Ga naar inhoud

Advies studenten/gaming notebook [BTO 15W25]


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een notebook kopen voor mijn studie en wat gaming en eigenlijk voor alles. Ik heb al een boel research gedaan en dit is er uit gekomen. Een BTO 15W25 met aanpassingen in het geheugen, Turbo Memory en de harde schijf. De prijs en prestatie lijken me goed, maar ik wilde kijken of mensen nog wat tips hadden. Ik zal hem bij computerpirates kopen voor € 1333 incl. BTW (zonder verzendkosten). Ik zal hem zonder besturingssysteem kopen, maar ik denk een dual boot van XP professional en een Vista erop te zetten. Ik weet niet of jullie van deze lijstjes houden, maar ik heb geprobeerd het duidelijk en compleet te maken. Laat me weten wat je denkt! Belangrijk zijn de prestaties, prijs en de duurzaamheid! Beeldscherm 15,4 inch Breedbeeld Glare TFT (16:10), WXGA (res. 1280x800) Videokaart Nvidia 8600M GT 512 Mb videokaart, DirectX 10 Processor Core 2 Duo T7100 1.8GHZ 2mb FBS-800mhz Chipset Intel® 965PM / ICH8-M RAM DDR2-800 (1) 1 Gb DDR2-800mhz RAM DDR2-800 (2) 1 Gb DDR2-800mhz Turbo Memory 1 Gb (Robson alleen in Vista) Harddisk S-ATA 160gb, 7200rpm, shock protection Optische drive 8x DVD +/- RW Dual Layer Wireless LAN 54/300 Intel 4965AG Wireless LAN 54 Mb/s Accu 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij Bluetooth Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s) TV-Tuner No USB 2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0 VGA-poort 1 x D sub 15-Pin VGA poort, 1 x TV uitgang (S-video) poort Webcam Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon Uitbreidingsslot(en) 1 x PC Express Card LAN 10/100/1000 GigaBit Ethernet netwerkkaart (RJ45) Modem 56Kbps V.90 Data/Fax Modem Cardreader 3-in-1 card reader (MMC, SD and MS) Audio Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning, Dolby DTS Audio Microfoon Ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF) Audio Ingebouwde Stereo speakers Firewire 1 x IEEE1394 FireWire poort Beveiliging Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen Afmetingen 355 (W) x 257 (D) x 35,2 ~ 37,5 (H) mm Gewicht 2.8 Kg Garantie 2 jaar carry-in Verzekering 3 jaar all-risk
Link naar reactie
Dezelfde notebook kost bij ons 1199 eurie. Je noemt hem niet, maar er zal ongetwijfeld (iig bij ons wel) een DL DVDbrander in zitten, 18-speed, ondersteund ook DVDram, en natuurlijk ook alle CD-formaten. Merk: Acer Winkel: BCC Hengelo voor nog net geen 150€ heb je 3jr all-in verzekering. hiermee ben je verzekerd tegen: * diefstal * vloeibare schade * alle componenten (dat heb je niet bij alle componenten met de std jaar garantie) * valschade * uitval van meegeleverde accu * etc Verder krijg je bij die verzekering van óns, als dank voor de aankoop bij ons, ook een 17" Notebook-tas met muis er gratis bij.. Groetjes ps: ik denk niet dat je een dergelijke laptop kunt kopen zonder Vista. Maar wat ik je wel kan verklappen: Vista wordt, net als Office 2007, standaard bijgeleverd op CD, die moet je zowiezo zelf eerst installeren. Dus gewoon XP erop ;)
Link naar reactie
Je hebt hier de 15w25 staan Als je slim bent bestel je net zoals mij de 15w25+! Ik krijg hem over ongeveer 3 weken ivm vertragingen productie chipset. Processor: Intel® Core 2 Duo T7300 2,0 Ghz FSB = 800 Mhz Geheugen: 2048 Mb (2 x 1024 Mb) DDR2-800 Cache: 4 Mb Harddisk: 160 Gb SATA - 7200 Rpm (Foto/Video-Highperformance) Turbo memory module : Intel 1 Gb turbo memory module (Robson) Chipset: Intel® 965PM / ICH8-M Optische drive: 8x DVD+/-RW Dual Layer Slot-in is optioneel (zie "OPSLAGMEDIA" mee te bestellen opties) Beeldscherm: 15,4" TFT kleur WSXGA+ Anti Glare Videokaart: Nvidia 8600M GT met 512 Mb eigen videogeheugen, DirectX 10 Resoluties: 1680 x 1050 Webcam: Ingebouwde 2 megapixel Webcam TV-Tuner: Optioneel (zie "MULTIMEDIA" mee te bestellen opties) Audio aansluitingen: Microfoon ingang, Speaker uitgang, Digitale uitgang (SPDIF) Geluidskaart: Realtek geluidskaart met HD audio ondersteuning, Dolby DTS Speakers: 2 speakers ingebouwd Microfoon: Ingebouwd Kaartlezer: 3 in 1 kaartlezer (SD, MMC, MS) Muisbesturing: Touchpad Batterij: 9-cell Primary Lithium-Ion Video uitgang(en): 1 x D sub 15-Pin VGA (externe monitor), 1 x TV-Uitgang (S-Video) Interfaces: 2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0, 1 x IEE1394 Firewire Fax/Modem/ISDN: 56Kbps V.90 Data/Fax modem LAN (netwerkaansluiting): 10/100/1000 Gigabit Ethernet netwerkkaart (RJ45) Wireless Lan: Intel 4965AG+n Wireless Lan 54 - 200 Mb/s Bluetooth: Interne Bluetooth module EDR 2.0 (2Mbit/s) PC Express Card Slots: 1 x Beveiliging: Intel trusted platform module, ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen Software: Windows Optioneel (zie mee te bestellen opties) Draagtas: Gratis notebook draagtas TER WAARDE VAN € 79,95 !! meerdere keuzes mogelijk tegen bijbetaling (zie draagtassen / gratis-aktie-draagtassen) Gewicht: 2,8 Kg Afmetingen: 33,5 (B) x 25,7 (D) x 3,52 - 3,75 (H) Verzekering: Optioneel (zie GARANTIE-UITBREIDINGEN bij mee te bestellen opties) Garantie: 2 jaar Carry in Totaal: € 1.379,00 [incl. 19% BTW] Daarbij heb ik als extra 3jaar pick up and return garantie genomen (€142,95) En ook nog 8 dagen pixelgarantie (€35) Dus mijn totoaal: €1556.95 Btw ik heb bij degreef besteld :D
Link naar reactie
Ik vind die garantie erg duur om heel eerlijk te zijn. Als je gewoon zuinig op je laptop bent hoeft er weinig mis te gaan, diefstal in huis hoort bij je inboedel verzekering. Als iemand anders er iets mee doet gaat dat via die persoons zijn verzekering. En als je zelf dan iets doet, komen ze er vaak toch wel onderuit. en @MReLecTro, waar hij hem had gezien was ie ook incl. verzekering 1333 euro, dat is volgens mij nog goedkoper als die 1199+150euro verzekering van de BCC :P
Link naar reactie
Die Acer (5920) is al te koop voor 1132 Euro (Pricewatch bij Tweakers) http://tweakers.net/pricewatch/157876/Acer-Aspire-AS5920G-302G16N.html Als je de Acer Gold garantie erbij neemt kost je dat 99 Euro (bij Friesland Computers) Dit is inclusief een 15,4 inch laptoptas en muis. Ik zelf zit naar deze te kijken of naar een Compal (zelfde als de BTO). Bij Informatique www.informatique.nl zijn ze het goedkoopst en bovendien kan je zelf samenstellen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Compal met een 1440x900 scherm (inNote 154-XS90) met een T7300 en een 160GB 7200rpm schijf een bluetooth module en een Hypermemory module en 2GB geheugen. Levertijd zal waarschijnlijk september zijn. Ik denk er nu over om een 154-X90 te nemen deze heeft een 1280x800 scherm. BTO, inNote, Zepto, Compal zijn allemaal hetzelfde. De 1280x800 uitvoeringen hebben bij informatique een 8600GT kaart met 256MB (512MB is eigenlijk overbodig). Bij Informatique kom je totaal inclusief Windows Vista Premium Home uit op 1290 Euro. Dan heb je: inNote 154-X90 Behuizing: CFL90PM1, PM965, GF8600GT, 15,4" WXGA Glare (1280x800) Processor: T7300 Harddisk: 160 GB 7200rpm Geheugen: 2x 1024 = 2GB Netwerkkaart: Intel 4965 Wireless Lan Mini PCIe, 802.11a/g/n Bluetooth Module voor FL9x Intel Intel Turbo Memory 1GB PCIe Minicard DVD brander 9 cells accu 2 jaar carry in garantie
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat Acer niet zo een goed merk was. De prijzen zijn dan wel lager, maar dat zul je dan wel terug zien in kwaliteit scherm of in de duurzaamheid of garantie behandeling etc. Denk ik. Er zit geen windows bij, want dat hoef je niet te selecteren. 15w25+ heeft toch alleen een hogere resolutie??? Ik hoef dat niet zo, ik ben al blij met de resolutie van 1280x800. Informatique is inderdaad goedkoper. Dat is een goede tip, dan koop ik hem waarschijnlijk daar.
Link naar reactie
[quote:db77ee15c4="StevenBrouwer"]Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat Acer niet zo een goed merk was. De prijzen zijn dan wel lager, maar dat zul je dan wel terug zien in kwaliteit scherm of in de duurzaamheid of garantie behandeling etc. Denk ik. Er zit geen windows bij, want dat hoef je niet te selecteren. 15w25+ heeft toch alleen een hogere resolutie??? Ik hoef dat niet zo, ik ben al blij met de resolutie van 1280x800. Informatique is inderdaad goedkoper. Dat is een goede tip, dan koop ik hem waarschijnlijk daar.[/quote:db77ee15c4] Ik ben ook niet echt een fan van Acer. Maar deze Acer vind ik niet slecht wat configuratie betreft. Heb hem ook in het echt gezien en vond het zeker niet slecht. Prijs kwaliteit verhouding is goed denk ik. Ik kies toch liever voor de Innote omdat ik hier meer keuze vrijheid heb. Ik wil graag een 7200 rpm schijf en ik wil een normale Vista versie meegeleverd krijgen en niet zo'n restore DVD maken. Bovendien installeerd Acer er een ton met vertragende programmaatjes mee en trial versies. Ik dacht dan kan je nog altijd een OEM versie downloaden van internet en met de Acer code Vista activeren maar hier zijn problemen mee. Mensen die dit gedaan hebben kunnen Vista niet activeren na een clean install. Wat is er mis met een OEM Vista versie op DVD meegeleverd krijgen en alle drivers op een CD'tje? Ik wil geen restore troep.
Link naar reactie
[quote:eb55ec15b8="StevenBrouwer"]Ik ga er trouwens denk xp op installeren ik denk dat vista geen meerwaarde biedt voorlopig en als dat ooit wel zo is dan koop ik hem wel later. Want 100 euro voor home premium oem is toch geen pakket voordeel?[/quote:eb55ec15b8] Ik wil wel Vista maar ook XP dus maak ik een dual boot systeem met Vista en XP.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...