Ga naar inhoud

Mijn Pc herkent mijn TNT 2 videokaart niet!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn PC. Het is een acer pc type acerpower 4000 @ 300mhz en ik heb er een videokaart ingezet. Het is een Riva Nvidia tnt pro m64 32mb pci die ik heb geplaatst ter vervanging van een 2mb geintergreerd flut kaartje. Bij het installeren werkte de kaart al niet want toen kwam er een abort message van msgvr 3200 werkt niet. Maar daarna heb ik hem handmatig geinstalleerd en nu doet hij het wel . Althans nadat ik hem gerestart heb. Want als ik mijn pc gewoon opstart dan komt er een 640X480 mode met 16 colors hij komt dan meteen met dat er niuwe hardware gevonden is en als ik dan ok klik gaat hij zoeken naar niuwe hardware en als hij dan bij de cd drive aankomt krijg ik die abort message. Ik heb wel een cd bij mijn nieuwe videokaart gekregen Als ik op cancel druk kom ik in het settings menu van het bureablad en als ik dan 16 bit of 32 bit color aanklik bij 1024X768 en dan restart werkt de videokaart wel! Ook bij het gamen van bijvoorbeeld deltaforce schakelt hij weer terug naar het bureablad wat de videokaart niet herkent of niet gebruikt.

Kan iemand mij helpen zodat ik gewoon kan gamen en ik niet telkens hoef te restarten?????

CROSSWEAR @ acer 300mhz with a half working 3dcard

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hoi, Wel dik ondergeclockt: Acer 4000 @300 :razz: Je komt meestal in de BIOS door tijdens het opstarten (in het begin, rond het moment dat 'ie het geheugen aan het tellen is) op Delete te drukken. Soms zijn het andere toetsen (bv. F10). Vaak staat onderin het scherm een regel met de juiste toets. Dan krijg je een menu te zien. Ik weet zo niet waar die geintegreerde videokaart staat, maar dat is wel te vinden lijkt me. Die schakel je dus uit. De nieuwe videokaart hoef je niet in de BIOS in te stellen (dat hoeft met geen enkele uitbreidingskaart). Met de BIOS kun je eigenlijk alleen dingen van/in het moederbord zelf instellen. Dus hierna zou je het in windows ook goed voor mekaar kunnen krijgen... Groetjes, Ed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...