Ga naar inhoud

nieuw videokaart, welke?


Aanbevolen berichten

Die is idd al een stuk beter qua 3D snelheid als de MX, maar volgens mij is de R7500 nog altijd sneller als een GTS. Ook zijn de 2D en de TV-out kwalitatief beter als die van de GTS. Voordeel van de nVidia kaarten (GF2 GTS) is weer een betere driversupport. Zoek eens naar wat benchmarks, en kijk hoeveel het in 3D scheelt. Er zijn verschillende R7500 uitvoeringen op de markt, met verschillende kloksnelheden, dus de performance daarvan kan varieren. Nog een opmerking: Volgens mij hebben de Pure varianten van ASUS geen TV-out. _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-01-30 18:45 ]
Link naar reactie
Klopt wat BA zegt Ik heb een V8200 Pure. die heeft geen TV-out Als je een Radeon 7500 koopt heb je voor zelfde geld een completere en snellere kaart. Dirvers van Ati zijn tegenwoordig ook goed te noemen en de 2d beeldkwaliteit van de R7500 is ook beter dan de GeForce 2 gts/ti. de voordelen van de GeForce 2 heeft BA al genoemt
Link naar reactie
Ik moet dus een keuze maken tussen de Ati Radeon 7500 en de Geforce 2 (en daarvan weer welke versie: MX, Pro, TI of Ultra). Maar wat is het echte verschil tussen deze kaarten. Is dat alleen de score in 3D mark die een paar procenten verschilt of zijn er grote verschillen in frames per seconde en heb je ook beter beeld. Worden het verschil in prestatie ook gerechtvaardigd door het prijsverschil? Ati Radeon 7500 64 mb: 200 Euro Geforce 2 MX 400 32 mb: 105 Euro Geforce 2 MX 400 64 mb: 149 Euro Geforce 2 TI 32 mb: 155 Euro Geforce 2 TI 64 mb: 185 Euro Verder vraag ik me af of ik ook echt wel 64 mb videogeheugen nodig heb, omdat mijn maximale resolutie 1024 x 768 is (TFT monitor)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...