Ga naar inhoud

whirlpool denver foutmelding F23


debbie-1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Beste allen, Ik kreeg bij mijn denver 1600 ook foutcode F23. Het doorblazen van het slangetje hielp niet. Daarna met een klein stofpompje de niveauregelaar doorgeblazen. Ik hoorde maar 1 klikje, maar toch doet de wasmachine het nu. Kortom bedankt voor deze nuttige info op dit forum!
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • 4 weken later...
Dank je wel Harry. Dat heb ik gedaan. Nu heb ik geprobeerd het zwarte slangetje van de niveauregelaar voldoende ver naar boven te halen maar dat lukt niet. Is te kort en/of zit halverwege opzij van de trommel achter een klem vast waar ik net niet bij kan. Ik kan het slangetje dus wel lostrekken van de regelaar maar kan er niet bij om het door te blazen. Heb je een idee hoe ik dat kan oplossen?
Link naar reactie
Hallo. Ik heb een Whirlpool Nevada 1400 met een F23 melding. Het slangetje van de niveauregelaar doorblazen met een pompje lijkt geen oplossing. Dan krijg ik nog steeds de F23 melding. Als ik het slangetje los trek van de niveauregelaar en een programma aan zet, dan werkt het wel. Echter blijft de machine dan water nemen. Als ik uiteindelijk het slangetje terug steek op de regelaar dan stopt deze met water nemen en verschijnt de F23 melding weer.Iemand een idee?
Link naar reactie
Dit ook gelezen? "F23 kan 3 dingen betekenen. Officieel is het een probleem met de nivo regelaar, en dan bijna altijd een probleem met verstopping van het slangetje. Wat ook kan is een probleem met het verwarmings element of afvoer pomp. Gaat het afpompen goed? Controlleer voor de zekerheid of het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen kan draaien. Als hier het probleem ook niet in zit doe dan de stekker eens andersom in het stopcontact. Krijg je nu F23 of F12? "
Link naar reactie
Er is wel een manier waarop in een F12 heb kunnen veroorzaken: Ik had het slangetje los getrokken van de regelaar. Als ik de machine aanzet begint het programma en de machine blijft water pakken (in tegenstelling tot wanneer het slangetje aangesloten is). Als ik dan in de regelaar blaas, dan hoor ik een klik en dan verschijnt de F12 melding. Maar even terug naar het verwarmingselement. Op het verwarmingselement meet ik een weerstand van 26,5 ohm. Tussen beide aansluitingen en de aarde meet ik oneindig hoge weerstand. Dat lijkt me dus correct. Ik heb de pomp voor de zekerheid ook nog even gecheckt. Die kan ik gewoon redelijk makkelijk beide kanten op draaien. Dat lijkt me dus ook correct. Het slangetje van de niveauregelaar is 100% open. Ik kan zonder weerstand door het slangetje blazen. Als er water in de machine staat hoor ik het bubbelen als ik door het slangetje blaas. Dus de slang is echt open. De niveauregelaar klikt als ik er in blaas. Is er een manier om deze te testen / door te meten? Of heb je nog andere ideeen? MVG Frank
Link naar reactie
Harry, Super bedankt voor de moeite. Maar ik heb zojuist het verwarmingselement en de niveauregelaar weer aangesloten. Onder druk van mijn wederhelft wilde ik morgen een reparateur bellen, maar alles functioneert weer. De machine heeft net een test-kookwasprogramma achter de rug en nog een kort programma. Beide succesvol. Lijkt erop dat alles weer functioneert. Hopelijk blijft dat zo :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...