Ga naar inhoud

service lamp brand, wat nu?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goedenavond, Ik heb een whirlpool newport 1600 wasmachine die een F05 melding geeft. Nu weet ik dat dat met de NTC te maken heeft. Het verwarmingselement is compleet vervangen, inclusief de NTC sensor. Maar de melding blijft komen. Nu heb ik het idee dat de machine met een bepaalde knop combinatie gereset moet worden. (Je kan bijv. ook de storingscode uitlezen). Bij de whirlpool klantenservice hebben ze gezegd dat er inderdaad een reset met knoppen is, maar willen ze die "resetcombinatie" niet geven en zeggen dat ik de stekker er voor 2 uur uit moet halen. Maar dit haalt niets uit, de melding blijft. En dan moet er, volgens de klantenservice, een monteur komen. Dus ik vroeg, zodat hij een paar knoppen indrukt en de wasmachine wordt gereset. Ja, was daarop het antwoord. Dus beetje vreemd antwoord van de klantenservice. Kan iemand mij verder helpen?? Mijn wasmachine servicenr. is 859202712010 en gaat dus om een F05 melding, de lampjes service brand rood en spoelen, afpompen/centrifugeren branden/knipperen en de startknop knippert. Bij voorbaat dank! :)
Link naar reactie
Voor zo ver ik weet is er geen "reset" optie. Als die F05 blijft volg dan eerst de kabel tussen de NTC en de module eens en controleer hem op onderbreking/sluiting/slechte stekker verbinding. Is daar niets te vinden controleer dan de module zelf op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste HarryO, Bedankt voor beantwoorden van mijn vraag. Er is een monteur bij geweest, niet van whirlpool zelf. Maar de monteur zei eerst dat de F05 melding met koolborstels te maken heeft. Daar heeft hij iets mee gedaan, niet vervangen, maar "uit elkaar gehaald" of zoiets, maar de f05 bleef. Toen zei ik hem dat whirlpool zelf zegt dat het een NTC temperatuursensor probleem is. Toen heeft hij een nieuw element erin gedaan. Maar nog steeds blijft de f05 komen. Hij wilde de machine gaan resetten. Maar wist de knopcombinatie niet meer. En toen zei hij dat de melding kwam door iets met de elektronische besturing. En dat moet worden vervangen en vrij kostbaar is en hij zegt dat de machine het daarna nog een jaar tot 1,5 jaar vol zal houden, want ook de lagers zouden moeten worden vervangen. Is dit normaal voor een monteur?? Of tref ik het gewoon niet met mijn machine en moet ik voor een nieuwe kijken?? De eerste rekening a 80 euro had ik al betaald. Dat was die van de koolborstels die dus uiteindelijk niets aan de f05 melding heeft verholpen. Wat vind u?? Met vriendelijke groet, Melanie
Link naar reactie
Dat van die borstels kun je terug krijgen. Blijft alleen voorrij en onderzoeks kosten over. En dat zal wel rond de 80 euro zijn. Als hij het element met NTC vervangen heeft en de klacht blijft is de kabel defect of de elektronica module. Dat van die lagers kan ik niet beoordelen op afstand. Ik kan zo ook niet achterhalen of de lagers los verkrijgbaar zijn of dat je de complete kuip groep dan moet vervangen.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
F12 staat voor probleem met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Meet eerst het element eens door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn en oneindig tov aarde. Als dat goed is controleer dan de stekker verbindingen op het element en volg de kabel van het element naar de elektronica module. Controleer de kabel op beschadiging van de isolatie. Achter paneel er af en je kunt er bij.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
@ a.snoijer: Hoe is jouw probleem (je post dateert van april 2016) opgelost geraakt? Wij hebben hier hetzelfde probleem... Wasmachine neemt water, draait enkele keren en wanneer het wasprogramma moet beginnen, stopt de machine, gaan alle andere lichtjes groen branden (voorwas, spoelen, ...) en het servicelampje rood. Het programma spoelen + centrifugeren werkt wel nog. Mijn logische verstand (want heb absoluut geen technische kennis) zegt me dat dit iets te maken heeft met het kiezen van wasprogramma of opwarmen water of timer? Iemand die dit herkent en/of tips heeft? De tip mag ook bestaan uit het doorgeven van een betaalbare hersteldienst in Antwerpen.... Dank je wel!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Beste Harry, Kunt u mij helpen:unsure: Indesit AA 5 kb Hollywood 1500 Lampje service brandt. Als ik de wasmachine aan doe brandt het tweede knopje. Bij 'sproeier' gaat het knopje van de foutmelding aan. Ik heb alle filters nagekeken. Schoon. Zit geen speld in dat hij vastloopt. Wat betekent deze foutmelding en is dit goed zelf te repareren? en dit is het service nummer: 859233420008.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Geachte harry Heb ook een whirlpool Atlantis 1400 En geeft aan foutcode voorwas brand Wassen brand Spoel-stop brand Deur open /service rood En start stop knippert. Enig idee wat ik hier mee aanmoet. Er was ook ineens een stroomstoring weet niet of dat te maken heeft gehad met de wasmachine of nie
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...
(Voor zo ver nog nodig) Ik neem aan dat het een AWO745 is.. Bedoel je hiermee het 4de en 5de lampje van links? Dan is het foutcode F06: motor of motor aansturings problemen. In bijna alle gevallen zijn dit koolborstel problemen. Controleer de lengte hiervan. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen, zie http://www.youtube.com/watch?v=tNnqIK8AomM Kijk goed welk model er gebruikt word voordat je nieuwe haalt, er zijn meerdere uitvoeringen van.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...