Ga naar inhoud

Lampje spoelen blijft branden Miele W963


Rene-15

Aanbevolen berichten

Ik heb een miele W963 wasmachine. Bij starten vult de trommel met water, daarna lampje spoelen gaat knipperen, gaat leegpompen en wast niet. Zekering 6,3 amp op printplaat en relais 6K1 zien er goed uit. De draden van printplaat naar motor doorgemeten zijn oke. Beschermkap en 3 X stekker van motor verwijderd. 4 schroefjes van naar mijn mening houder koolborstels verwijderd, maar krijg deze houder er niet uit. Heeft deze wasmachine misschien een wisselstroom motor??. Kan iemand mij helpen. Bijvoorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Hoi René als die 4 schroeven eruit zijn moet je hem eraf te kunnen halen dus ietsje doortrekken en dan moet hij losschieten vaak blijft Hij hangen aan de koolborstels Wat je ook kan doen is. Van links naar rechts meten 1 en 2 is de tacho 3 en 4 zijn de koolborstels als die niet doormeet weet je het zeker 567 zijn de wikkelingen van de motor. Die moeten alle 3 met elkaar doormeten Als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel
Link naar reactie
Ik heb de koolborstels eruit er zit nog ongeveer 8 a 10 mm op. Nieuwe koolborstels zijn onder weg. De koolborstels zijn versleten, maar ik heb toch het idee dat het ergens anders aan ligt. Bij versleten koolborstels had de prestatie van de machine langzaam achteruit gegaan. Nu na heftige onbelans door groot sprei, in storing gevallen. De ronde zekeing 6,3 amp op de printplaat ziet er goed uit ( niet gesprongen of verbrand). Het relais 6K is aan de buiten kant ook niet verbrand, ik weet niet hoe ik de contacten van dit relais kan bekijken is of door meten is nl helemaal dicht. Kunt u mij nog tips geven wat ik nog door kan meten alvorens ik de koolborstels binnen heb. Witgoedexpert kunt u aangeven welke waardes ik moet meten over de contakten in u vorige bericht. Bijvoorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Iedereen begint meteen te denken aan relais en printplaten Als je waardes wilt weten moet ik weten welke print je bedoeld Begin met de koolborstels want die kunnen zomaar midden in eenprogramma er zo maar mee stoppen dus begin daarmee en dan pas gaan we verder kijken Ik zie dagelijks machines meerdere machines maar printen komen gewoon weinig voor De Onbelans zoals je noemt kan ook te maken slechte schokbrekers ik weet niet of die al eens vervangen zijn of zitter er strepen op je deurglas Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Link naar reactie
Beste Witgoedexpert. Ik heb inmiddels de koolborstels vernieuwd, en het lampje spoelen blijft nog knipperen. De schokbrekers heb ik nog nooit vernieuwd, dat ga ik doen als hij weer draaid. In mijn wasmachine W963 zit printplaat EL200. Over de pootjes van de zekering van 6,3 Amp meet ik geen verbinding. Ik denk dat de zekering stuk is. Over de contakte van het relais 6K1. 3 tegenover elkaar meet ik verbinding dus zijn als wasmachine uit staat gesloten. Kunt u mij verder helpen ?? Bijvoorbaat mijn dank. Rene
Link naar reactie
Heb je koolborstels goed aangsloten op de stekkertjes en ook de koolborstels op contact 3 en 4 doorgemeten want vaak word vergeten om de koolborstels in te drukken zodat ze uit de houder schieten Ik zal morgen even een goede print opzoeken en het dan voor je doormeten Waar woon je eigenlijk anders kan ik je Mischien komen helpen of een goede print leveren
Link naar reactie
Beste Witgoedexpert. In de eerste plaats bedankt voor je hulp. Mijn wasmachine doet het weer, mijn vrouw is weer erg blij. De koolborstels heb ik vanmorgen vernieuwd, er zat nog 3 mm op bij gespannen draadje. Maar hij deed het nog niet. Na doormeten van de rode ronde zekering de TR5 van 6,3 Amp, bleek deze stuk te zijn. Vanmiddag zekering en relais 6K1 ( vervangings exemplaar) vernieuwd en mijn wasmachine doet het weer. Van relais 6k1 bovenste kapje er afgezaagd en een van de rechter contakten was verbrand. Ik woon in de omgeving van Hilversum, bij jou in de buurt ??? In ieder geval vriendelijk bedankt voor de hulp. Groet Rene.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...