Ga naar inhoud

Welke monitor ?


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende (luxe) probleem. Mijn 17" CTX pr710 Trinitron heeft na 3,5 op 1024x768 hoge kleuren (16-bits) vernieuwingsfrequentie 100hz de geest gegeven. Nu wil ik Max. 450 euro uitgeven voor een nieuwe monitor met minimaal dezelfde kwaliteit of beter. gaat gebruikt worden voor: snelle games, Internet, office, Autocad, Photoshop, e.d. Grafische kaart is nog een G-force 2MX Wat is volgens julie de juiste keus?
Link naar reactie
Monitoren hangt heel erg van je eigen voorkeur af. Als mimimum eis zou ik toch wel stellen 1024x768x32 op 100 Hz, dat moet een goede monitor wel kunnen. Verder zal je in de winkel moeten kijken of een scherm je bevalt. Goede merken zijn oa Iiyama en Samsung, daar heb ik ieg goede ervaringen mee.
Link naar reactie
Als ik zo zie waar je hem voor wilt gebruiken (autocad & photoshop) zou ik zeker voor een 19" gaan (als je een beetje plek hebt op je bureau :wink: ). Zoals GeForce Mike al aangaf kan dat gemakkelijk voor dat geld. Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met IIyama, maar er zijn wel meer goede merken op de markt. Ik zou beginnen met een keuze te maken tussen de beeldbuistypen (DiamondTron e.a.).
Link naar reactie
Als een winkel al dit zegt [quote:8576df1b8f][b:8576df1b8f]LG SW915FT Plus 19 €498.00 incl. BTW [/b:8576df1b8f] Dit is het absolute topmodel van LG! 19 Flattron (plat) beeldscherm. Rastergrootte 0.24mm, hor. freq.: 30-107Khz (max res. 1600x1200@85Hz). Met ingebouwde USB hub! Naar onze mening (en dat mag toch een keer gezegd) is dit veruit de beste monitor binnen deze prijsklasse en ver daarbuiten! Het beeld, de scherpte, helderheid, convergentie etc. is gewoon geweldig Meer info: check [url=http://www.lge.nl/producten/it/flatron_915FT.html]hier![/url] . [/quote:8576df1b8f] [img:8576df1b8f]http://www.eynstein.nl/ai/915ft.gif[/img:8576df1b8f] Zou ik die monitor maar eens gaan bekijken. (en dan zeg ik nu niet waar ik de info vandaan heb :wink: ) Ik snap dat dit net weer boven budget is en een 19" voor een 17" versie van deze monitor moet je bij de SW795FT Plus 17 zijn en die is 350 Eruo _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] | [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3047568]3DMark2001SE[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: hjs op 2002-04-05 09:43 ]
Link naar reactie
[quote:2d4c9ba23a]Van Tom With regard to geometry, it has to be said the LG 915FTPlus was not one of the best in the test. Whether in 1280x1024 or 1600x1200, there were slight trapezoid effects at the bottom of the screen, which were hard to eliminate, no matter how much we tweaked. This makes it all the more a shame, because otherwise this monitor has huge assets. The OSD is well-designed and pleasant to use, with a very smart menu system. It has all the adjustments you can think of, including purity by zone. Its readability is excellent, the moiré disappears after the usual few adjustments, and the colors are warm and generally faithful. One of the outstanding advantages is the quality of the black on screen, much higher than the others in the test. To sum up, the 915FTPlus is a pretty attractive monitor that will appeal to users who cannot stand the Trinitron lines. It costs a bit less than its rivals, so it is a pity it has these geometry failings. [/quote:2d4c9ba23a] 1 minpunt dus maar voor de rest veel beter dan de concurrentie. Misschien een exemplarisch gevalletje?
Link naar reactie
Ja die IIyama lijkt me ook wel een lekkere monitor :smile: Ik zou in ieder geval vrij kritisch zijn bij het maken van je keuze, omdat je er toch jarenlang tegenaan kijkt... Bij die test van Tom staat ook de verschillen qua techniek uitgelegd. En eens goed naar het beeld van diverse monitoren kijken in wat winkels. Je kunt naar mijn mening, als het budget ontoereikend is, beter een goede 17" kopen dan een mindere 19". Beeldkwaliteit is belangrijker dan grootte... En goede kwaliteit EN grootte is natuurlijk ideaal :razz:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...