anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Delen Geplaatst: 6 april 2002 Kwam dit net tegen bij [url=http://www.nvnews.net]nV News[/url]: [i:fb4ba5f756]The Guru3D has put up some rumoured NV30 specs. Here are some bullets: 73M transistors 8 Pipelines Quad Vertex Shader Dual Pixel Shader Dual Z-Buffer Advanced Anisotropic ("12nvx mode") T&L "co-processor" (can anybody say 3dfx/Sage?) Glide capable (this makes you wonder...) 256-bit memory interface 750 MHz. DDR The sheer bandwidth would be amazing. You would, effectively, double the bandwidth of the highest, overclocked Ti4600![/i:fb4ba5f756] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Als dit waar is dan is mijn naam Paus Johannes III. En dat is niet zo :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Tja, a lot of bullshit waarschijnlijk, maar altijd leuk om te lezen. Vooral wanneer je zelf net een nieuwe kaart hebt gekocht :wink: [url=http://www.guru3d.com/forum/read_msg.php?tid=5320&forumid=ubb2]HIER[/url] staat meer. _________________ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3925]Power[/url] Animal [ Dit bericht is bewerkt door: VTec op 2002-04-06 23:47 ] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Ik betwijvel bijvoorbeeld al of ze 256 bit DDR op een videokaart kunnen prikken, volgens mij kom je dan echt in de war met EMI storing. Of je moet er een heel veel layer PCB van maken. Net als bij die 'R300 specs' geloof ik hier ook niet dat ze het gaan doen. Zeker als ze nog hogere chipsnelheden willen gaan halen zal de breedte van de bus juist omlaag gaan denk ik, niet omhoog. (ala RDRAM) Er staan ook vage dingen in... Dual Z-buffer :???: Ook lache trouwens dat die lui op dat forum dat zomaar aannemen :grin: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Ik heb ook nieuwe specs opgevangen. Van de Glaze4D :wink: - 16 pipelines - 0.09 Cu core - 8 textures 1 pass - Quad pixel shader - Octal Vertex shader - Advanced Cartoon rendering - Pre calculated triangle setup engine - Post advanced mixing Color look-up table - True 64bit Color rendering with enhanced 32/32 devider - Freaking fast memory 1,3 ns - 512bits memory interface QDDR - DirectX programmable BIOS (door te flashen kun je de kaart de compliant maken aan de laatste directX versie) Ik ben nog aan het experimenteren om de juiste klok grequentie van de processor te bepalen. Maar denk aan 511MHz :smile: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 LOL, mem op 3080 Mhz 512 bit :grin: Bijna 200 GB/s whehehehe :grin: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: BA op 2002-04-07 00:00 ] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Dit leid nergens toe. de spec zijn bijna het zelfde als die van de R300 alleen een schepje erboven op. Die gasten die dit verzinnen kan je op straat zo herkennen aan hun enorme rode duimen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Gaat over en weer, ze verzinnen er steeds maar weer wat bij :sad: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 ja nog ff en er komt een 1ghz GPU :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Dual 1GHz :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 Ik lees dit oude topic uit 2002 ("wat doe je daar in godsnaam?!" zul je vragen), en ik vind het nogal lachwekkend dat de gerumourde specs van de NV30 door o.a. Slashhead & Red Dragon als onmogelijk werden gehouden. Eventjes kijken in hoeverre de geruchten waar waren: 73M transistors [b:a9254a93f3]Fout, het zijn er zelfs 125 miljoen[/b:a9254a93f3] 8 Pipelines [b:a9254a93f3]Goed[/b:a9254a93f3] Quad Vertex Shader [b:a9254a93f3]Fout, 't is een FP Array geworden wat 65536 instructies mogelijk maakt[/b:a9254a93f3] Dual Pixel Shader [b:a9254a93f3]Zelfde als bij vertex shader[/b:a9254a93f3] Dual Z-Buffer [b:a9254a93f3]Fout[/b:a9254a93f3] Advanced Anisotropic ("12nvx mode") [b:a9254a93f3]12xAF is er gekomen[/b:a9254a93f3] T&L "co-processor" (can anybody say 3dfx/Sage?) [b:a9254a93f3]Fout[/b:a9254a93f3] Glide capable (this makes you wonder...) [b:a9254a93f3]Fout[/b:a9254a93f3] 256-bit memory interface [b:a9254a93f3]Goed (128-bits DDR2 of 256-bits DDR)[/b:a9254a93f3] 750 MHz. DDR [b:a9254a93f3]Nog te laag ingeschat, het werd 1ghz DDR/500mhz DDR2[/b:a9254a93f3] Heeft NVIDIA jullie toch doen verbazen, hé ;) . Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 De geruchten klopten dus bijna niet, alles was dus gegokt toen. overigens klopt je verhaal niet helemaal NV30 AKA GeForceFX 5800 is 128bits met DDR2 (DDR1 uitvoering is ook 128bits) hij heeft niet 8 pipelines maar 4. deze zijn echter 4x2, dwz 2 pixel's per pipeline. (zelfde geld voor de NV35) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 De geruchten klopten idd. niet, maar ze waren tenminste niet overdreven, zoals jullie aannamen :) . Ik heb niet het hele verhaal @ Toms Hardware gelezen, je hebt gelijk over de pipelines & 128-bits. :oops: Was de NV30 niet de GeForceFX 5800 [b:01af541562]Ultra[/b:01af541562]? Misschien dat ik me hierin vergis, hoor. Ben niet zo bekend met de NV codenamen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 NV30 is de codenaam voor zowel de GeForce FX 5800 en de GeForce FX 5800 Ultra. rummors zijn rummors, uit de lucht gegrepen specs kun je niets zinnigs over zeggen, dat zij ik toen (april 2002) en dat zeg ik nu ook. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 12x AF heb ik ook nergens gezien En 750 MHz DDR is 500MHz DDR Doe mij die Glaze4D maar :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 Het is max 8x AF en 8 pipelines in bepaalde Z-situaties, wat neerkomt op 4x2 in huidige engines met multitexturering en 4x1 in single. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.