Ga naar inhoud

-= Radeon topic deel 2 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    103

[quote:ea218daa9d] Op 28-01-2002 22:04, schreef GeForce Mike: precies mijn gedachte HJS wat heb je aan 128mb geheugen als het toch niet word benut. Als het nu om een Radeon 8500 ultra ging met standaard 300mhz ddr mem. en dan 128mb. dan had je er misschien nog wat aan. Ben Benieuwd of De GeForce 4 en de R300 de 128mb volledig gaan benutten. [/quote:ea218daa9d] Great minds think alike :wink:
Link naar reactie
Nu had ik laatst met de Radeon 8500 problemen met winXP. Na installatie ging steeds mijn monitor op zwart. WinXP laadt, ik zie ook het zwarte scherm met het XP logo. Wanneer nu het inlog scherm moet komen gaat de zaak op zwart... Is dit een veel voorkomend probleem? Het lijkt erop dat mijn refresh out of range gaat. _________________ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...." [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-01-29 13:16 ]
Link naar reactie
[quote:fc804ba17e] Op 29-01-2002 16:05, schreef SkinnerEd: Jij bent een genie, ik las op het GOT een soort gelijk probleem, een te hoog of ongebruikelijke refreshrate ziu heel goed kunnen! [/quote:fc804ba17e] Ik had eerst een GF3 erin gehad en toen un-install gedaan waarna ik de Radeon erop wilde doen. Met geen mogelijkheid was dit goed te krijgen. In veilige modes kon ik de laatste werkende instelling doen maar direct na installatie weer hetzelfde. Is dit een driver probleem? Ik vinid het vreemd omdat ik daar eerst met dezelfde drivers geen last van had. Ik heb toen XP opnieuw geinstalleers en sindsdien vertikt ie't.
Link naar reactie
Heb net mijn ATi Radeon 8500 OEM binnen van eynstein, had gevraagd om een 3,6 ns versie...kreeg er een met 3,3 ns :smile: Is deze nou volledig veilig naar een retail te flashen ? Lees wel eens dat na de flash er nog wel eens artifacts verschijnen, omdat de LE/OEM kaarten toch niet volledig 275/275 aan kunnen. Maar eentje met 3,3 ns betekent dat, dat de de kaart gevalideerd is voor 275/275, maar met een OEM BIOS geflashed is (Omdat ATi toevallig besloot dat deze kaart naar een OEM moest) ?? Of werken ze bij ATi niet zo ?
Link naar reactie
Volgens mij is het voltage bij een OEM niet hoog genoeg, waardoor hij op minder hoge snelheid loopt. Je kunt de kaart even met software overklokken, kijken hoe hoog je dan komt, als hij de 275/275 makkelijk aan kan, dan zit je dus goed. 3.3ns betekend dat het geheugen voor 300 MHz gemaakt is ipv 275 MHz. Probleem is dan alleen dat je de core ook op 300 MHz krijgen moet, want de R8500 is niet bandbreedte limited. (mij mij maakt het ieg bijna geen verschil)
Link naar reactie
hier wat nieuws over de Ati Radeon 8500 XT oftewel de Ati Radeon 8500 Ultra. met 300mhz core: [quote:9cfce9bd44]In Norwegen sind jetzt erste Bilder von der Enmic Excalibur Radeon 8500 zu finden. Auf der Karte wird schon der neu Radeon 8500 XT Chip verbaut. Speicher und GPU werde jeweils mit 300 MHz getaktet. Die Ausstattung der Karte ist sonst die gleiche wie bei der Radeon 8500LE Variante. Die 64 Version wird wohl um die 320 € kosten und ab März erhältlich sein, über den Preis der 128 MB Variante ist noch nichts bekannt ( 380 € ?).[/quote:9cfce9bd44] [img:9cfce9bd44]http://www.ati-news.de/Bilder/News/Enmic/ati_radeon8500_xt_big.jpg[/img:9cfce9bd44] [url=http://www.ati-news.de/HTML/news.html#news?id=281]Duitse Bron[/url] 380 € voor een 128mb Ati Radeon 8500 XT vind ik wel meevallen qua prijs. _________________ Dit is mijn: [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?id=15519]Systeem[/url]--[url=http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2229973]3Dmark2000[/url]-- [url=http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2143036]3Dmark2001[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-01-30 17:38 ]
Link naar reactie
[quote:abe3a811a7] 3.3ns betekend dat het geheugen voor 300 MHz gemaakt is ipv 275 MHz. Probleem is dan alleen dat je de core ook op 300 MHz krijgen moet, want de R8500 is niet bandbreedte limited. (mij mij maakt het ieg bijna geen verschil) [/quote:abe3a811a7] Ja, dat was eigenlijk mijn punt..plaatsen ze snel geheugen naast snellere core's, of gooien ze bij ATI eerst de hele prinplaat in elkaar en testen ze dan (maar dan zouden kaarten met 4 ns al bij voorbaat verdoemd zijn tot OEM versies)...anyway: ik zal met powerstrip eens even m'n eigen validatie uitvoeren :smile:
Link naar reactie
hmm..vind dit net op tweakers forum, niet helemaal volledig maar toch: [i:53be24a243]"ik weet nog dat je in de map textures, moet je cubemap.utx en nog een (misschien details.utx) moet je ff knippen en backuppen in een map. en dan developer.utx renamen naar cubemap.utx en details.utx (2 keer dus).[/i:53be24a243] Nog even verder zoeken...........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...