Ga naar inhoud

storing watertoevoer miele W362


Arjen-3

Aanbevolen berichten

Tijdens het wasprogramma stopt de machine en het rode lampje water toevoer gaat knipperen. De slang is niet verstopt, de kraan loopt goed door en het inlaat ventiel is vervangen. Ik heb me laten vertellen dat het ook de niveau regelaar kan zijn..? Heeft iemand hier ervaring mee....? zo ja waar zit deze en wat zijn de kosten voor het onderdeel..?
Link naar reactie
Hoi Is alleen het inlaat ventiel vervangen of ook de waterwissel ( deksel van de zeepbakhouder) Luister eens of hij een gek geluid maakt bij het waternemen De Nivo regelaar zit op de besturings print dus dat word een dure reperatie kijk eerst het slangetje na want als daar een gaatje in zit kan hij ook gekke dingen doen ook zit er aan de onder/voorkant van de trommel een drukvaatje verwijder die ook een en kijk hem na Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Link naar reactie
Aller eerst bedankt voor de reactie, Nee alleen het inlaat ventiel is vervangen. Kan het zijn dat de machine gereset moet worden..? je heb het over een slangetje waar mogelijk een gaatje in kan zitten welke slang is dat..? Als ik het druk vaatje nakijk waar moet ik op letten..? MVG Arjen
Link naar reactie
Het slangetje zit achter de voorkant verwijderd dus de voorkant en dan zie je in het middel naast het verwarmings element een grijs kunstig ding zitten die zit met 1 boutje of plastic dopje vast die loshalen en schoonspoelen daaraan zit dat slangetje Dat plastic ding krijg je makelijk weer in het rubber door middel van een beetje zeep eraan te smeren Laat maar weten of het gelukt is anders hoor ik. Het wel want we kunnen nog meer dingen bekijken voordat je een monteur nodig hebt
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het is helaas nog steeds niet gelukt, als ik bijv. het programma mini was instel die duurt 31 minuten, gaat hij gewoon het programma draaien er komt gewoon water in de trommel in eerste instantie over het deurtje door het het slangetje er boven. Na verloop van tijd pompt hij de trommel leeg en bij 8 resterende minuten geeft hij de storing water toe voer aan. Heb het voorpaneel verwijderd maar kan daar niks vreemds aan de slangen zien.
Link naar reactie
Waterwissel / dekselzeepbak is vervangen, hij heeft het 1 x gedaan daarna weer dezelfde storing. Er zitten 2 aansluitingen op de achterzijde van de deksel. Alleen die van het inlaat ventiel is aangesloten, de andere zit geen slang op maar op dezelfde plek hangt ook een slang los. Deze is niet lang genoeg, dus kan daar ook nooit gezeten hebben. Hoort dit zo of zit dat niet goed..? MVG Arjen
Link naar reactie
Komt er wel water uit de kraan , het komt wel eens voor de de waterstop met name de blauwe spontaan uitschieten en ff gereset moeten worden . als de niveau regelaar het is komt de trommel vol met water en slaat hij af op de overloop beveiliging. Als de waterwissel het is hoor je deze vaak draaien maar kan hij zijn begin positieniet vinden . succes
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
Het probleem komt waarschijnlijk bij jou door een lage waterdruk op deze programma.s gebruikt hij meer water en dan duurt het te lang en dan slaat hij in storing Woon je toevallig in een flat hoger van 3 hoog Is de kraan van slechte kwaliteit of oud Je kan hem instellen voor lage waterdruk. Dat moet in het boekje staan en anders hoor ik het graag van je
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Helaas, toch te vroeg gejuicht... de eerstvolgende keer daarna, bleef het expressprogramma toch weer op 8 minuten voor het einde hangen in \'toevoer\'-storing. In de gebruiksaanwijzing kon ik wel vinden dat je kan instellen dat hij meer water pakt, maar niet hoe ik kan instellen voor lage waterdruk. Is dat iets anders? Zo ja, hoe stel ik dat in?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Zojuist onze Miele Novotronic W362 gerepareerd die probleem had met \'watertoevoer\' knipperend LED. Na lang zoeken bleek uiteindelijk het probleem een VERSLETEN/LEK slangetje te zijn tussen de pressostaat(wat aan bedieningspaneel zit) en het buffertonnetje(wat aan het zwarte gietijzer zit) eronder. De slijtage was rechts in de slangenbocht tegen een nylon-tiewrap(van draadbundel), en was (na 13 jaar!) dus echt doorgesleten (ik noem het maar een montagezwakte van Miele. Op de versleten plek heb ik hem zover ingekort (mbv passend nylon tussenpijpje weer aan elkaar geschoven) dat het nu niets meer raakt: hij doet het weer perfect. Ik had de laatste tijd al het idee dat er steeds meer water nodig was voor het wassen: klopt, door het lek moest het nivo steeds hoger komen, totdat het vandaag TE HOOG werd, dus knipperend LED! Doe je voordeel ermee. Wel zweten, maar geen kosten!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...