Ga naar inhoud

PCI express op 8x ipv 16x


Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit van een MSI G31M2-FD V2 moederbord. Voorheen gebruikte ik de onboard videokaart middels de VGA-poort(daarnaast is er ook een DVI poort beschikbaar). Vandaag heb ik een Sapphire HD3870 aangesloten maar echter, na installatie staat bij zowel gpu-z als de catalyst control center het volgende: ''current bus setting : PCI express 2.0 x8.'' De kaart is een x16 kaart en mijn moederbord ondersteunt tevens pci-e 16x. In de manual staat het volgende : When DVI Onboard function is supported, the PCI_E1 will be forced downtrain to 8X bus width.(optional). Depending on the type of add-in card installed in the PCI Express x16 connector the DVI port will behave as described in below table. No add-in card installed : Enabled Non-video PCI Express x1 add-in card installed : Enabled PCI Express x4, x8, or 16 add-in card installed: Disabled ADD2 or MEC card installedL Disabled De DVI poort zou dus in feite op disable moeten staan nadat ik de videokaart geïnstalleerd heb. In de bios kan ik ook nergens iets vinden over het aan of uitzetten van de onboard videokaart. Herkent iemand dit? Ik hoop dat jullie de oorzaak weten. Ik weet dat het snelheidsverschil tussen x8 en x16 op dit moment verwaarloosbaar is maar toch vind ik dat het gewoon op x16 zou moeten staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...