niks anders was, heb ik een GF2 MX 200 laten monteren (garantie) mijn eerste was een MX 400. Daarmee haalde ik zonder meer 4700 in 3D Mark 2000 en ruim 2000 in 2001. Met deze haal ik met alles zo snel mogelijk (beste prestatie in 3D settings met de nieuwste 27.42 drivers) 3000 in 3D Mark 2000 en 1700 in 2001. Mijn systeem is niet erg traag: AMD TB 1.2 GHz 256 MB SDRAM. Ook als ik TVtool of TVCC inschakel gaat het beeld heel erg golven. Dit was met de MX 400 niet zo. Na enige tijd is dat wel weer over maar zo nu en dan trekt er toch nog een vreemd lijntje over mijn TV. Dit effect is er trouwens niet met de (beta) demo van TVtool 6.0. TV chip is een Chrontel 7008. Graag reacties en tips. TIA en groeten.
Link naar reactie
De GF2MX is een stuk langzamer dan de MX400 en de standaard GF2MX, dus dat de scores een stuk lager uitvallen is logisch. Deze kaart werkt bijvoorbeeld met een 64 bit memory interface ipv van de 128 bit memory interface waarmee de GF2MX400 werkt. Ik hoop ook dat dit een tijdelijk oplossing voor je is, want de kaart is dus niet echt een topper :wink:
Link naar reactie
Door tijdgebrek heeft het even geduurd maar het is opgelost. Ik heb er nu een Asus GF2 GTS/Pro 32MB DDR inzitten. Beduidend betere resultaten dan de "noodkaart". Zonder meer ruim 7000 in 3D Mark 2000 en over de 3300 in 2001. Ik heb alles dan standaard staan. Dwz. beste beeldkwaliteit en geen overklok. Of dit hoog genoeg is voor deze kaart weet ik niet (tips welkom) maar hij loopt ook een ferm stukje sneller dan mijn oude MX400. Heeft ook nog eens een video ingang (capture) en veel software erbij. Ik hoop nog eens wat te vernemen, Groet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...