Ga naar inhoud

beeld doet raar


Aanbevolen berichten

Mijn monitor doet de laatste paar dagen raar. Het beeld rekt zomaar ineens even uit en springt dan wel weer terug op de normale instelling, maar dit is toch vreemd? Het lijkt wel alsof iemand van afstand dat doet ofzo. Maar dit lijkt me raar, want ik heb de hele computer gescand op virussen en Norton AV vond niets. Ook draai ik een firewall waar geen rare programma's in staan. Zou het toch een virus kunnen zijn? En het lijkt wel (dit weet ik alleen niet zeker) of dit alleen gebeurt als ik een verbinding met internet heb. Er staan volgens mij geen elektrische apparaten in de buurt (alleen boxen die aan de monitor vast horen te zitten, maar dat is normaal), de telefoon staat verder weg dus kan er volgens mij ook niets mee te maken hebben.

Het is een Compaq MV700. Weet iemand hoe het komt? En vooral: hoe kan ik het oplossen?

Link naar reactie
Allebei: als ik opstart maar ook zomaar onder het werken door doet ie dit. Ik denk dat hij stuk zal gaan maar ik weet het niet zeker. Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben. De monitor is drie jaar oud en de computer staat elke dag de hele dag (bijna)aan. Dus daar zal het wel aan liggen..

Oja: ik draai in Windows 2000 en de resolutie is nu sinds een paar dagen ook slechter geworden, hij staat wel op ware kleuren 32 bits maar hij geeft 256 kleuren weer. Hoe kan dit? En is het normaal dat er in apparaatbeheer een gewone televisie en een standaardmonitor bij staan? Ik heb alleen de Compaq Presario MV700, verder niets.

[This message has been edited by D (edited 08-01-2002).]

Link naar reactie
Ik heb hem gedeinstalleerd maar dan start ie op in 16 kleuren. Niet zo raar op het eerste gezicht, maar wel als de beeldschermadapter gewoon weer geinstalleerd is na het starten!! Ik kan ook niet meer bij de eigenschappen van beeldscherm komen, want dan start de computer spontaan opnieuw op... Met de nieuwste drivers van ATI lukt het ook niet, hij komt tijdens de installatie met een registerfout. Ik weet het niet meer...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Hallo, ben ik weer. Ik heb de vorige maand Windows 2000 opnieuw geinstalleerd en de monitor werkte weer prima. Nu heb ik echter weer hetzelfde probleem. Als ik de resolutie lager zet en hem dan weer hoger wil hebben, dan werkt dit niet en blijft hij op de oude resolutie staan, terwijl in de opties wel ware kleuren 32 bits staat aangevinkt. Hoe kan dit? En vooral: hoe kan ik het weer terugkrijgen? Want ik vind het wel vreemd...
Link naar reactie
Nee, alleen die standaard melding of het bureaublad teruggezet moet worden na 15 seconden, en of de instellingen behouden moeten worden. Verder niets. Hij gaat nu gewoon niet hoger meer dan hoge kleuren (of 256, ik weet niet hoeveel het er zijn nu). Terwijl het wel ingesteld staat op ware kleuren... de pictogrammen op het bureaublad, in de quick launch balk en in het startmenu zien er heel grijs en grauw uit. En wat nog meer raar is: ik heb een multibootsysteem met ook Windows 98 SE en Windows XP, en daar staat het beeld gewoon nog goed! Ik wil daar maar niet aan gaan prutsen want anders gaat het daar misschien ook onherstelbaar achteruit. maar Windows 2000 draait het best op mijn computer, alleen wil het beeldscherm nu niet meer meewerken... [ Dit Bericht is bewerkt door: D op 2002-03-01 10:34 ]
Link naar reactie
Dat heb ik ook. Dezelfde multiboot OS'en en in WinXP kan ook ik de resolutie niet veranderen. Mogelijkheid heb je wel, maar XP zet het gewoon terug op 800 x 600. Kleuren: 32 bit. Moet ik nog aan werken waar dat in zit. Ook ik durf niets meer aan ME te doen, daar m'n TV-kaart nu z'n werk doet wat ie moet doen: M'n TV-beeld volledig opvullen. XP werkt niet mee. Ook een multiboot-install. weird coincidence.. geen oplossing nog. Laat het hier nog wel weten. gr. Aswin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...