Ga naar inhoud

service lamp brand, wat nu?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Foutcode F07: problemen met de motor of motor aansturing. Controleer de lengte van de koolbortels en de stekker verbinding. Indien de borstels korter zijn dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de motor ook op koolborstel gruis, blaas hem inwendig goed schoon. Controleer de bekabeling tussen motor en elektronica module. Controleer de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 1 maand later...
Beste harryo Ik heb ook het probleem met mijn Whirlpool ATLANTIS 1400 Service nummer: 859235520108 Wassen spoelen branden Service brand (rood) en start Knippert. Nu heb ik de weerstand gemeten op het verwarmings element en deze is netjes 24,3ohm en oneindig op fase aarde. Ook staat er 230 op tov aarde. Ook de printplaat ziet er goed uit k1 is niet verkleurt of iets. Ik kan alleen de werking niet controleren. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog kan doen. Kan jij mij helpen? Moet ik gewoon de print vervangen of? Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat je reageert!
Link naar reactie
Beste harryo Ik heb ook het probleem met mijn Whirlpool ATLANTIS 1400 Service nummer: 859235520108 Wassen spoelen branden Service brand (rood) en start Knippert. Nu heb ik de weerstand gemeten op het verwarmings element en deze is netjes 24,3ohm en oneindig op fase aarde. Ook staat er 230 op tov aarde. Ook de printplaat ziet er goed uit k1 is niet verkleurt of iets. Ik kan alleen de werking niet controleren. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog kan doen. Kan jij mij helpen? Moet ik gewoon de print vervangen of? Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat je reageert!
Link naar reactie
"Ook staat er 230 op tov aarde" Daar heb je niets aan. Er moet 230V staan tussen de 2 klemmen op het element :) Controleer het relais K1 op de elektronica module, als hiervan de soldering slecht is of de contacten blijven hangen krijg je dus geen 230V op het element. Maak anders een een paar duidelijke fotos van de beide zijden van de plrintplaat en zet deze ergens neer waar we ze kunen zien.
Link naar reactie
oke duidelijk! ik heb hem open gemaakt en ik meet tussen de 2 pennen geen 230. maar zodra hij aan staat zou hij direct verwarmt moeten worden dan? of moet hij dan in een programma staan/draaien? ik denk dat het relais dan defect is. en als jij mij met zekerheid kan vertellen dat het K001 is dan ga ik deze laten vervangen. ik heb een duidelijke foto maar ik zou niet weten hoe ik deze hier op ga krijgen. alvast bedankt weer voor je reactie!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dag Harry - Wij hebben een Whirlpool AWO 446 1400rpm, waarvan juist voor het einde van de wasbeurt het servicelampje gaat branden. Het servicelampje brandt samen met voorwas/spoelen/centrifuge en de startknop knippert. Na gewoon de machine op 0 te zetten en een 10min wachten gaat de deur wel open. Enig idee wat dit wil zeggen? Bedankt, Michael
Link naar reactie
whirlpool indiana 1400 ,ook 24,7ohm serienr 85923552008 wasmachine gaat bij start water innemen , trommel maakt enige draaibewegingen. dan begint het servicelampje rood te branden. meet wel bij water innemen 220v op het verwarmingselement alle lampjes branden groen behalve het lampje wassen brand niet. start knippert groen. graag uw reaktie, mijn verstand gaat niet verder . alvast bedankt
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Staat een paar blokken hierboven beschreven.... Foutcode F07: problemen met de motor of motor aansturing. Controleer de lengte van de koolbortels en de stekker verbinding. Indien de borstels korter zijn dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer de motor ook op koolborstel gruis, blaas hem inwendig goed schoon. Controleer de bekabeling tussen motor en elektronica module. Controleer de elektronica module op losse contacten en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...