Ga naar inhoud

koolstofborstels beko wm5554 ts


deheugden

Aanbevolen berichten

mijn beko werkt niet meer, alleen het water wordt ingeladen en voor de rest doet hij niets meer. Conclusie: de koolstofborstels moeten vervangen worden. Het rare is dat dit jaarlijks moet gebeuren, weet iemand mischien waar de koolstofborstels van dit type precies zit? Ik heb de achterklep al open gegooid(normaal zitten ze bij de motor) maar ik zie niets zitten wat op koolstofborstels lijkt. Alvast bedankt voor een reactie.
Link naar reactie
heb ze gevonden, is inderdaad erg makkelijk, ze zitten op de buitenkant van de motor. ik merk wel dat beide genummer zijn; 6-8 en 7-9. De conenctor naar de 6 is een dikke witte terwijl de aansluiting naar de 7 een kleine metalen is. Verder lijkt 1 koolborstel, de 7 inderdaad versleten, deze is schuiner afgelopen dan de 6. Wat is wijsheid, beide vervangen?
Link naar reactie
Volgens mij zijn de borstels identiek. Als ze korter zijn dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer ook of ze wel soepel op een neer kunnen schuiven in de houder. De collector is het koperen gedeelte waar de borstels tegen aan lopen. Deze bestaat uit stukjes koper die geisoleerd tov elkaar zijn opgesteld. Als hier één of meerdere van uitsteken vreet je in korte tijd de koolborstels op. Als deze ruw zijn geld het zelfde verhaal. Je kunt ze evt iets gladder krijgen door met een kunststof schuursponsje ze iets op te schuren. Maak daarna alles koper, (borstel)stof en kunststof vrij anders krijg je weer andere problemen.
Link naar reactie
Dit klinkt niet goed nee. Klinkt als metaal op metaal. Is dit de motor of een lager wat je hoort? Haal de snaar er af en probeer opnieuw. Waarom de borstels er uit getrokken? Normaal steken de borstels uit de houder en moet je ze juist indrukken om te kunnen plaatsen. Zit er soms een blokkerings pennetje/lipje aan die je moet verwijderen/wegbuigen voor gebruik? Vonken de borstels nu erg? De motor op zich draait, je bent in iedergeval een stuk verder. :)
Link naar reactie
heb de snaar vand e machine gehaald en de rotor met de hand gedraaid, maar dan maakt hij het geluid nog. De reden van het uitduwen van de koolborstels is omdat deze anders gewoon muurvast zitten. Ze geven niet mee. De door onderdeelexpress opgestuurde borsteltjes wijken trouwens af van wat er origineel inzat; ik heb ze nog maar een mail gestuurd. Misschien dat ze de verkeerde hebben opgestuurd.
Link naar reactie
volgens OE is het de juiste, zij geven aan dat er misschien een klemmetje zit. Ikzelf zie ook weinig verschil in behuizing e.d. Maar, wanneer ik naar de nieuwe kijk, http://www.freebits.nl/view.php?filename=925kb.jpg dan zie ik wel een klemmetje, maar wanneer ik daar op druk, dan schiet het koolborsteltje volledig uit de houder. Wanneer ik ze dan in de machine plaats, dan begint het gepiep en geratel.
Link naar reactie
Klopt. En dan begint de machine die rare geluiden te maken. Maar, ik ben niet zeker of ik het pinnetje al voor het plaatsen heb ingedrukt. ik zal ze nog eens plaatsen en daarna het pinnetje indrukken. Kijken of weer dat rare geluid te horen is Edit: ik heb ze nog eens geplaatst, op het pinnetje gedrukt, de borsteltjes zitten nu tegen de rotor aan. Wanneer ik de rotor draai, maakt deze weer dat krakende geluid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...