Ga naar inhoud

Marynen CMF Dukaat


Aanbevolen berichten

Marynen CMF Dukaat wasmachine maakt soms het programma niet af, dit gebeurd in verschillende wasprogramma\'s er blijft dan water in de machine staan en het einde lampje gaat dan knipperen. Volgens mij gebeurd het in de laatste fase van het spoelprogramma want de kleding is wel schoon en al uitgespoeld. Ik heb de pomp al vervangen omdat deze behoorlijk veel lawaai maakte en uitgesleten was maar na ongeveer 10 wasbeurten viel de wasmachine weer af en toe in storing. Standen spoelen,pompen en centrifugeren werken prima.
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet de machine hiervoor op Wit/Bont 60 graden en zet hem aan. Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd deze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan dan knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
Foutcode E52: probleem met de tacho spoel. Deze meet de snelheid van de motor maar is bijna nooit zelf defect. In 99% van de gevallen zijn dit de koolborstels van de motor zelf. Kantel de machine achterover tegen bv een muur en je kunt er dan net bijkomen. Als de borstels korter zijn dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Maak de motor koolborstelstof vrij, dit geleid en geeft vreemde problemen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed. Noteer het type nummer van de motor en neem de oude borstels mee naar de winkel, er zijn meerdere motoren en borstel type gebruikt in deze machine. Stekker er uit...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Ik heb een wasmachine marynen cmf florijn 1400 heb ook een probleem met het wasprogramma. heb de fout code uit kunnen lezen maar weet niet wat het betekend. lampjes einde en start/pauze knipperen 1x samen en daarna 6x alleen het lampje einde. misschien kan iemand mij hierbij helpen. Mvg. S te Voortwis
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, wasmachine stopt tijdens een programma. De fout code is ook nog dezelfde, dat houd dan in dat mijn tacho spoel stuk zal zijn. Waar zit de tacho spoel en is deze eenvoudig te vervangen? Ik heb nu de koolborstels en de pomp vervangen, wat kost een tacho spoel ongeveer? Het is een goedkopre wasmachine en ik wil er niet meer al te veel geld aan uitgeven.
Link naar reactie
De tacho spoel zit aan de zelfde kant als de borstels op de kop van de motor. Meet deze spoel eens door, moet rond de 184 Ohm zijn. Zet de meter ook eens op een gelijkspannings meting en draai de motor met de hand rond: de spoel moet dan een spanning opwekken. Controleer de beide (gele) draden aan de kant van de connector: zitten deze goed vast en is de verbinding niet gammel? Het bestel nummer van de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/motor/zanussi/spoel/04246900/ is 50229052001. Controleer ook of het magneetje wel vast zit op de motor as en niet gebroken is.
Link naar reactie
Alles nagekeken, weerstand was goed, tijdens het met de hand draaien kon ik een spanning meten en de magneet is niet gebroken. Ik heb de tacho schoon gemaakt zat een klein beetje stof op van de koolborstels en terug geplaatst. Na enkele wasbeurten zonder problemen is de machine nu weer gestopt tijdens het programma, er zit nog water in de trommel en de deur kan niet open. Het einde lampje knippert nu telkens met korte tussenposen 5x !
Link naar reactie
Nog steeds het zelfde probleem blijkbaar. Controleer nogmaals welke 5X melding je hebt via de toetsen combinatie. Meet de weerstand van de tacho spoel ook eens aan de elektronica module kant en frummel dan tegelijk aan de steker/draden van de motor. Controleer als laatste optie de elektronica module op losse contacten, vooral de relais laten wel eens los.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi Harry, Bedankt voor je reactie, alleen het type motor die ik heb is degene met witte koolborstelhouders en het PNC nummer 91478074501. De koolborstelhouder heeft in de meeste gevallen 2 centreerpunten aan de achterzijde die in de grondplaat vallen. Deze punten zitten bij de meeste houders recht onder elkaar. Alleen bij de mijne staan ze schuin onder elkaar. Als het niet anders kan haal ik de puntjes er maar vanaf ofzo, misschien kan dat wel. Ruud Kok
Link naar reactie
Hallo Harry, Ik heb op de motor zelf het type nr 132195020 aangetroffen en dit doorgemaild naar de electrolux serviceafdeling. De man stuurde me een mail terug dat deze motor niet meer gemaakt word en dat de koolborstels niet leverbaar zijn. Is het niet mogelijk dat ik koolborstel neem die dezelfde afmetingen heeft als de oude? Ik zag namelijk dat ze niet kompleet met houder aangeschaft hoeven te worden en daarom heb ik die van mij ook gedemonteerd. Maakt het wat uit als je een ander type in de motor plaatst, ze zijn toch allemaal van koolstof. Bij voorbaat dank Ruud Kok
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Mijn wasmachine heeft nog steeds een storing, nu weigerd volgens mij de (nieuwe)pomp af en toe de machine stopt dan en reageert nergens meer op, als ik nu boven in de machine het slangetje van de ronde schakelaar afhaal, ik denk dat het een soort drukschakelaar is, dan doen de programma\\\'s het weer alleen de pomp werkt niet als ik dan het centrifugeer programma kies gaat de pomp niet aan maar begint de motor wel te centrifugeren.Als ik dan een kwartier wacht kan zijn dat hij het weer doet. De fout code is nu Start/pauze en einde knipperen 1 maal samen en dan 1 maal einde.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...