Ga naar inhoud

-= Radeon topic deel 2 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    103

[url=http://www.3dcenter.de/artikel/ati_128mb_praesentation/]Hier[/url] is de ATI pdf film (20 of 60MB kan een probleem zijn :smile: ) in HTML Mooiste vind ik nog dat ATI commentaar heeft op de GF4 lijn dat ie zogenaamd ondoorzichtig is....duh give me a break. Voor die knuppels uit Canada hebben we zelfs een apart topic moeten maken om nu eens uit te zoeken wat wat is :lol: _________________ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...." [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-02-05 19:25 ]
Link naar reactie
[quote:adb271a1c6] Op 05-02-2002 19:10, schreef GeForce Mike: Ik heb wel is gelezen dat de 4x Aniso van R8500 al mooier is dan de 8x van de GF3. Jijkan het weten want jij heb ze beiden gehad. ik vind alleen de vergelijking in het filmpje tussen de GF3 ti 500 en de R8500 in Max Payne niet eerlijk. de een is blurry door FSAAx4 en de andere haarscherp door Aniso 16x. [/quote:adb271a1c6] Dat klopt, maar nv heeft het voordeel dat ze het met trilinear kunnen doen, het is een kwestie van voorkeur, maar 4x vind ik eigenlijk al genoeg ja.
Link naar reactie
Voor de Ati lovers onder ons van anandtech: [quote:e64d5b6add]ATI will not have anything spectacular to respond to the GeForce4 with immediately, however they are very confident that their next part will be improved in every way imaginable and thus very impressive. The usual complaint about drivers is the first thing that comes up whenever the words ATI and potential are used in the same sentence but from what we're hearing from developers, it seems as if ATI is much more responsive now to driver problems than they've ever been in the past. From the standpoint of the competition, ATI seems relatively unimpressed with the GeForce4's specifications from what we've heard. Whether or not this means that the supposed R300 core is just that much better is up for speculation...[/quote:e64d5b6add] We wachten af... ik wel temminste :grin:
Link naar reactie
Ja ik heb geen haast, wanneer komt er nou echt een game die te zwaar is voor een GF3/R8500 of die endelijk eens wat mooie features gebruikt? Volgens mij duurt dat nog tot na de zomer bv. SOF2, UNreal2, UT2 (ben blij dat ie ook op de pc komt, is eigenlijk een afgeleide van UT warfare?) NWO, Chaser, Kreed ect. Ik zit SS2 te spelen en ik ga uit m'n dak van al dat moois. Zometeen binnen 1 week en 1 maand komen MOHAA en C&C Renegade binnen, die lopen voorlopig bloedsnel op de R8500/GF3 [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-02-07 00:17 ]
Link naar reactie
MOHAA en SS2 maken nog lang niet optimaal gebruik van de GF3/4 en de Radeon 8500. C&C renegade verwacht ik volgende week binnen te hebben maar die is ook niet zo veel eisend. Als je kijkt op de site van Anandtech bij de GeForce 4 revieuw is er ook een test opgenomen met de Unreal warfare engine (waar Unreal 2, Deus Ex 2, UT2 en Y-project op worden gemaakt) In deze test komt op 1024x768x32 (res. waar ik veel op speel) de Geforce 3 en R 8500 nog heel goed naar voren. Ik zelf wacht wel op de eerste DirectX 9 Videokaarten voordat ik upgrade. Het Antwoord van Ati ben ik erg benieuwd naar. en dan bedoel ik niet de R8500 XT met 128MB maar echt de opvolger van de R200 core.
Link naar reactie
[quote:573e0897d7] Op 07-02-2002 11:09, schreef GeForce Mike: MOHAA en SS2 maken nog lang niet optimaal gebruik van de GF3/4 en de Radeon 8500. C&C renegade verwacht ik volgende week binnen te hebben maar die is ook niet zo veel eisend. Als je kijkt op de site van Anandtech bij de GeForce 4 revieuw is er ook een test opgenomen met de Unreal warfare engine (waar Unreal 2, Deus Ex 2, UT2 en Y-project op worden gemaakt) In deze test komt op 1024x768x32 (res. waar ik veel op speel) de Geforce 3 en R 8500 nog heel goed naar voren. Ik zelf wacht wel op de eerste DirectX 9 Videokaarten voordat ik upgrade. Het Antwoord van Ati ben ik erg benieuwd naar. en dan bedoel ik niet de R8500 XT met 128MB maar echt de opvolger van de R200 core. [/quote:573e0897d7] Nee, dat bedoel ik juist, die spellen zijn vrij simpel kwa videisen, zodat voor die spellen de GF3/R8500 meer dan voldoende is. Zeker MOHAA vind ik kwa leveldesign en gameplay mooi, maar kwa lighting en bumpmapping is het maar een kale bedoeling Die test op anand met de nieuwe Unrealengine heb ik zeker gelezen, wat deelt de GF4 daar "klappen" uit zeg!
Link naar reactie
[quote:c924a52cc3] Op 07-02-2002 11:48, schreef SkinnerEd: Nee, dat bedoel ik juist, die spellen zijn vrij simpel kwa videisen, zodat voor die spellen de GF3/R8500 meer dan voldoende is. Zeker MOHAA vind ik kwa leveldesign en gameplay mooi, maar kwa lighting en bumpmapping is het maar een kale bedoeling Die test op anand met de nieuwe Unrealengine heb ik zeker gelezen, wat deelt de GF4 daar "klappen" uit zeg! [/quote:c924a52cc3] Mooi dan kunnen we elkaar de hand schudden :smile: de GF4 is inderdaad erg snel in de Unreal 2002 test. Ti4600 90fps bij 1024x768x32bit. best score als je dat vergelijkt met de R8500 en de GF3. Unreal 2 en Ut 2 zijn echter geplaned voor het najaar van 2002. dus ik koop dan mooi de beste kaart op dat moment. wat jij?
Link naar reactie
Als ze de aniso van de GF4 in openGL op niveau krijgen (sneller dan de R8500 in d3d, in Unreal2002 ging het namelijk wel redelijk ) koop ik nog wel de GF4, ik koop zo ie zo de RV250 en de R300 :wink: Er zijn nog wat prob;emen met aniso met de GF4, viel me gisteren nou op, maar hier wordt het toegegeven: [img:6197bc08ae]http://www.3dgpu.com/reviews/ti4600/Q3_2xAni.gif[/img:6197bc08ae] After running these benchmarks multiple times and spending a ton of time on the phone with Mike Chambers from over at nV News, whose scores mimic my own, I am confident and saying that there is something rotten in the state of Denmark. The scores of the Ti4600 should be head and shoulders above those of the Ti500. I spoke with NVIDIA regarding these tests and they admit there is a problem but as of press time have not figured out what it is. I will be doing a follow up of these tests as soon as NVIDIA and I can figure what is up. [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-02-07 17:59 ]
Link naar reactie
dus als ik het goed begrijp is een driver update al een oplossing om ook Aniso snel op de GF4 te krijgen. Mijn upgrade budget is wat lager dus ik w8 toch tot het najaar. als de Directx 8.1 games volop verschijnen. Ik ben wat possitiever over Ati gaan denken als eerst. kwaliteit word steeds beter en de drivers ook. wat is overigens het verschil tussen de Rv250 en de R300? naast dat de R300 een Next-gen Gpu is.
Link naar reactie
Ik denk wel dat het met een drivers op te lossen is, want ze gaven het gelijk toe, dus ze wisten er al (lang) vanaf en dan neem ik aan dat ze hem anders niet gereleased zuoden hebben, (alhoewel, you never know). De RV250 draait op 350/350 mhz heeft geloof ik 4pipes en nog wat meer verbouwingen. De r300 is volgens de geruchten een waar monster, 400/400 met 8 pipelines Embedded RAM en nog veel meer. Rage3d is weer es offline, maar daar staan alle geruchten. Ik ben ook zeker onder de indruk van NV, ze zijn maar 25 mhz in kloksnelheid hoger, maar op sommige punten zowat 2 keer zo snel als de R8500 (MaxPayne). IN Unreal2 verwacht ik als de engine compleet is, dus incl. vertex en pixelshader, dat de R8500 en GF4 dicht(er) bij elkaar komen. [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-02-07 18:32 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...